Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Farvel Danmark?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey jeg sidder her endnu en nat hvor jeg ikke kan sove og arbejder på mine projekter.

Men det jeg er nysgerrig over, jeg er 100% indstillet på at hvis jeg får nok indtjening, vil jeg prøve at flytte til udlandet.

Men hvordan har i andre det?
Jeg ville gerne prøve at bo i Isle of Man, USA, Japan og/eller Thailand.

Vil i bare udleve diverse ideer og håbe på de kan gå i Danmark eller vil i ud og se verdenen?

Udover den suveræne oplevelse, jeg ser det som at prøve at bo i et andet land, er der jo også den økonomiske del at kigge på.

Med lavere skatte og lavere leveomkostninger i de fleste lande, kan ens penge også holde længere.

Hvis man vil se et sjovt eksempel på leveomkostninger, dog ikke 100% korrekt kan i se dette link.
http://www.maptube.org/map.aspx?s=DCwyokmXTCenc0OMGVwKXBwKgUwKEI

Hvis nogen af jer har prøvet at bo i udlandet, med jeres firma vil jeg meget gerne læse om jeres oplevelser med det.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du noget der holder dig tilbage? Såsom fx en kæreste eller ejerlejlighed/hus?

hvis ikke, så synes jeg bare du skal komme afsted mens der er mulighed for det. Få en på opleveren og kom tilbage som et rigere menneske.

Havde jeg ikke mødt min kone mens jeg studerede, så var jeg også taget rundt her-der-og-alle-vejene. Men jeg elsker også oplevelser og nyt input.

Der er jo så mange muligheder. Hvorvidt du kan beholde dit firma aner jeg ikke, men du kan jo også arbejde med andet når du er udenlands.

God vind og husk at blogge om dine oplevelser :9

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse.

Jeg kan så udmærket forstå og følge din trang. Jeg har altid været sådan en lidt spøjs blanding af rodløs og tryghedsnarkoman. Sidstenævnte hvad mit hjem og nære forhold angår. Mit hjem har altid betydet utrolig meget for mig. Det er min lille kreative hule og mit trygge "helle". Mit hjem er dog noget der nemt kan flyttes fra sted til andet og ofte bliver det. Jeg begynder gerne at kede mig og trænge til luftforandring efter et par år et bestemt sted.

Jeg er dog så heldig at have en mand i mit liv der har det på nøjagtig samme måde. Pt. har vi boet på Nørrebro i København nogle år og nu er vi trætte af det. Derfor har vi lige købt hus i Sverige, langt, langt ude på landet, da vi trænger til lidt fred, ro, skøn natur og frisk luft ;) Vi har ofte snakket om tonsvis af andre steder vi kunne tænke os at bo og noget af det bliver garanteret også realiseret med tiden.

Jeg springer meget snart ud som selvstændig og dette projekt, samt alle de andre projekter jeg drømmer om at føre ud i livet med tiden, er heldigvis ikke noget der partout er nødt til at være knyttet til et bestemt geografisk sted. Det samme gør sig gældende for min bedre halvdel.

Skulle jeg vælge bopæl udelukkende efter økonomi og skattemæssige fordele, så ville valget nok falde på British Virgin Islands, der har en payroll tax på 10-14 %, men ingen corporate eller individual taxes. Dvs. de har nu indført personskat, men blot sat den til 0%. Og så er der jo varmt og dejligt vejr året rundt =D

Ultimativt ville jeg nok gerne have to bopæle, hvis økonomien engang kunne bære det. En et sted hvor der altid var sol og varmt vejr og en anden i f.eks. Sverige eller Schweiz, da jeg synes at naturen er pragtfuld der og nok ikke ville kunne undvære det. Elsker bjergene og skovene. Og så ville jeg stadig gerne rejse en masse og opleve en masse andre kulturer rundt omkring i verden. Jeg har vist travlt, haha.

~ Amaris

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare kom afsted, og gå efter den billigste big mag Stick out tongue

 

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tager selv til indien om 11 dage 1/2. Mig og min kæreste skal ned og bo et år. Vi har altid gerne villet til udlandet og bo sammen. I sommers blev vi heldigt nok begge færdige med vores uddanelser og jeg begynde at, tjene penge på mine mange projekter hvilket har muliggjort vores udlandsrejse.

Vi valgte Indien af flere grunde, men vi kiggede rigtig meget på mine muligheder for at udvide min lille virksomhed. I Indien har jeg muligheder for at outsource en masse opgaver og få lavet dem billigt af kvalificerede mennesker.

Sidst så er Indien også et land, hvor pegene rækker meget langt og der hvor vi skal bo (kerala) er der et super lækkert klima, fantastiske strande og flot natur.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan reagere du når du tænker tanken: Jeg bliver i DK og tager ikke til udlandet

Hvordan reagerer du når du tænker tanken: Jeg rejser til udlandet

 

Så hvad er det du vil ud fra dine reationer på spørgsmålene?

Du skriver at du gerne vil prøve at bo i Isle of Man, USA osv - hvad holder dig tilbage?

 

Ønsker dig gode oplevelser om det bli´r i DK og/eller udlandetWink 

 

Dbh

Sanne

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)