Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gå direkte efter direktørens økonomi

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Og så skal du nok lige have lave dit banner 100px højt istedet Tonny Smile

DesværreSurpriseKan ikke, når man ikke er Amino-Plus

Hilsen

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan trække regnskaber inkl. kredit-rating online, men nu er der jo situationer hvor man man ikke skal kaste med sten ... :-)   

Min reaktion var, at jeg i korte træk skrev: Betal før vi arbejder. ufaktureret arbejde beløber sig til x, vil du have det nye arbejde I har bedt om y (ønsket indløb på betalingsdatoen, hvilket jeg ikke opfatter som tilfældigt, da man jo så kan påstå vi ikke har færdigleveret), der dermed går over dit budget?

Grundlæggende mener jeg direktøren har sat et tillidsforhold til mig over styr. Jeg er ikke bange for udeståendet uanset hvad der sker, men det var mere mine muligheder for at holde ham personligt ansvarlig jeg ville undersøge. Han kan selv smutte i Lønmodtagernes Garantifond efter sin løn, hvis det blev aktuelt, men uanset om han med fuldt overlæg vil tørre et tab af på mig - eller han bare tror han er bedre stillet ved at bryde en klokkeklar aftale, så er det simpelthen ikke godt nok.

Nu får vi se om pengene er indløbet i morgen. Nye betalingsbetingelser er naturligvis 'forudbetaling'.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Direktører er ikke dækket af Lønmodtagernes Garantifond.

Men eller en fornuftig holdning til situationenYes

Hilsen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg mener ikke at man som direktør, må bestille arbejde som man ved eller burde havde vidst at virksomheden ikke kunne betale. Jeg kender til et tilfælde hvor direktøren, måtte punge ud privat, fordi der var indgået uansvarlige aftaler. Så det kan lade sig gøre.

Det der med, at irriterer bestyrelse m.m. ville jeg umiddelbart tro mindskede dine chancer for at blive betalt og få evt. nye ordre.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny,

Tonny Skov Pedersen:
Direktører er ikke dækket af Lønmodtagernes Garantifond.

Nå, det er da et lille plaster på såret :-)

 

Ingen indbetaling i dag heller og jeg skriver naturligvis ikke til bestyrelsen. I næste uge har jeg møde med advokat, så tror jeg den bliver ekspederet den vej. Man må i øvrigt håbe for dem at vi har gjort vores arbejde godt, nu hvor de står på egne ben i forhold til deres forretningskritiske systemer. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Det der med, at irriterer bestyrelse m.m. ville jeg umiddelbart tro mindskede dine chancer for at blive betalt og få evt. nye ordre.

Der synes jeg faktisk du tager fejl af flere årsager (indholdet kan naturligvis raffineres)

1. Når der er tale om en så egenrådig direktør (som det virker som om han er) så virker inkassobreve m.v. ikke på ham. Det eneste der virker på den type er en ligefrem bestyrelse. Men hvis det er hans familie, så er det jo ligemeget.

2. Hvordan formindsker det chancerne for betaling? Kunne jo være at selskabet var på vej i uføre og bestyrelsen ville blive glade for informationerne (forudsætter naturligvis professionelle bag bordet)

3. Få nye ordrer? Hvis man som leverandør gerne vil fremstå som masochist, så skal man da bare lade sig svine til for pengenes skyld.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille update:

Nu har han hørt fra sine medarbejdere der er noget galt med leverancen. 

Spændende hvad dét mon kan være...

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fulgt tråden og forstår meget godt frustrationen, men jeg kan også se en klassisk sag, hvor 2 personer ikke mere kan tale sammen og det er det som landets advokater bl.a. lever godt af.

Jeg tror denne situation bliver mere almindelig under krisetider, som du skriver udtrykker i begge mistillid til hinandens overlevelsesevne og så bliver i begge sure og sagen går i baglås og tiden går med måske dyre og nyttesløse retssager. Vær sikker på at de eneste der 100 % sikkert kan drive forretning fra landets retssale er landets advokater.

Som helt udenforstående vil jeg foreslå at besøge manden/direktøren og forsøge at få en fornuftig samtale mellem 2 voksne mennesker, herunder ville jeg få en forenmmelse af situationen i hans virksomhed og hvis den virkede til stadig at være en likvid going virksomhed, så ville jeg finde en løsning hvor i begge kunne genopbygge tilliden, det kunne f.eks. være en gensidig bankgarantistillelse for fremtidige betalinger og en garanti for leveranceopfyldelse, det er meget anvendt i byggebranchen og er ved at finde almindelig udbredelse i andre brancher.

Så kan du måske redde en kunde og vende en usikker og dårlig situation til en win/win situation.

De bedste hilsener

Finn

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Det der med, at irriterer bestyrelse m.m. ville jeg umiddelbart tro mindskede dine chancer for at blive betalt og få evt. nye ordre.

Kan kun give dig ret, for der er ingen der ved, hvilket netværk de folk har, og hvor meget de så omtaler ens firma negativt. Og det er så meget mere øddelæggende.

Til emnet

Så er det nogle af de ting man som nystartet, må accepterer, desværre. Jeg personligt har kunder der overskrider ens betalinger konsekvent, og det er frusterende, da man selv tit skal forudbetale for forbrugsmaterialer.  Og det er jo sådan noget som er med til at gøre at mange opgiver at starte firma, da de etablerede firma'er er total ligeglad med en.

Så spørgsmålet er om du ikke bare skal tilkendegive at de ikke har overholdt deres del af aftalen, og derved at den er opsagt fra deres side. Og så bide tabet i dig. Lyder irriterende, men er desværre ikke så meget andet at gøre.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn,

Jeg har respekt for dit velmemende indlæg, men du laver nogle antagelser om, at det handler om dårlig kemi, "voksne mennesker" og om at problematikken kan vendes til en win/win situation.

For mig at se er der en risikovurdering, som betyder at jeg fremover forlanger forudbetaling. Vi har haft en klar aftale om betaling som han med fuldt overlæg bryder uden at informere mig og uden at reagere på rykkere. Ved telefonsamtale opfinder han (helt ukonkret og blot noget han har "hørt") på argumenter som vi aldrig har fået pr. mail og prøver at placere ansvaret for den manglende betaling hos mig (jeg skal kontakte hans mand og høre hvad der er galt, jeg skal forstå han har brug for en klemme på mig, ting tager lang tid i et stort firma som deres). Der er ingen anerkendelse af, at han har gjort noget forkert, og jeg kan intet dokumentarbart (en mail) få fra ham, da han ikke har tid til det. Det er så sket 2 gange i træk.

Alle alarmklokker ringer hos mig.

Den fornuftige samtale, du foreslår, har ingen mening for jeg tror egentlig han vil sige hvad som helst - hvis blot han tror det gavner ham selv. Skulle jeg lave en aftale (vi havde jo den skriftlige) igen ville jeg ignorere min egen dømmekraft totalt.

Lad mig lige tilføje, at dette ikke drejer sig om nogen der har behov for længere kredit, en særordning, eller noget i den stil. Den slags problemer har vi altid løst, ligesom I ville gøre i jeres forretning. 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)