Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gå direkte efter direktørens økonomi

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Inspireret af et indlæg jeg netop har læst her, har jeg et spørgsmål.

Vi har lavet en kontrakt, hvori vi modtager løbende betaling for det udførte arbejde. Kunden overskrider første faktura, ingnorerer påmindelse og ved opkald får jeg forklaringen at "vi (os) jo er et lille firma og han ikke ved om finanskrisen tager livet af os, så han kan jo ikke betale hvis han ikke får en færdig leverance". Jeg får forklaret ham at pengene skal falde og det gør de så.

Leverancen er ændringer/forbedringer til et eksisterende system, kunden får/fik løbende levering i testmiljø, som også løbende godkendes og flyttes til produktion - on going.

Nu er der så sket en overskridelse igen og jeg har informeret kunden om, at vi ikke foretager os yderligere arbejde før vores fremsendte faktura er betalt.

Jeg overvejer om kunden er på vej mod konkurs. Skulle dette ske føler jeg mig bedraget, da der netop har været tale om en løbende levering som kunden kunne have afbrudt. 

Kan jeg i dette tilfælde forfølge direktøren (som aftalen er indgået med) personligt?

I bekræftende fald, har I en idé om hvad det vil koste mig at statuere dette eksempel?  Aftale, dokumentation for det leverede, korrospondance er klart men med undtagelse af den mundtlige forklaring.

Håber nogen kan byde ind med erfaringer/jura.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København NV
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke ekspert, men det kommer vel først og fremmest an på, hvilket type selskab det er.

Hvis det er enkeltmandsvirksomhed, hæfter han jo personligt, men du er nok ikke den eneste der vil gøre krav i boet (eller hvad det hedder).

Hvis det er et anpartsselskab eller aktieselskab hæfter han ikke personligt, og du vil - så vidt jeg ved - ikke kunne gøre noget.

Dette var bare lidt hurtigt info som kan give et fingerpeg, men hæng ikke et sagsanlæg på min udtalelse. Er som sagt ikke ekspert i jura...

God aften

Søren

Læser på Copenhagen Business School, og interesserer mig for iværksætteri, men er endnu ikke selv sprunget ud som selvstændig.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren,

Jeg skrev det ikke, men det er et selskab hvormed aftalen er indgået og jeg kender godt reglerne. Mit spørgsmål går nærmere i retning af hvor grænsen går, da vores leverancer med rimelighed ikke kan siges at være livsnødvendige for at redde virksomheden, men nærmere kan kategoriseres som at bestille nye reklamer man på forhånd ved man ikke er i stand til at betale.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre det er svigagtigt...og for egen vindings skyld, tror jeg ikke, at der er meget at gøre, udover

at tage dine forholdsregler.

/peter

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter og Lagersalg,

Det er et A/S hvor vi fakturerer moderselskabet. Beløbsstørrelsen er ikke "så det kan betale sig", men mere på det personlige/principielle plan. Min grænse er overskredet uanset om årsagen er, at man bestilte noget unødvendigt man vidste man ikke kunne betale - eller om man ønsker at holde os i en hundesnor med betalingen til trods for en klar kontrakt.

Hvordan kan man sige til en loyal leverandør "Vi ved ikke om i overlever, derfor lader vi være med at betale" selvom man får løbende levering. Det tager jeg faktisk personligt, så derfor vil jeg gå langt men kun hvis det nytter.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er rent faktisk strafbart for ledelsen, herunder en direktør, at bestille arbejde eller leverancer vel vidende, at selskabet ikke er i stand til at betale. Herved vil ledelsen/direktøren ifalde strafansvar og formentlig også skulle hæfte personligt for de bestilte leverancer/ydelser.

Der er i imidlertid visse tidsfrister i denne forbindelse, så vi skal have fa i en jurist/advokat til at svare fyldestgørende.

Hilsen.

Ps. Mener man opererer med 6 måneders regel og en 2 års regel, men hvordan de lige hænger sammen, det klarer advokaten.

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper:
"Vi ved ikke om i overlever, derfor lader vi være med at betale"

Sagde Direktøren til dig.

Det er for dyrt for dig at erklære et A/S konkurs, så glem det.

Men du kan irritere.

Køb regnskabet online, find ud af hvem der er i betyrelsen og skriv et brev til alle undtagen direktøren.

XXX XXXXXXXXXXXXX

YYYYYYYGADE 21

2122´LÅSBY

 

Vi ved ikke om I overlever krisen så I er istand til at betale jeres kreditorer.

Kære XXX XXXXXXXXXXXX

I forbindelse med at vi har leveret ydelser til Højrøvet A/S og ikke bliver honoreret, så mener vi det er vores pligt at gøre bestyrelsen for selskabet opmærksom på, at den daglige ledelse ikke finder det anstændigt at honorere sin leverandører for sine ydelser.

Vi har, dog uden held, naturligvis på almindeligvis forsøgt at modtage vores tilgodehavende, ligesom vi er sikre på at I som bestyrelsesmedlemmer modtager jeres honorarer efter endte møder.

Vi prøver derfor ved denne kontakt, som en af de sidste muligheder, at få forståelse for at vi skal modtage betaling for udført arbejde.

For os er Direktøren en hindring for et fortsat samarbejde, men for jer er Direktøren en I som bestyrelse har valgt til at repræsentere selskabet, det går bare ikke så godt med den del lige nu.

Så jeg hjælp imødekommes snarest og på forhånd tak.

Med venlig hilsen

dgfdfgdsgsd

sdfgsdfgdfsgdsg

dfsgdfsgdfsg

 

 

 

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes Har set det have en god effektBig Smile

Hilsen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Yes Har set det have en god effektBig Smile

Hilsen

Og til tider meget stor effekt Smile

Og så skal du nok lige have lave dit banner 100px højt istedet Tonny Smile

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)