Hej Growkorn. Jeg forstår godt dit ønske. Selv de skarpeste knive skal slibes en gang imellem =)
Jeg tror på, at det du søger kan findes i to centrale elementer i kommunikationen: Det er det jeg plejer at kalde "nærværende kommunikation".
For det første, som de andre har påpeget, handler det om at tale fra hjertet.
For det andet, kan du drage fordel af, at snakke det sprog, som folk IKKE forventer. Hvis du bruger samme business-jargon som "alle de andre", eller konstant bruger slidte ordsprog, kommer du til at lyde som enhver anden, og så mindskes din chance for at blive husket, og for at lyde rigtig skarp. Ægte, fascinerende kommunkation, er den unikke kommunikation, som føles ærlig og personlig. Snak som et menneske, til et menneske, og undgå at komme til at lyde for "big-business"-agtig når du snakker til virksomhedsrepræsentanter, eller når du selv repræsenterer din virksomhed.
Det er mit råd til, hvordan du kan komme til at lyde mere skarp.
Og husk, at lige meget hvor meget man sliber, bliver en ske aldrig helt skarp. Pas på med at "prøve for meget".
Ciao
@Emil Friis
-------
Emails + Rådgivning + GRATIS email marketing drejebog = Mailiac