Seth Godin var en af de første der begyndte at beskæftige sig med viral markedsføring og som Martin skriver så udgav han en rigtig god bog om emnet Unleashing the Idea Virus. Man han ikke bare udgav en bog, han brugte også, med stor succes, viral markedsføring til promovering af bogen. Han lagde simpelthen hele bogen ud til gratis download på nette (kan stadig downloades her http://64.224.245.60/01-getit.html ). e-bogen bliv en kæmpe succes, men ikke nok med det, bogen solgte rigtigt godt og så vidt jeg ved så nåede den op blandt de 5 mest solgte bøger på den amerikanske bestseller liste. Den var ihvertfald nr. 5 på Amazons bestseller liste. Jeg kan ikke forstå at der ikke er flere forlag der bruger dette når de udgiver bøger. Måske man kan nøjes med at lægge et par kapitler ud. Viral markedsføring kan virkelig være effektivt. Så det er så absolut ikke kun for nørder. Frederik |
Først vil jeg gerne rose for en meget inspirerende debat side. Har allerede haft udbytte af det.