Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortjener affiliate marketing ikke sin egen kategori på Amino?

Side 2 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det har ikke noget med seriøsitet at gøre.
Begynd at diskutere det og vis mig at der er brug for kategorien, så får i den.

Dbh Martin 

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er også opbakning herfra Smile

Yes

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Det har ikke noget med seriøsitet at gøre.
Begynd at diskutere det og vis mig at der er brug for kategorien, så får i den.

Dbh Martin 

Syntes der er meget gang i det... vil æde min hat på der er daglige tråde omkring det. så det burde være automatisk oprettelse :)

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Begynd at diskutere det og vis mig at der er brug for kategorien, så får i den.

Jeg vil mene, at det vinder mere og mere indpas i DK, og ligesom med alt andet, tager det lang tid, at danskerne får øjnene op for noget. Wink

AM kræver også at man sætter sig grundigt ind i det, for at det giver indtjening og jeg tror det går begge veje - om man er annoncør eller medie.

Det er heller ikke ligegyldigt hvilke netværk man er i, for at det giver de bedste cuts og info om hvordan man bedst forhandler sig frem til en premium afregning hos annoncørerne er heller ikke af vejen.

Ja, spørgsmål som disse (og mange andre) kunne fx diskuteres i sådan en kategori.

Jeg synes, at lige som der er andre marketingskategorier, bør der også være én for denne form for markedsføring og kan ikke rigtig gennemskue, hvorfor der skal et x-antal tråde til, før den oprettes?

 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan vi ikke få den på prøve? Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Alternativt som en underkategori, ligesom det findes har under Amino hjælp.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Kan vi ikke få den på prøve? Smile

Hej Nicolaj

Kan du ikke sige mig, hvis man skal være attraktiv som shop i affiliate, hvilken % skal man så give per handel?

Og hvad med afregningen, kan man udskyde den i 30 dage? sådan at folk ikke har brugt deres returret og samtidig ved at handlen ikke tilbageføres.

Og kommentar til følgende tænkte eksempel udbedes tak:

Hvad er bedst at have 5 shops med 1 produkt i affliliate eller at have 1 shop med 5 produkter eller 5 shops med 5 produkter? Her tænkes der på om man som shopejer får flere til at bringe ens annoncer hvis der er flere muligheder, eller justerer man det med forskellige annoncetyper?

Ovenstående indenfor samme varekategori naturligvis.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Nicolaj:

Kan vi ikke få den på prøve? Smile

 

Hej Nicolaj

Kan du ikke sige mig, hvis man skal være attraktiv som shop i affiliate, hvilken % skal man så give per handel?

Og hvad med afregningen, kan man udskyde den i 30 dage? sådan at folk ikke har brugt deres returret og samtidig ved at handlen ikke tilbageføres.

Og kommentar til følgende tænkte eksempel udbedes tak:

Hvad er bedst at have 5 shops med 1 produkt i affliliate eller at have 1 shop med 5 produkter eller 5 shops med 5 produkter? Her tænkes der på om man som shopejer får flere til at bringe ens annoncer hvis der er flere muligheder, eller justerer man det med forskellige annoncetyper?

Ovenstående indenfor samme varekategori naturligvis.

 

% satsen kommer helt an på hvilken vare du sælger og om der er mulighed for at kunden shopper flere varer. 5% af en fyldt kurv hos en webshop med børnetøj er jo bedre en 5% af et mobilcover. Desuden spiller det også ind hvor let omsættelige varerne er og prisen på varerne - en husstand køber jo flere par strømper end bærbare PCér, tilgengæld koster PCén mere.

Det er meget normalt at man kan få 30-45 dages kredit, men selvom man har et forudbetalt program, så bliver affiliaten typisk først afregnet efter 45 dage og derfor kan der sagtens annuleres ordrer løbende.

Jeg vil til enhver tid foretrække 1 shop med mange produkter. Jeg deeplinker f.eks. til alle de forskellige mobiler hos Callme.

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:
% satsen kommer helt an på hvilken vare du sælger og om der er mulighed for at kunden shopper flere varer. 5% af en fyldt kurv hos en webshop med børnetøj er jo bedre en 5% af et mobilcover. Desuden spiller det også ind hvor let omsættelige varerne er og prisen på varerne - en husstand køber jo flere par strømper end bærbare PCér, tilgengæld koster PCén mere.

Jo men hvis vi tager produkter som genkøbes 6-12 gange pro anno, så er det vel en bedre deal end en PC da der jo også impulskøbes ved siden af.

Men det kommer vel også ned til hvor populær shoppen så er iøvrigt, da jo bredere et kendskab, des flere vil vel så linke ind til den, via f.eks flere annoncer eller?

Er der nogen der har tænkt affiliate i produktlancering? Altså derhen at bruge AM i brandingen af et nyt produkt ved at have en høj % - for kan man ikke forestille sig, at hvis man som producent har et produkt og man kan give høj % så stiger interessen for AM og antallet af annoncer og dermed brandingen osv osv

Og er der nogen der kører differentierede %´er der afhænger af antallet af handler der gennemføres?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Nicolaj:
% satsen kommer helt an på hvilken vare du sælger og om der er mulighed for at kunden shopper flere varer. 5% af en fyldt kurv hos en webshop med børnetøj er jo bedre en 5% af et mobilcover. Desuden spiller det også ind hvor let omsættelige varerne er og prisen på varerne - en husstand køber jo flere par strømper end bærbare PCér, tilgengæld koster PCén mere.

Jo men hvis vi tager produkter som genkøbes 6-12 gange pro anno, så er det vel en bedre deal end en PC da der jo også impulskøbes ved siden af.

Men det kommer vel også ned til hvor populær shoppen så er iøvrigt, da jo bredere et kendskab, des flere vil vel så linke ind til den, via f.eks flere annoncer eller?

Er der nogen der har tænkt affiliate i produktlancering? Altså derhen at bruge AM i brandingen af et nyt produkt ved at have en høj % - for kan man ikke forestille sig, at hvis man som producent har et produkt og man kan give høj % så stiger interessen for AM og antallet af annoncer og dermed brandingen osv osv

Og er der nogen der kører differentierede %´er der afhænger af antallet af handler der gennemføres?

 

Som affiliate får du oftest kun procenter af det første køb, selvom kunden handler flere gange i løbet af et år, medmindre det næste køb er inden for cookieperioden og der ikke er brugt et andet affiliatelink gangen efter.

Det hjælper selvfølgelig på salget hvis annoncøren sideløbende annoncerer via f.eks. TV eller radio.

Der køres ofte en højere procentsats i starten for at skabe interesse om programmet overfor affiliates. Nogle annoncører laver også små konkurrencer osv.

Ja, der er flere steder hvor der er forskellige segmenter alt efter hvor stor volumen man leverer. Det er dog ikke altid sikkert at det har en positiv effekt, da det kan afholde nogle affiliates fra at køre programmet.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 2 ud af 7 (64 indlæg)