Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Budget for værksted

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

 

Hvordan lægger jeg er fuldstændigt budget...for opstart af ejet værksted med rustbeskyttelse.

Kan man se noget budgetter som "standard" eller hvordan gør jeg.

Ville gerne ha det hele med især i disse tider, med finans krise.

Håber på hjælp.

 

AO

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Allan,

Jeg må sige, at det er modigt, hvis du selv vil lægge budget og slet ingen forudsætninger har for at lægge et fuldstændigt budget.

Budgetter kan virkeligt trække tænder ud og der er meget stor risiko for at være for optimistisk med indtægter og pessimistisk med udgifter. Hvis du spørger revisorerne eller bogholderne herinde, så vil de nok allesammen have oplevet budgetter, der langt fra blev nået og konsekvensen kan i mange tilfælde være fatal - specielt som nystartet.

Ergo, tag fat i en af revisorerne herinde - gerne revisor Jimmi Olsen eller Peter - Revisor. Det bliver jo ikke gratis, men jeg vil mene, at de penge er givet supergodt ud. Det vil spare dig for en masse bekymringer om du nu har husket det hele, foruden at revisoren nok skal få strikket det sammen, så det afspejler virkeligheden. Husk, at han har andre regnskaber for autoværksteder og derfor ved hvad han skal tage højde for og hvor meget værksteder tjener etc etc.

Tag en revisor. Det er det smarteste du kan gøre. Du må virkelig ikke spare de penge.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag fat i dit lokale iværksætter/Erhvervshus. De har en general guide til alle de almindelig poster man skal tænke på.

Og den laver du så selv inden du betaler en revisor for det samme.

Dbh Henrik,

 

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Fra Grindsted
Tilmeldt 13. Dec 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er du fra ?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Allan,

Jeg er delvist enig med Flemming mht. revisor - men også kun delvist. Revisoren kan ganske vist stille de kritiske spørgsmål, og stille budgettet op så alle udgifter kommer med - men den absolut eneste der kan komme med et seriøst bud på indtægter er dig selv. Hvis du siger at du ene mand kan rustbeskytte 76 biler om dagen, så siger revisoren blot "ja, det gir så en daglig indtægt omsætning på 76 x 2.500, så må vi sørge for at du ikke betaler så meget i skat". Det er måske stilet lidt på en spids, men generelt set er revisoren fløjtende ligeglad med både dig og din forretning - for ham/hende er du bare en alm. kunde der skal tjenes penge på".   Og ja, en revisor har måske kunder i samme branche, og abbonerer måske også på købmandsstanden så han kan trække regnskaber fra tilsvarende virksomheder - men husk, han ved væsentligt mere om tal end han ved om rustbeskyttelse, daglig drift af værksted, markedsføring, kundepleje osv.

Så, inden du går til en revisor for at få lavet budget vil du gøre dig selv en stor tjeneste ved at forberede dig grundigt - her er lidt tips:

1) Forhør dig evt. hos din leverandør af rustbeskyttelse - hvis det er Pava eller Dinitrol så har de jo en lang række værksteder, og kan måske give dig en ide om forventet omsætning og indtjening.

2) Sæt et realistisk tal på hvor mange biler du forventer at kunne behandle på en uge

3) Kom med nogle bud på hvor de biler/kuner i pkt 2 skal komme fra - annoncering, mund-til-mund, leverandør henvisninger osv.

4) Lav en oversigt over kendte faste udgifter: husleje, løn osv.

5) Undersøg hvad du har brug for af forsikringer, og få et tilbud på disse, så de kan komme med i budgettet

Jo bedre forberedt du er før du taler med en revisor - jo bedre bliver dit budget, og jo mindre bliver revisor regningen.

Mvh
Leif

Fra Kolding
Tilmeldt 9. Aug 07
Indlæg ialt: 296
Fra  boxs.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag på Photoshop kursus i Vejle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg ville helt klart bygge mit budget op selv og derefter få det kigget igennem af nogen. Det kunne være hos et iværksætterhus, revisor eller en der har prøvet det før. Det tror jeg er knap så vigtigt, men afhænger selvfølgelig også af detaljeringsgraden og din evne til at følge dit budget efter at det er udarbejdet. Det vigtigste er at du tror på dit budget er realistisk. Et budget er heldigvis noget man bliver bedre til når man har høstet de første erfaringer. Det er også noget som godt kan tilpasses efter som månederne skrider frem, således at du kan tilpasse budgettet til hverdagen.

VH

Haydar

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)