Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan markedsfører man sin wordpress blog?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 02:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige lavet mig en wordpress blog.

Nu vil jeg gerne vide hvordan det virker mht. om andre kan finde den, for jeg kunne ikke se nogle steder til at indtaste fx keywords?

Skal man ikke have det for at den bliver vist i søgninger?

Og hvordan sætter man links ind i sin blog for jeg kunne ikke se en html option?

Hyg :-)

~*Louise

creatastica

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Cleocatra:

Jeg har lige lavet mig en wordpress blog.

Nu vil jeg gerne vide hvordan det virker mht. om andre kan finde den, for jeg kunne ikke se nogle steder til at indtaste fx keywords?

Skal man ikke have det for at den bliver vist i søgninger?

Og hvordan sætter man links ind i sin blog for jeg kunne ikke se en html option?

Hyg :-)

~*Louise

Hej Louise,

Du skal downloade denne All in one SEO pack. Det er et ret genialt plugin, som mere eller mindre forbereder alt til dig, så du bare skal indtaste titel og keywords. Du skal ikke nødvendigvis have keywords, for at du bliver fundet ved søgning, det hjælper bare Google med at prioritere indholdet på din side.

Der burde være mulighed for at indsætte links gennem HTML. Ellers kan du bruge ganske almindelig HTML kode under alle omstændigheder. Et link ser typisk således ud: <a href="http://www.dinblog.dk/blog">Klik her for at ramme dit link</a>

Held & lykke med din blog!

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 06:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Cleocatra:
Og hvordan sætter man links ind i sin blog for jeg kunne ikke se en html option?

Tænker du på links i teksten? I højre side at tekstboksen skal der gerne stå "Visual" og "HTML" (jeg har kun den engelske version). Hvis du har aktiveret "Visual" så skal der være en knap med en kæde i din værktøjslinie (knap 10).

Cleocatra:
Nu vil jeg gerne vide hvordan det virker mht. om andre kan finde den, for jeg kunne ikke se nogle steder til at indtaste fx keywords?

Som standard bliver din blog automatisk indekseret af søgemaskinerne. Det foregår ved at når du skriver et indlæg så sender din blog en besked til nogle websites om at der er kommet en ny post. Hvis du så samtidig har et link til din blog når du er aktiv på fora (som amino.dk) så vil søgemaskinerne selv finde dig. Da jeg startede med min, så gik der ikke lang tid (og det var efter at det eneste sted jeg havde link fra var amino.dk) før min blog var indekseret.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Ang. keywords, så bemærk, at Google slet ikke bruger dem overhovedet. Det er altså ikke noget, du skal bruge meget energi på. Men der er alligevel god grund til at installere det All-in-one-SEO plugin, som der bliver henvist til ovenfor. Det giver dig nemlig muligheden for at skrive description-tekst til dine indlæg - og det kan gøre en stor forskel på, hvor mange der klikker på søgeresultaterne for din blog i Google.

Som Niels er inde på, vil et link til din blog herindefra formentlig få den indekseret i løbet af meget kort tid. For at blive vist i søgninger, skal du blandt andet sørge for, at der er nogen flere, der linker til din side. (Foruden, at du skal have indlæg med tekster, der er relevante for de søgeord, du gerne vil findes på. Men ofte er det sådan med blogs, at hvis man virkelig bare skriver løs, kan man få besøgende på udtryk, som man aldrig selv havde tænkt på).

Hvordan du markedsfører din blog fremadrettet, er der mange bud på. Selv får jeg en del besøgende herindefra (dvs. ved at være aktiv på et nogenlunde relevant forum og have et link i min footer), fra Google-søgninger (dvs. du får brug for at bruge lidt energi på noget SEO-arbejde) og fra Twitter (Her kan Facebook og andre sociale medier sikkert også gøre det samme, hvis emnet passer nogenlunde).

Desuden får jeg besøgende fra links på andre sider, folk der følger mine kommentarlinks fra de blogs, hvor jeg er aktiv kommentator og fra min anden aktivitet rundt om på nettet.

God fornøjelse med bloggen.

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak allesammen for jeres meget hjælpsomme svar :-)

Jeg har nu fundet ud af at få links på wordpress bloggen.

Den der pakke I snakker om har jeg også kigget på, og den skal købes hurtigst muligt!

...Hvis jeg nu skriver det her:

Min wordpress blog

Så er det sådan I mente, ik? -Jeg kan nemlig kun få et link i min signatur og det er pt optaget af min hjemmeside...

Jeg kiggede lidt på deres betingelser, selvom jeg gerne indrømmer det ikke er alt jeg påstår at forstå, og så vidt jeg kan se så kan jeg ikke se nogle regler verørende affiliate links. Betyder det at de er tilladte?

Hyg jer!

~*Louise

creatastica

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Cleocatra:

Tak allesammen for jeres meget hjælpsomme svar :-)

Jeg har nu fundet ud af at få links på wordpress bloggen.

Den der pakke I snakker om har jeg også kigget på, og den skal købes hurtigst muligt!

Den er gratis :-)

 

Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

BZR:

Cleocatra:

Tak allesammen for jeres meget hjælpsomme svar :-)

Jeg har nu fundet ud af at få links på wordpress bloggen.

Den der pakke I snakker om har jeg også kigget på, og den skal købes hurtigst muligt!

Den er gratis :-)

 

 

Ooh, så må jeg hellere lige tjekke igen, for jeg har så sikkert trykket på et eller andet forkert link..

Det er da "opgrade" jeg skal trykke, ik?

Mange tak for hintet :-)

Hyg!

~*Louise

creatastica

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)