Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtjening på Facebook fangruppe fans?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har en Facebook fangruppe for min side, FreeTrend.dk. Fangruppen har lige nu kun ca. 150 medlemmer, men det går hastigt fremad.

Jeg synes dog ikke, at jeg får nok ud af disse fans. Jeg foremår på nuværende tidspunkt ikke rigtig at skabe indtjening på dem.

Derfor vil jeg gerne høre jeres idéer til, hvad man kan gøre for at skabe indtjening på folk fra fangruppen? Hvad kan man gøre for at få noget ud af sin fangruppe?

Mvh. Alexander

Fra Hvissinge
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander - målet for de fleste sider (facebook eller andre) er at konvertere til salg eller imagebranding eller lign - For at konvertere din facebook page til salg på din hjemmeside skal du sørge for at der er nogle initiativer derpå der 1. giver værdi til dem der er fans 2. der giver dem et call to action. Dit call to action kunne være grunden til at folk søger fra din facebook fan page til din hjemmeside. Fra din hjemmeside ville jeg så lave et nyt call to action der fortæller folk hvad du vil have dem til at gøre. 

 

Det er slet ikke sikkert at det lykkedes i første omgang, men hvis du har forskellig analyseværktøjer (såsom google analytics, og jeg er personligt meget begejstret for "mint" på haveamint.com) det giver dig en masse viden omkring din trafik til sitet. Derved kan du hurtigt finde ud af hvad dine fans på facebook vil have og hvad der får dem til at klikke ind på dit site. 

Jeg er co-founder af en blog der hedder eeze og vi har en facebook page på www.facebook.com/eezedk som der konverterer rigtig godt til trafik på bloggen. Vi har valgt at skrive i beskrivelsen på facebook pagen at formålet med pagen er at gøre folk opmærksomme på de seje ting der sker rundt omkring en, som man nødvendigvis ikke lægger mærke til. Bloggens formål er noget helt andet, men det virker super godt for os. 

held og lykke med det..

-Henriette

 

 

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henriette,

Mange tak for det lange og uddybende svar.

Du fortæller en masse brugbart information, og det vil jeg kigge på. Især eksemplet fra din egen blog har hjulpet.

Endnu en gang tak Smile

Mvh. Alexander

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger vores Sponsorplay Facebook gruppe til at komme i kontakt med de brugere der måske har brugt en sekundær email med tilmelding. Vi sender ikke reklamer ud til gruppen, men udelukkende info om konkurrencer og freerolls, som vi selv afholder. Jeg tror man skal passe rigtig meget på med at sende reklame ud til brugerne på Facebook.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bruger kun vores facebook  fanside til at brande virksomheden og satser dermed ikke på et direkte salg gennem Facebook. VI bruger den til at dele viden, materialer, videoer og ikke mindst vores spørgeforum hvor folk kan få svar på deres spørgsmål om daglig brug af Officepakken gratis. Derigennem tror vi på at det kan lette vores salgsarbejde, når folk de får behovet og finder os via. eksempelvis Google.

Vores FB side er på www.facebook.com/officekonsulenterne

Jeg tror man skal passe rigtigt meget på med reklamer på en FB side. Hvis man vil have loyale fans, der på sigt handler så mener jeg man skal give dem viden som de ikke kunne få andre stder og derigennem skabe loyalitet og branding.

Fra Fredericia
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 679
Fra  Asia Property Innovation Co. Ltd. Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Officekonsulenterne:

Jeg tror man skal passe rigtigt meget på med reklamer på en FB side. Hvis man vil have loyale fans, der på sigt handler så mener jeg man skal give dem viden som de ikke kunne få andre stder og derigennem skabe loyalitet og branding.

Nemlig! Yes

Hvis man grov-spammer ens fans med reklamer, så finder de fleste hurtigt andre græsgange. Kan man derimod, som Christian her siger, på anden måde skabe "værdi" for ens fans, så bliver de og anbefaler også gerne siden til andre og det tror jeg også på længere sigt, kan mynte ud i en eller anden form for salg. Direkte - eller indirekte....

Dbh
Jørgen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)