Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP med franchaise !! vigtigt til i morgen !!!

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså jeg får ikke mere end beskrevet i første indlæg af mig, 

 

men når jeg går rundt og regne mener jeg at 5% vil være ok, især til nystart . man kan jo altid forhandle, men mit firma består af 3 dele webshop. mobile service ydelser og en butik i fremtiden , skal jeg så betale dem franchise for hele firmaets omsætning eller kun for buttiken?? 

 

takker 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Thebikemanis:
ja det er jeg godt klar over, men de har så agentur på nogle fede produkter, men er der noget alternativ jeg kan tilbyde dem , en mindre % sats, eller en fast pris uafhængig af omsætningen

Jamen hvis de kun har 2 butikker og hvis de sælger de agentur varer det igennem, så kan det ikke være det store problem at skaffe de varer billigere ved parallelimport.

Men ellers bør du se nøje på det Jacob skriver.

Jeg er helt med på hvordan du tænker, og det er godt for det er et godt "drive", du skal bare lige tænke over om det bliver for dyrt for dig, og det er jo også derfor du skriver. Så måske du kan "regne" på hvad du mener du minumum har råd til, prøv at lave et budget, og så hold dig til det.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Hvis der kun er 2 butikker, så synes jeg det virker dyrt. Du kan komme langt for 300.000 med etablering af en cykelbutik under eget navn.

Det kommer jo an på, hvilke brands de har forhandlingen af... Indenfor en del brancher er der jo nogle livsnødvendige brands, og det fremgår ik af tråden, om det evt var tilfældet her...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Thebikemanis:

men når jeg går rundt og regne mener jeg at 5% vil være ok, især til nystart . man kan jo altid forhandle, men mit firma består af 3 dele webshop. mobile service ydelser og en butik i fremtiden , skal jeg så betale dem franchise for hele firmaets omsætning eller kun for buttiken?? 

Du slipper ik afsted med 5%... Det er på ingen måde rentabelt for franchaise giver...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Jamen hvis de kun har 2 butikker og hvis de sælger de agentur varer det igennem, så kan det ikke være det store problem at skaffe de varer billigere ved parallelimport.

Det kan kun frarådes, da det vil være en ualmindelig kortsigtet løsning... Det danske agentur får hurtigt lukket det hul, hvis de ønsker det...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Thebikemanis:
Dette er en ny kæde som intil vider har to buttiker, den ene skal jeg til at købe. 

 

Det du selv har skrevet her skal du være meget opmærksom på. Da det betyder at kæden ikke udvides, da det ellers ville være butik nummer 3. Jeg ville nok undersøge det meget grundigere. Iøvrigt mener jeg det er en dyr pris når der ikke er flere butikker.

og HUSK der er ikke mange der har kontanterne til butikker for tiden. CASH is KING husk at udnytte det maksimalt, ellers køber du for dyrt.

Har du set regnskaber?

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

det burde hjælpe på det. 

de sælger mærker det selv producere og så har de ene import på et mærke de ikke sælger andre steder end i deres buttiker.

Men hvad mener i: 

Skal jeg tilbyde dem at jeg beholde mit navn, men sælger deres vare der står deres navn på, men samtidig har jeg også mine egne vare, og så passer jeg mig selv?? 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Det kan kun frarådes, da det vil være en ualmindelig kortsigtet løsning... Det danske agentur får hurtigt lukket det hul, hvis de ønsker det...

Det er sjældent, men der er jeg ikke enig med dig. En agenturhaver der kun sælger via 2 butikker i DK kan ikke have et særligt imponerende salg, og det er yderst sjældent at der er serienumre på cykeldele, men kan have ændret sig.

Derudover synes jeg at sælge en butik som franchise koncept med kun 2 butikker hvoraf den ene er den der sælges, det er for mig et faresignal.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Thebikemanis:

de sælger mærker det selv producere og så har de ene import på et mærke de ikke sælger andre steder end i deres buttiker.

Hvor vigtigt er det mærke, som de har agenturet på? Er det en bestseller indenfor branchen?

Thebikemanis:

Skal jeg tilbyde dem at jeg beholde mit navn, men sælger deres vare der står deres navn på, men samtidig har jeg også mine egne vare, og så passer jeg mig selv?? 

Det er os en mulighed, og helt klart en vej du skal overveje, men den lukker jo også nogle andre døre...

Du går glip af fælles indkøb, fælles markedsføring samt franchaise givers andre forpligtelser...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Det er sjældent, men der er jeg ikke enig med dig. En agenturhaver der kun sælger via 2 butikker i DK kan ikke have et særligt imponerende salg, og det er yderst sjældent at der er serienumre på cykeldele, men kan have ændret sig.

Hvis brandet er rigtig styret, så kan de se alt i stregkoden ;D

Lagersalg123 - JEN:

Derudover synes jeg at sælge en butik som franchise koncept med kun 2 butikker hvoraf den ene er den der sælges, det er for mig et faresignal.

Lidt enig... Det kan os tyde på, at de evt vil være 100% franchaise giver, og dermed ik være indvolveret i butiksdrift...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)