Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du bestå prøven til at blive dansker ?

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Permafrost:

Du er påståelig med vilje, ikke? Det plan bryder jeg mig ikke om at diskutere på, så jeg må bede dig lade være, hvis vi fortsat skal have en dialog. Valget af nationaliteter var fuldstændig tilfældigt - du kan for min skyld erstatte dem med hvilke som helst andre vestlige nationaliteter, pointen er den samme: Vi oplever udelukkende de her problemer med indvandrere med islamisk baggrund og deres børn. Du må da kunne forstå, at det ikke handler om hudfarve eller oprindelsesland, men om en mentalitet, der er affødt af fundamentalistisk religion og traditioner hentet direkte fra bronzealderen.

Jeg er ik påståelig, jeg gør bare opmærksom på hvor farligt det er at udtale sig om noget, som man tydeligt ik kender til...

Pointen er jo, at hverken en Nordmand eller en Italiener skal have lov til at flytte til DK. De kan gøre det frit i henhold til EUs regler om arbejdskraftens frie bevægelighed. Så sammenligningen er totalt ubrugelig og irrelevant. Det vedrøre hverken testen eller de problemstillinger du nævner!

Det hele handler om respekt og forståelse. Hvis du ik respektere andre, hvorfor skulle de så respektere dig...

Permafrost:

Se, mere påståelighed. Vi skal selvfølgelig have afklaret, hvor mange generationer, det kan retfærdiggøres at gå tilbage. 2 eller 3 virker rimeligt, såfremt personen har familie (og dermed et potentielt netværk) i oprindelseslandet. Man skal vel ikke have en universitetsuddannelse for at forstå, at man ikke kan sende folk til et land, som de ikke på en eller anden måde har tilknytning til, men det må jeg så undskylde, at jeg ikke forklarede godt nok.

Sorry men din tankegang er virkelig farlig. 2-3 generationer tilbage. Dvs du vil gøre 20-25% (gæt) af den danske befolkning landsløse, hvis de kommer ud i noget snavs... Og du svarede ik på mit spørgsmål.

HVOR VIL DU SENDE EN DANSK STATSBORGER HEN?

Kender du ordet menneskerettigheder og går du ind for dem? Ja jeg spørger bare...

Permafrost:

Kronisk dårlig samvittighed er typisk dansk. Og den er langt mere destruktiv end f.eks. janteloven, som man ellers gerne overfalder her på sitet.

Jeg kan fortælle dig, at jeg ikke var født i 70'erne, at jeg ikke har inviteret nogen og at jeg ikke har brugt slaver, der skulle slikke mig i røven. Selv hvis jeg æder din præmisse, og antager, at de problemer vi ser i dag er det danske samfunds egen skyld, så har det ikke noget som helst med mig at gøre, og jeg vil ikke straffes for det.

Påstår du at jeg har dårlig samvittighed, fordi jeg respektere mennesker for dem de er, og ik for deres hudfarve, religion eller pengepung?

Det næste er en MEGET interessant bemærkning. Du vil ik straffes for dine bedsteforældres eller forældres fejl, men du vil gerne straffe dem, som fejlene er gået ud over. Tør jeg sige DOBBELTMORALE!

Permafrost:

Respekt skal man gøre sig fortjent til, og i denne sammenhæng kræver det såmænd ikke andet, end at man opfører sig ordentligt og ikke ligger samfundet til last. Det er min opfattelse, at veltilpassede indvandrere nyder større respekt end deres etnisk danske ligemænd, hvilket fint illustreres af den medvind, vore muslimske politikere nyder. Du kan ikke fortælle mig, at f.eks. Naser Khader ikke var et højt respekteret medlem af samfundet, før han fik en hjerneblødning og stiftede Ny Alliance. Det samme gør sig gældende for de intellektuelle, kunstnerne og selv de opsøgende gadearbejdere, der, modsat problembørnene, faktisk yder et konstruktivt bidrag til vores fælles samfund. Det er sgu lidt svært at få øje på rascismen.

Måske du forveksler rascisme med frustration? Godt en trediedel af de danske vælgere er så frustreret over politikernes døve ører og manglende vilje til at gøre en forskel, at de ser sig nødsaget til at stemme på et regulært cirkusparti, der bestyres af landsbytosser og RIGTIGE rascister. Det burde fortælle dig lidt om, hvor slemt gennemsnitsdanskeren oplever de her ting i sin hverdag.

Og det mener du bare ik seriøst. Skal man kun have respekt for andre mennesker, hvis de har gjort sig fortjent? Hvem bestemmer om man gør sig fortjent? Hvordan gør man sig fortent?

Du respektere nu ik Naser Khader mere, fordi han forsøgte at udleve en drøm, eller gå sine egne veje? Synes det her bliver mere og mere sygt, og udstråler et åbentlyst had, fremfor en fornuftig tilgang til tingene...

Hvis det er frustration, så er det frustration over deres egen tilværelse. Har du kigget på DF vælgere? Det er ik ligefrem den højtuddannede eller direktøren. Nej sjovt nok er det dem, som har det mindst ligeså svært, som dem de hader. Man finder bare nogle lavere i herakiet, og træder på dem, fordi så øges ens eget selvværd og tilværelse en smule. Ja det er vejen frem!!!

Permafrost:

Jeg dobbelt-quoter lige, for den her er vigtig at få med:

Fashion-Seller:
Og hvorfor interesserer de sig ik? Fordi Danskerne dømmer alle på forhånd. Undersøgelser viser af en muslims arbejder skal være 3 GANGE SÅ DYGTIG, som en Dansker for at få jobbet. Ja det siger sku alt!!!!
Ville du selv interessere dig i et samfund, hvor du var skurken og dømt på forhånd?

Jeg har tilbudt at finde frem til den undersøgelse, jeg omtalte, så det ville klæde dig, om du også viste noget dokumentation for din.

DR kørte på et tidspunkt et projekt, der skulle få unge andengenerationsindvandrere i arbejde, for nu skulle danskerne se, hvor stort gåpåmod de unge mennesker havde, og hvordan det var vores udtalte rascisme, der holdte dem tilbage i forhold til at leve op til deres potentiale. Man havde linet aftaler op med adskillige store danske virksomheder, der med åbne arme stod klar til at byde de nye medarbejdere velkommen. - Tør du gætte på, hvor mange indvandrere der mødte op?

Jeg venter...

DR er helt sikkert os gode til at kommunikere det ud... Forfejlet integration / forfejlet kommunikation... call it what ever you want, resultatet er det samme i sidste ende FAIL...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Dit sidste indlæg var tandløst og fuld af gentagelser. Allerede den første paragraf viste, at du ikke havde formået at forstå, hvad jeg skrev. Så med al ære og respekt, så føler jeg ikke, at jeg kan fortsætte diskussionen.

Du skal være velkommen til at gå tilbage og læse mit indlæg igen, hvis det kan hjælpe dig med at forfatte et mere relevant responsum - men som jeg nævnte i mit forrige indlæg, så gider jeg ikke påståelighed.

Jeg melder mig hermed ud af tråden. Held og lykke.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Permafrost:

påståelighed.

Giv bare et eksempel på det!

Eller er det fordi jeg kalder en spade for en spade, og det hele er lidt ubehageligt, når sandheden kommer frem? Du bad selv om, at få det direkte svar...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Pointen er jo, at hverken en Nordmand eller en Italiener skal have lov til at flytte til DK. De kan gøre det frit i henhold til EUs regler om arbejdskraftens frie bevægelighed. Så sammenligningen er totalt ubrugelig og irrelevant. Det vedrøre hverken testen eller de problemstillinger du nævner!

Værs'go. Jeg havde allerede fortalt, selvom det burde være indlysende, at nationaliteterne var tilfældigt valgt med det formål at illustrere en pointe. At du stadig vader rundt i det, ser jeg som et udtryk for påståelighed.

Udover det, så mener jeg, at du alt for let løb over en række af mine valide argumenter, for at kunne gentage dig selv. Det er lidt skuffende, når jeg bruger tid og energi på at skrive et indlæg. Og jeg gider ikke at bruge tid på at besvare de samme 2-3 indsigelser om og om igen.

Jeg har i øvrigt ikke brug for at overbevise dig om noget som helst, så jeg er tilfreds med at stoppe dialogen her. :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Permafrost:

Fashion-Seller:
Pointen er jo, at hverken en Nordmand eller en Italiener skal have lov til at flytte til DK. De kan gøre det frit i henhold til EUs regler om arbejdskraftens frie bevægelighed. Så sammenligningen er totalt ubrugelig og irrelevant. Det vedrøre hverken testen eller de problemstillinger du nævner!

Værs'go. Jeg havde allerede fortalt, selvom det burde være indlysende, at nationaliteterne var tilfældigt valgt med det formål at illustrere en pointe. At du stadig vader rundt i det, ser jeg som et udtryk for påståelighed.

Ja men alligevel så er nationalitet ik ligegyldigt når det gælder testen eller problemet. Og nu skriver jeg jo tydeligt, hvorfor der er et problem, men når du ik kender lovgivningen, så er det svært at diskutere.

Permafrost:

Udover det, så mener jeg, at du alt for let løb over en række af mine valide argumenter, for at kunne gentage dig selv. Det er lidt skuffende, når jeg bruger tid og energi på at skrive et indlæg. Og jeg gider ikke at bruge tid på at besvare de samme 2-3 indsigelser om og om igen.

Hvilke punkter? Har skrevet jeg venter på din undersøgelse, og derfor ik besvaret et afsnit...

Permafrost:

Jeg har i øvrigt ikke brug for at overbevise dig om noget som helst, så jeg er tilfreds med at stoppe dialogen her. :)

Fair nok, du får mig heller ik overbevist med en DF/medie holdning... Så det er vel "mission impossible" ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er åbenbart ikke dansker længere - 30/40. Om det er fordi det er 3 måneder siden jeg var i Danmark, eller min manglende interesse i historie-timerne ved jeg ikke, men denne test er da bare et godt eksempel på hvor latterlig Danmarks integrations-politik er.

 

Men hvorfor er vi så bange for at lukke nogen som helst ind i vores lukkede lille samfund? Hvad har vi at tilbyde folk, som vil immigrere til DK, fordi de i realiteten kan lide landet og kan/vil bidrage til vores økonomi, kultur med mere? Nu er jeg selv igang med at "immigrere" til Peru, og her er en del måder at gøre det på. Når du først f.eks. har været gift i 2 år (og boet i Peru i de to år), kan du blive statsborger mere eller mindre problemfrit - og STADIG være statsborger i dit eget land, dvs. have 2 pas (og 2 nationaliteter). I Danmark er du tvunget til at vælge; hvis du vil beholde dit danske pas, kan du aldrig søge statsborgerskab i et andet land.

Bare det at få lov til at bo i Danmark, er latterligt problemfyldt. Og med vores samførings-lov, straffer vi specielt også "udenlandsdanskere", som for en tid vælger at bo i udlandet, og måske senere gerne vil vende hjem med en evt. stiftet familie udlandet. Hvor er det lige det gavner os, at det kun kan betale sig at flytte væk fra Danmark, og på ingen måde vende tilbage? Det eneste vi sørger for, er da netop at sende vores dygtigste folk ud af landet, for derefter at sige at de aldrig kan komme tilbage.

 

Trist at vores Jantelov, eller hvad fanden det nu er, får os til at være så snæver-synede.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må desværre nok sande, at jeg ikke bliver lukket ind igen:
Og mon ikke BT skal udvises? ;-)

 

Dbh Martin

Fra Odense
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, godt "fnudet"Wink!

Feedbag.dk - Live support.

Tilmeldt 10. Jun 09
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Jeg må desværre nok sande, at jeg ikke bliver lukket ind igen:
Og mon ikke BT skal udvises? ;-)

Det er ikke et spørgsmål om at blive lukket ind eller være holdt ude af landet.
Det handler om rettigheder og forpligtelser som borger i nationalstaten. Altså at blive betragtet som dansker på lige fod med hjemmefødninge

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

InspirationNow123:

Martin Thorborg:

Jeg må desværre nok sande, at jeg ikke bliver lukket ind igen:
Og mon ikke BT skal udvises? ;-)

Det er ikke et spørgsmål om at blive lukket ind eller være holdt ude af landet.
Det handler om rettigheder og forpligtelser som borger i nationalstaten. Altså at blive betragtet som dansker på lige fod med hjemmefødninge

Puuuu haaaa, det var godt du sagde det.
Så vil jeg glæde mig til at komme hjem til Danmark igen. Men dog med følelsen af ikke at være dansker på lige fod med hjemmefødninge hvad det så end er. Men jeg har oplevet mange sten på vejen, så mon ikke jeg også overlever det? ;-)

martin.som.ikke.ved.om.det.var.i.38.eller.40.at danmark.blev.invaderet.af.tyskere.plus.det.løse.dk

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)