Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man leve af affiliate?

Side 2 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj og Casper

Tak for at dele så rundhåndet ud af info Big Smile. Håbede på sådanne svar.

Michael

Fra Bagsværd
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj:

Vi er 2 om at styre vores sider med mobiler, taletid og bredbånd og tjente i december 2009 godt 100.000 kr. + moms. Vi havde udgifter for ca. 40.000 kr. + moms. Det er 30.000 kr. til hver før skat, men vi har begge job ved siden af for at være på den sikre side.

Hold da op!

Det må da være rimelig krævende at nå derop. Hvad er jeres udgifter hvis jeg må spørge? Er det "bare" google adwords og selvfølgelig hosting af jeres website, eller er der mere man skal være opmærksom på?

Grunden til jeg spørger, er fordi jeg går og pønser lidt på at prøve affiliate her i den nærmeste fremtid

Driver www.ebakko.dk hvor vi sælger e cigaretter og tilbehør

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

i bund og grund handler det jo om at bruge så få kroner på markedsføring og konvetere rigtig godt..

Desto større udvalg du har på en side vil der jo også være større chance for salg..

Der er lidt arbejde med at ændre priser, feks. med mobiler der har Call me lige lanceret helt nye abonnementer så alle priser skal ændres..

Der kan jo tjenes rigtig mange penge det handler bare om at finde de rigtige steder og smide penge de rigtige steder..

 

Mikkel

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Michael,

Jeg arbejder med det af hobby og interesse, og det er specielt SEO og konventeringesdelen som jeg kan lide at arbejde med. Jeg benytter ikke disse sider til Adwords kampagner :-).

Hvis du vil starte op, så skal du være klar over det er benhårdt arbejde :-)... og det er ikke særlig sjovt at bruge hele ens tid på at skrive relevante artikler og linkbuilding når der ikke kommet en krone ud af det 1 månede senere :-).

Mit indtryk er at der er mange som tror at det bare handler om at sætte nogle af annoncer på et website, og så køre det. Det er kun den synlige spids af forretningen, alt det andet er hårdt slid.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min pointe var egentlig at kigger jeg på de timer som er lagt i det, så er det en meget dårlig forretning :-). Det tager tid at skrive f.eks denne artikel om canal digital, og der går meget lang tid før den artikel har tjent sig ind set i forhold til det tidsforbrug der er lagt i det. Så det skal ikke være med ønsker om at score en hurtig økonomisk gevinst som driver værket, for så tror jeg du løber sur i det :-).

Nicolaj og Mikkel har vist en lidt anden tilgangsvinkel, ved at sætte nogle sider om og annoncere for dem via Adwords, det er ikke helt på den måde jeg arbeder med det.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper:

Mit indtryk er at der er mange som tror at det bare handler om at sætte nogle af annoncer på et website, og så køre det. Det er kun den synlige spids af forretningen, alt det andet er hårdt slid.

Jeg kender da mange som har blot smidt en wordpress op, som vel tog 20 - 30 minutter, sat en AdWords kampagne op og så kører det bare.. de kigger lidt på statistik hver morgen og tjener da til brød og tag over hovedet.. Så hårdt arbejde skal der altså ikke altid til Smile

 

 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

spændene Debat i har gang i her.
jeg tillader mig at komme med et Noop spørgsmål til alt det her "Afiliate" snak.

Når man snakker Afiliate , snakker man så om at tjæne penge på anonce pladsen, og den trafik den skaber for dem der ha annoncen ?

spørger af ren interesse ;)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Jeg fik formuleret mig lidt forkert :-), det kan sikkert sagtens lade sig gøre hvis man har nok viden om adwords, søgeord og brugerne. Det var mere målrettet den måde jeg arbejder med min websites på :-). Beklager.

Risikoen ved overstående model, er at man kan nå og brænde alle pengene af på Adwords kampagner uden det har givet noget salg.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Okay, fair. Det er bare så folk ikke tror at affiliate marketing kun er små SEO sider (hvilket der iøvrigt er mange penge i, i længden). 

Jeg vil nu ikke mene der er nogen som helst risiko som iværksætter. Man kan teste en kampagne og bare byde 20 øre per klik - Ja det er klart du ikke får 25.000 besøg om dagen, men du får måske de 40 - 60 som du har brug for. Så kan man se om det virker og langsomt byde sin klik-priser op.

Jeg er sikker på jeg vil kunne overleve ved at få 200 kr. på min konto og en AdWords konto.
- Måske staten skulle tage dette i brug til bistandsklienterne??

Men det kræver en anden tankegang, at drive affiliate marketing. Det er min erfaring i hvert fald.

Jeg vil påstå at alle kan leve af affiliate marketing. Den største risiko er vel at det udvikler sig hele tiden. Har man ikke iværksætter minded så uddør man hurtig. 

 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordelen ved Kaspers setup er jo at hans sider kræver minimal vedligeholdelse, når hjemmeside, content og seo først er på plads.

Side 2 ud af 9 (83 indlæg)