Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viral Marketing

Side 2 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Seth Godin var en af de første der begyndte at beskæftige sig med viral markedsføring og som Martin skriver så udgav han en rigtig god bog om emnet Unleashing the Idea Virus. Man han ikke bare udgav en bog, han brugte også, med stor succes, viral markedsføring til promovering af bogen. Han lagde simpelthen hele bogen ud til gratis download på nette (kan stadig downloades her http://64.224.245.60/01-getit.html ). e-bogen bliv en kæmpe succes, men ikke nok med det, bogen solgte rigtigt godt og så vidt jeg ved så nåede den op blandt de 5 mest solgte bøger på den amerikanske bestseller liste. Den var ihvertfald nr. 5 på Amazons bestseller liste.

 

Jeg kan ikke forstå at der ikke er flere forlag der bruger dette når de udgiver bøger. Måske man kan nøjes med at lægge et par kapitler ud. Viral markedsføring kan virkelig være effektivt.

 

Så det er så absolut ikke kun for nørder.   

 

Frederik
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg gerne rose for en meget inspirerende debat side. Har allerede haft udbytte af det.


Jeg har et ny startet firma, som er igang med at udvikle elektriske vinduesmotorer, selvom vi vil få den bedste og klart den billigste på markedet, med eget patent, ligger der en stor udfordning i at gøre produkt ideen kendt blandt forbrugerne. Det er jo ikke nødvendigveis nok at få den solgt til alle byggemarkederne, hvis forbrugerne ikke efterspørger dem. I dette ligger den store udfordring men selvfølgelig også en mulig succes, i og med vi vil være først med et sådanne produkt. Jeg over meget, hvordan vi skal komme igennem med vores produkt og dit indslag omkring Viral Marketing er meget interesant.

Kender du/ eller andre til eksempler på "ikke it-produkter" der er blevet markedsført på en sådanne måde?

 

Er der andre eksempler på nysartede virksomheder, der ikke kan bruge millioner på at positionere sig i starten?

 

mvh

 

jesper Holmgaard


  
Fra København
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Vi har i vores handelsfirma www.tryus.dk brugt et 3D golfspil som vi deler gratis ud til alle der vil have det. I selve spillet kan vi selv styrer alle reklamer og derved få en stor synlighed for vores produkter.

 

Du kan finde mere om spillet her : http://egolfinternational.com/main.cfm?ID=TryUs

 

Du er også velkommen til at ringe til mig på 32578677 hvis du vil have flere oplysninger.

 

Mvh

 

Gert
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

Med det produkt du har så ville jeg overveje at benytte PR. Viral kampagner kan være gode, men ikke til alt. PR er effektivt især med et produkt som dit. Man kan understøtte PR´en med nogle konkurrencer i de forskellige medier, det virker ofte rigtigt godt.

 

Jeg er selv iværksætter med eget enkeltmands kommunikationsbureau. Jeg arbejder med bl.a. PR for mindre virksomheder og vil gerne hjælpe andre iværksættere. Jeg skal dog leve, men du kan få nogle gode råd og et rigtigt godt bud på en kampagne bestående af en pressemeddelelse og mediekontakt. Jeg er sikker på at dit produkt kan skabe omtale og dermed større efterspørgsel, hvis ikke så får du alle pengene tilbage. 

 

Du er velkommen til at ringe og få et par gode råd, det koster ikke noget. Så kan du altid vurderer om du vil gå bruge mig.

Tlf. 60686858, tjek eventuelt min hjemmeside på www.leonharder.dk , der er et par cases (er ikke helt opdateret, men der er noget).

 

 
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper,

Så vidt jeg husker er der flere kapitler i Seth''s bog, der omhandler "ikke-IT" ting.
Bl.a. tanker om at gi'' produktet et navn og et slogan, der gør det nemmere at formidle og huske.

Den kan klart anbefales :)

Selv har jeg arbejdet en del med viralmarketing - bl.a. ved at producere nogle af Martin''s projekter ;)

Mit eget bedste eksempel var en lille flash-ting, jeg lavede på 10min. Det var et par billeder af en piges bryster, med et skilt. Så kunne man via url''en man skrev, skifte teksten på skiltet ud.
Jeg sendte den til et par kolegaer, og i løbet af et par måneder havde jeg fået email''s fra folk fra hele verden.
Jeg havde desværre ikke noget statestik på den, men jeg vil tro den blev set af flere tusinde.


// Thomas
Fra København
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


 

Har du mulighed for at sende et link på den flash du har lavet ?

 

Mvh

 

Gert Nielsen Fleron

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

En af de ting der gør Viral Marketing så fascinerende er de små ændringer der giver den store effekt.
Da vi lancerede Kodyl Prygl i 10 lande, fik vi 2000-3000 brugere pr. dag. Spillet gik ud på at man udfordrede en ven i en karatekamp ved at man planlagde 5 slag/spark og 5 parader. Når vennen fik udfordringen, gik han først ind og registrerede sig og herefter valgte han selv slag og parader. Herefter kunne begge se kampen og få afgjort hvem der havde vundet. Vi satte os ned og analyserede processen og fandt ud af at en hel del ikke registrerede sig, selvom de havde fået en udfordring. SÅ vi vendte processen om og lod dem spille først og når de skulle se resultatet, skulle de lige registrere sig først. Vi gik på 1 uge fra de daglige 2000 - 3000 reg. til ml. 20.000 - 40.000. på 1 1/2 år var der 3 millioner spillere alene i Tyskland og spillet blev vist på TV og man kunne købe kaffekrus og andet merchandise fra spillet. Da spillet blev pillet af (mærkelig beslutning forøvrigt, men sådan var det) var der 8 1/2 millioner spillere der havde kæmpet 250 millioner kampe.

Viral Marketing er virkelig noget der rykker!


Dbh Martin


 
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Forøvrigt kan i stadigvæk se en del af de viral koncepter vi lavede i Jubii: http://concept.jubii.dk
Skynd jer mens de er online :-))

Dbh Martin

Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes en del bøger om emnet, blandt andet Godins bog som Martin nævner. Andre gode er "Anatomy of Buzz" af Emanuel Rosen, "Det magiske vendepunkt" af Malcolm Gladwell og "The secrets of Word-of-Mouth marketing" af George Silverman.

Fælles for dem er, at de låner en del fra opinion leader-teori og diffusionsteori. Everett Rogers er "founding father" indenfor diffusionsteori, så hvis man vil have den teoretiske vinkel, kan det anbefales at læse hans "Diffusions of Innovations", men det er en ordentlig moppedreng. En opsummering af hans ideer kan ses her : http://www.stanford.edu/class/symbsys205/Diffusion%20of%20Innovations.htm.


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin

Jeg var en af dem, der prøvede de spil, men ofte var der fejl i, og snebolden blev ikke affyret, eller slaget faldt ikke på rette måde, fordi systemet gik ned, så jeg droppede ud ... Måske fordi jeg ikke bruger standardbrowseren, alle bruger, fordi den kommer færdigt installeret på deres system

Men idéen var da sjov.

Nå, men det jeg egentligt ville spørge om efter at have læst denne tråd er: Hvad ER viral marketing egentligt?

Jeg kan se noget om gratis spil og gratis e-bøger. Er det bare at give noget gratis og dermed få lidt goodwill og gratis reklame?

Selv giver jeg ofte gratis e-bøger til dem, der vil abonnere sig på mine ugemails -- www.tips-og-tricks.com/tilmeld.html -- Er det viral marketing?
Side 2 ud af 6 (60 indlæg)