Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

være rap i replikken, måder at sige tingne på - metafor - slang !

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hvordan lære man at være sådan rap i replikken, at hvide hvad man skal sige på de rigtige tidspunkter, at være skarp med sine sætninger.

Jeg kunne forstille mig at mange af dem som er sådan skarp i sine sætninger er folk som er, sælgere, pr-medarbejder, tøj-designere, tøj-sælgere, mode-designere, fashion, osv.. folk som har en finger på pulsen og som ved hvor skoen trykker

at skifte nogle af ordene ud med nogle lidt sjover ord.

--------------------------------
Er der knas på linien.
Skal vi tag ud og svinge det gamle træben.
Du ligner noget katten har slæbt hjem.
Jeg tog lige en morfar.
Hov.. der fik jeg squ da lige en morfar
Jeg skal lige have mig en power-nap inden jeg skal afsted
At have en finger på pulsen.
Jeg ved hvor skoen trykker.
En arbejdsplads hvor der er højt til loftet.
Stik en fingere i jorden.
--------------------------------------------------

er der nogen steder hvor man lære at være rap i replikken, så når man kan sige tingene på en bestem møde, så for man det til at lyde som at man har forstand på det man snakker om uden at lyde falsk.

Hvis du kender andre ligne sætninger, så skriv dem venligst som svar eller kommentar og husk at vedtæft et link så vi kan finde flere af sådan nogle sætninger..

venlig hilsen Poul

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det at være rap i replikken og hurtig til at give svar på tiltale, er en del af ens personlighed.
Det er en større personlighedsændring du skal igennem hvis du vil lære det.
Folk der er rappe i replikken er oftest gode sælgere, Man bliver ikke sælger og dermed lære at være rap i replikken.

Det kræver at man er selvsikker og bevidst. Samt have en skarp tankegang.
Din hjerne skal hele tiden have en finger på aftrækkeren, til din mund.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare være dig selv? Det kan let blive plat og trættende, når folk bruge den slags for meget...

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt rigtig Business.

Hvis ikke det er en del af ens personlighed, lære man det aldrig rigtigt uden det bliver trættende for folk.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

mange gange handler det om at føle sig hjemme i samtalen, og som de to andre siger det har også en del med ens personlighed at gøre.

men det kan også blive for meget. den sværeste ting at lære er at læse samtalen, og hvide hvad og hvornår man kan tillade sig hvad.

til at starte med er det en god ide at bare holde sig skarp i det man siger så kan alt det "hurtige" komme sener.

Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener.. jeg har bare tit gået og undret mig over hvordan man kan være så skarp, at man ved lige præsis hvad man skal sige på de rigtige tidpunkter ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Growkorn:

jeg mener.. jeg har bare tit gået og undret mig over hvordan man kan være så skarp, at man ved lige præsis hvad man skal sige på de rigtige tidpunkter ?

tror ikke du skal bruge så meget tid på at undre dig over det, enten har man det eller også har man det ikke, at begynde at lære det vil jeg mene er lidt plat, men viden er som regel et magtfuldt redskab, så træn din hukommelse og vær dig selv, tro på dig selv og at du er god nok som du er,så skal guldkornene nok komme lige pludselig :-)

vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Skagen
Tilmeldt 5. Apr 08
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er jo ikke nogen der altid kan sige det rigtige på det rigtige tidspunkt.

Men hvis det er fordi du vil være en bedre sælger, er der masser muligheder for at lære forskellige teknikker.

Dbh

Morten.

Opsætning af wordpress, som cms eller blog:

Wordpress Academy

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten,

Se dig omkring blot her i Amino og dan dig så et indtryk af alle de "Smarte" (de der altid har en bemærkning til alt  - prøv at følge dem ) drenge/piger´s bemærkninger til forskellige indlæg og vurder så vor smart det er og vor lidt indhold der ofte er deri - men smarte og hurtige bemærkniknger i dagligdagen kan altid fremme et godt grin:


Eks.:
Var sammen med mennesker til et møde. I lokalet hang tilsyneladende malerier af en vis værdig.
En siger så på et tidspunkt:  "Må man tage et billede" - mødeleder ja vær så god - hvorefter han rejste sig, tog et billede fra væggen og gik ! Hmmmmmmmm...

Andet eks.:
Var til en god frokost: En går over og løfter en dør af hængslerne og kommer ind i frokostlokalet og siger: " Vi går stille med dørene" Hmmmmm.......

God humor taget lige ud af hverdagen det er hvad du kan øve dig i - giver altid et godt grin og det giver dig muligheder at kunne...

Det kan vi i Network Marketing - og derfor bliver vi flere og flere der indser den frihed der ligger i ikke at skulle please chefen Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm........... ?  Idea StarStarStarStarStar

 

 

 

 

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København N
Tilmeldt 12. Oct 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Growkorn. Jeg forstår godt dit ønske. Selv de skarpeste knive skal slibes en gang imellem =)

Jeg tror på, at det du søger kan findes i to centrale elementer i kommunikationen: Det er det jeg plejer at kalde "nærværende kommunikation".

For det første, som de andre har påpeget, handler det om at tale fra hjertet.

For det andet, kan du drage fordel af, at snakke det sprog, som folk IKKE forventer. Hvis du bruger samme business-jargon som "alle de andre", eller konstant bruger slidte ordsprog, kommer du til at lyde som enhver anden, og så mindskes din chance for at blive husket, og for at lyde rigtig skarp. Ægte, fascinerende kommunkation, er den unikke kommunikation, som føles ærlig og personlig. Snak som et menneske, til et menneske, og undgå at komme til at lyde for "big-business"-agtig når du snakker til virksomhedsrepræsentanter, eller når du selv repræsenterer din virksomhed.

Det er mit råd til, hvordan du kan komme til at lyde mere skarp.
Og husk, at lige meget hvor meget man sliber, bliver en ske aldrig helt skarp. Pas på med at "prøve for meget".

Ciao
@Emil Friis

-------
Emails + Rådgivning + GRATIS
email marketing drejebog = Mailiac

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)