Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. opstart af Enkeltmandsvirksomhed!?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino''er

Jeg har besluttet mig for at starte egen virksomhed.
Det er ikke noget forhastet, det er noget jeg har overvejet i lang tid og har nu taget beslutningen.
Jeg
vil undersøge markedet, undersøge alt omkring opstart af egen
virksomhed og i det hele taget bare være rigtig godt forberedt til, når
jeg ønsker at starte virksomheden.

Jeg har fået en masse hjælp
og vejledning indtil videre via startguiden.dk, ivaekst.dk, skat.dk og
andre hjemmesider, men det har alt sammen været en slags "guidelines".

Nu ville det være rart at få noget vejledning fra "rigtige" mennesker med erfaring og gode idéer.

Jeg
vil ikke bruge så lang tid på at fortælle hvad min virksomhed skal
beskæftige sig med da det er mere eller mindre irrelevant ift. de
spørgsmål jeg har. (eller det tror jeg da det er?)


Mit første spørgsmål lyder på: Revisor?

Jeg er ret sikker på jeg at vil investere i en revisor. Min virksomhed skal starte som en enkeltmandsvirksomhed.
Der kommer ikke til at være en større Etableringsomkostning, da det er en serviceydelse jeg vil tilbyde.

Hvor og hvordan får jeg fat i en revisor. En ærlig og en måske ikke alt for dyr. Jeg ved godt revisorerer generelt bare er dyre.

Etableringsomkostningerne
bliver køb af hjemmeside m. cms, køb/abonnere på et regnskabsprogram
som e-conomic.dk, køb af domæner - .dk, .com, .net.

Jeg ved der er mange flere mindre og større omkostninger, hvad glemmer jeg?

Jeg
vil så vidt muligt prøve at spare penge og droppe at sende fakturaer ud
via post og istedet fakturere kunder via mail. Så er det også en
omkostning mindre.

Jeg har
ingen intention om at ansætte medarbejdere i firmaet indenfor det
første års tid. Efterfølgende afhænger det selvfølgelig af firmaets
succes.


Primært kommer jeg til at sidde foran computeren og levere produktet til kunden og besvare kundehenvendelser.

Jeg
kender flere, der laver hjemmesider og regner med og håber på at jeg
kan få en god hjemmeside til en fornuftig pris. Hvis I kender nogle
eller hvis I selv laver hjemmesider, så giv gerne et tilbud?


Er der nogle herinde, der har erfaring med at registrere en Enkeltmandsvirksomhed?

Jeg
tænker på sådan noget som at registrere sig hos Skat!? Og hvordan man
betaler skat af indkomst eller af overskud? Og hvilke
fradragsmuligheder der er?

Nogle
af mine spørgsmål ved jeg godt er besvaret på diverse hjemmesider, men
jeg spørg med vilje om det her, for at få en selvstændig persons
synspunkt med! Bare så det er afklaret.


Når jeg får en
kunde i firmaet skal de skrive under på en kontrakt. Er det juridisk
bindende hvis en kunde besvarer en mail med en kontrakt i, med en
accept??? Altså istedet for de faxer kontrakten tilbage med
underskrift, så besvarer de bare mailen og skriver: accepteret + navn
osv.

Jeg ved godt mange firmaer gør det, men er der nogen der
med garanti lige tilfældigvis måske kender noget til lovgivningen på
det punkt?

hvordan skaffer jeg bedst muligt kunder?
Jeg
er ikke interesseret i at lave telemarketing. Jeg har selv planer om at
lave m
Tilmeldt 25. Sep 06
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
hej Direktør...

 

En revisor behøver nu ikke at være så dyr endda - og slet ikke i forhold til en enkeltmandsvirksomhed uden andre ansatte... jeg kan da evt henvise dig til en hvis du ønsker det..

 

Da du jo ikke lige fortæller så pokkers meget om din forretning, er det jo i sagens natur temmeligt svært lige at fortælle dig, hvad du evt. mangler af etableringsomkostninger, men måske sådan noget som brevpapir, visitkort, og deraf også logo etc..

 

Der findes 100000 der kan lave hjemmesider, og for den sags skyld bannere - jeg vil da gerne forsøge mig, men igen - mangler jo noget info, inden det lige kan blive til et konkret tilbud, da jeg ikke lige kan gennemskue hvad dit konkrete behov er..

 

det du spørger om omkring hvordan man betaler skat - ja, du skal meddele til skat at du starter selvstændig virksomhed, og så have ændret dit skattekort - du får så istedet en bunke girokort til indbetaling af b-skat... som du så betaler aconto.. igen - tal med den revisor du ender med at vælge, så kan du samtidigt få en ordentlig snak om hvad du kan trække fra etc..

 

dit sidste spg kan jeg så slet ikke svarer på - for jeg er alt andet end sikker... det handler om, hvorvidt en bekræftelse via mail er bindende, eller ej.. der vil du stå dig godt ved at ringe til en advokat... vil så iøvrigt tro at du kan få svar på det ub...

 

håber du kan bruge det til lidt..

 

vh

 

Pedro

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Har sendt dig en PM.

 

Peter

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du ønsker et tilbud på en hjemmeside, er det rimelig vigtigt hvad du skal beskæftige dig med, og deraf - hvad din hjemmeside skal kunne - om der skal bruges meget tid på design el.lign

Bare min femøre



Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Toptunet

Altså, jeg har fået nogle tilbud der lyder på mellem 500kr og 2000kr i timen. Jeg synes bare ikke at det er noget jeg kan bruge til noget. Det kan jo være at det firma der tilbyder mig rådgivning for 500kr i timen trækker tiden ud og giver mig 50% ubrugelig info ift. det firma, som tager 1500 eller 2000kr i timen.

MEN... Er slet ikke interesseret i at betale noget som helst firma en timeløn. Jeg vil hellere lave en fast aftale. F.eks. fremlægge min forretningsplan for revisoren, som derefter giver mig et tilbud på rådgivning på Opstarten af virksomheden og et tilbud til fremtidig rådgivning. Jeg vil hellere betale et beløb som dækker al henvendelse omkring et bestemt emne.

Jeg er jo på rimelig "bar bund" så gider ikke risikere, at hvis jeg indgår en aftale med en revisor på en bestemt timeløn, at det så tager 48 timer og jeg så står med en regning på 72.000kr  Ja, det kan godt være det er et overdrevet beløb, men overdrivelse fremmer forståelsen ik

Men hvis du kan henvise mig til en revisor er det da helt sikkert noget jeg er interesseret i. Sig frem..

Ja, brevpapir vil jeg helst spare så meget på som overhovedet muligt og holde al korrespondance via mail og tlf. Selvfølgelig skal jeg bruge papir engang imellem.
Visitkort skal med ja og det skal logo også.

Jeg har fundet på et firmanavn som jeg har undersøgt og det lader til at være ledigt, så jeg vil egentlig bare registrere mine domæner med det samme og så jeg ikke risikerer at det bliver taget. Men koster det ikke rigtig meget at registrere firmanavn eller er det noget helt andet?
Jeg har taget et kig på den side hvor man kan tage patent på navne, varemærker osv, men jeg synes ikke det har noget med virksomhedsnavn at gøre. Desuden koster det 2.000kr + at registrere navne og patenter osv..

Kort sagt om firmaet, så vil jeg starte med at lave b2b og b2c markedsføring. Jeg har mange års erfaring med denne form for markedsføring og jeg kender til priserne på markedet. Jeg ved at jeg ville kunne gøre det langt billigere end mange andre firmaer og måske endda gøre det til den billigste pris i hele Danmark. Primært vil jeg fokusere på pris, kvalitet og god service. Dette skal være grunden til at kunderne skal vælge mig.
Der er ingen Etableringsomkostning for mig ved at lave denne markedsføring, men der vil være en månedlig omkostning.

Jeg skal ikke betale løn til medarbejdere. Jeg skal ikke betale leje af lokaler/kontorer, udstyr osv, til at starte med. Jeg vil så lang tid som muligt køre det hjemmefra, men hvis der kommer stor vækst, må jeg selvfølgelig tænke videre frem. Men det tager jeg når jeg engang har fået firmaet op at køre.

Ja, jeg ved godt der findes mange der laver hjemmesider.

Min side skal være ekstremt simpel og overskuelig. Lige at gå til.

Jeg har kigget på f.eks. dette firma: http://weboteket.dk/startpakken.php og lige netop denne side, da det ser ud til at være nogle okay priser. Men mest af alt fordi deres design tiltaler mig. Altså designet af deres egen hjemmeside. Jeg synes det virker rigtig behageligt.

Det vigtigste er nok at jeg selv skal kunne redigere siden uden at skulle indblande dem, der laver min side. Dvs. et cms system ik. Det tilbyder weboteket.dk også for 249kr om måneden.

Ja, det med skat må jeg nok hellere finde ud af, når jeg har fået fat i en revisor, du har nok ret i at det er bedre at tage den derfra. Men det ku'' jo godt være der var nogen herinde der havde noget erfaring eller lige kunne sige, at de har begået en fejl og fortalt mig hvordan jeg undgår at begå den fejl

Ja, jeg tænkte nok jeg ville få det

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mattias Skovhøj

Jamen markedsføring er det jeg skal beskæftige mig med.

Hjemmeside skal ikke bruges til at køre firmaet. Hjemmesiden kommer til at være en registreringsside for mine kunder/firmaer og det kommer til at være den side mine kunder går ind på, når de har brug for hjælp eller skal have ændret eller fornyet noget omkring deres markedsføring.

Jeg tænkte på evt. at lave en side hvor mine kunder kan logge ind og hvor de kan registrere sig og derefter til/fravælge funktioner og services.

Det vil spare mig en masse besvær med at sidde og få al den info via tlf eller mail. For hvis de gør det via en formular, vil jeg altid få det samme svar. Det er lettere at gå ud fra end at jeg konstant får forskellige requests og forskelligt formulerede svar, men som egentlig betyder det samme.


Er det til at forstå det jeg skriver??

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Du vil simpelthen have en hjemmeside bygget fuldstændig op vha. mailforms?

Opretter du en eller anden form for database, hvor du gemmer alle disse informationer om kunderne? Eller skal det hele køre i dit mailprogram?

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Du må endelig ikke snakke til mig som om jeg har forstand på hjemmesider.. jeg kender kun til de mest grundlæggende ting.

Det skal være en ganske normal hjemmeside. Ved ikke om jeg udtrykte mig forkert.

Der skal være en forside med diverse informationer. Så skal der være links. Der skal være et Tilmeldingslink, hvor det er en formular folks skal udfylde ved at svare på diverse spørgsmål. Der skal være et link til en FAQ side, til en Kontakt side og en firmaprofil.

De vigtigste ting på siden bliver Tilmeldingslinket, da det er den formular derunder der skal lette mit arbejde en del og FAQ er ekstremt vigtig, for nu mere fyldestgørende FAQ''en er, altså nu flere spørgsmål der er besvaret i FAQ''en, nu mere tid kan spare på kundehenvendelser. Så kan jeg bruge mere tid på de "relevante" kundehenvendelser.

Det er vel ikke en side der kun er bygget op af formmails vel?

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Ang. databasen, så er det vel bare en mail, der kun benyttes til dette.

Sådan at alle, der opretter sig automatisk bliver gemt i denne mail! Så ja...

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Man kunne nemlig godt lave en database, som var tilknyttet hjemmesiden, hvor alle disse henvendelser blev gemt. så kunne du let, med et enkelt tryk, se alle henvendelser fra den pågældende kunde, man kunne oprette standard-svar og andet sjov.

Men så bliver det et lidt dyrere projekt. :) Men 5000 kunne det nok godt strikkes sammen for, med mindre du kræver at det skal laves af et top-proffesionelt aktieselskab-webfirma

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)