Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

To spam or not to spam??

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Fama:

Hvis du klart og tydeligt har gjort dine kunder opmærksomme på deres mail kan blive brugt til udsendelse af reklamer/oplysninger om tilsvarende produkter, da de i sin tid oplyste deres mail.... Ja så må du faktisk godt sende tilbud til dem.

Lige en hurtig præcisering: Modtageren skal have mulighed for at takke nej til at modtage informationen, f.eks. ved at fjerne et hak i en checkbox. Er dette opfyldt, må man gerne, som du siger, sende information om lignende produkter og services. :)

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt ok med reklamebeskyttelse, men hvorfor skal Erhvervs og Selskabsstyrelsen tjene penge på vores registreringsdata når vi ikke har givet dem lov til det

Vi burde indstævne E&S for medvirkende til Spam

med mindre de hurtigst muligt får reglerne lavet om så man ikke skal framelde sig reklamer, men man skal aktiv tilmelde sig hvis man ikke ønsker reklamebesyttelse.

Er der nogen her i Amino der vil overbevise erhvervsministeren /justitsministeren om dette.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:

Er der nogen her i Amino der vil overbevise erhvervsministeren /justitsministeren om dette.

Ja jeg vil sjovt nok ikke, da det er det jeg lever af :o)

Jeg kan ikke helt gennemskue de økonomiske konsekvenser af sådan en ændring, men jeg forestiller mig at de vil være ret store. Både i mistede job, og indtjening til virksomheder og dermed staten.

Så jeg tvivler på at det bliver en realitet :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:

Fama:

Hvis du klart og tydeligt har gjort dine kunder opmærksomme på deres mail kan blive brugt til udsendelse af reklamer/oplysninger om tilsvarende produkter, da de i sin tid oplyste deres mail.... Ja så må du faktisk godt sende tilbud til dem.

Lige en hurtig præcisering: Modtageren skal have mulighed for at takke nej til at modtage informationen, f.eks. ved at fjerne et hak i en checkbox. Er dette opfyldt, må man gerne, som du siger, sende information om lignende produkter og services. :)

Er du sikker på det?

Jeg mener man aktivt skal have tilmeldt sig  og ikke omvendt hvis man overser noget med småt ,så er man tilmeldt reklamer.

Måske foreligger der nogle Spam afgørelser med bøder netop på dette?

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får som så mange andre en utrolig mængde Spam sendt fra udlandet både på fax (Specielt fra Sverige)og mail og telefon.

Bortset fra de almindelige spamfiltre på mailservere er der da noget man kan gøre for at undgå udenlandske Spam.

Vil et dansk firma , der også har  et datterselskab i udlandet som har en udenlandsk registreret mailadresse (URL) kunne dømmes for spam når URL er i udlandet?

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:

Er du sikker på det?

Jeg mener man aktivt skal have tilmeldt sig  og ikke omvendt hvis man overser noget med småt ,så er man tilmeldt reklamer.

 

Nej den er god nok. David har helt ret.

Man skal have muligheden for at frabede sig, at ens mail bliver brugt til at modtage yderligere markedsføring fra sælger, når man afgiver sin mail.

Men det er klart, man ikke bare kan gemme betingelserne med mikroskrift nede et eller andet sted i bunden..... Man skal for så vidt muligt sikre sig, at kunden rent faktisk forstår hvad det er hun går med til :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Samfundsmæssigt  vil der kunne spares tusindvis af mandtimer hvis telefonspam blev helt forbudt også B2B

eller at man i det mindste skulle positivt tilmelde sig telereklamer i CVR.

Telefonspam bryder uønsket in i folks arbejde  og stjæler tid, fordi man pligtskyldigt tager telefonen når den ringer

Telespammerne (der gerne vil kalde sig telemarketings-firmaer) vil også spare en masse resultatsløse opkald.

Iøvrigt burde Spamlovgivningen være udbredt til alle EU-lande gennem et EU-direktiv.

Næsten alle vil vinde ved en ændring af CVRs procedure at , hvis man ønskede telefon reklamer m.v så skulle man positivt til melde sig, i modsætning tildet besvær vi har idag.

Det må vi have ministeren og EU-politikerne til at se på.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:

Samfundsmæssigt  vil der kunne spares tusindvis af mandtimer hvis telefonspam blev helt forbudt også B2B

Det må man da håbe. Men man må også håbe at denne besparelse vil resultere i en øget indtægt til statskassen, da der unægtelig vil være lang flere arbejdsløse.

Spørgsmålet er så hvad al den tid skal bruges til? Mange virksomheder har jo et produkt som de sælger. Hvis sælgerne ikke må opsøge nye kunder, tillader jeg mig at formode at der vil blive solgt knap så mange varer, da det så kun vil være dem der selv aktivt kontakter virksomheden, der vil kunne købe. Dermed har man hurtigt skåret ned på antallet af sælgere.

Dermed slipper man jo så heldigvis også for at producere så mange varer, da der ikke er nogen til at sælge dem. Så har vi også fået skåret en del produktionsfolk væk, og de fleste på kontoret, da der ikke er så meget administration at holde styr på.

Vi slipper også for at købe materialer til de varer vi ikke længere producerer så mange af. Så den virksomhed som vi køber dem af, sparer også mange mandetimer. Fragtmanden der skal transportere dem, skal ikke bruge så mange penge på diesel, for der er ikke så meget at transportere længere.

Til gengæld er lagermanden glad. Han har ikke så meget at holde styr på, for der er ikke så mange varer der ryger ind og ud af lageret, så han har en masse timer til at feje sit lager, og holde det pænt og rent.

Men indkøberem har sparet en masse tid, for han skal ikke sige nej til et potentielt godt tilbud i telefonen. Spørgsmålet er så, hvad han skal bruge al den tid til?

Han skal som nævnt i indledningen, i hvert fald bruge den til at tjene en del penge til samfundet. For du har lige fyret tusindvis af sælgere, administrative medarbejdere, lagerfolk og fragtmænd. De skal jo have pengene et eller andet sted fra.

Som nævnt så tror jeg ikke du får held til at få den kørt igennem, men tanken er da spændende.

Og det ville være lettere for alle, hvis man på en eller anden måde fik fjernet alle de useriøse telefonopkald, men det bliver nok også svært :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:

Næsten alle vil vinde ved en ændring af CVRs procedure at , hvis man ønskede telefon reklamer m.v så skulle man positivt til melde sig, i modsætning tildet besvær vi har idag.

Nå, så fik jeg lige fen minutter mere, som jeg vil bruge til at slå min pointe fast :o)

Det er naturligvis ikke kun produktionsvirksomhederne du er i gang med at tage livet af. Stort set alle brancher bruger opsøgende salg, uanset om de selv producerer produkter, har et agentur, er softwareudviklere, sælger telefoni eller IT løsninger, eller hvad ved jeg.

Jeg tror jeg med mit forrige indlæg fik indikeret, at jeg mener at man med sådan et tiltag vil tage livet af rigtig mange virksomheder, og dermed skabe rigtig rigtig mange arbejdsløse.

Men det stopper selvfølgelig ikke der. Alle de mange mennesker, hvis økonomi vi må formode er blevet rigtig stram, tænker sig sandsynligvis en del om inden de går ud og kaster om sig med penge. Derfor vil man nok hurtigt se at det der skete i starten af den nuværende finanskrise (hvis vi stadig har en krise), vil gentage sig. Sandsynligvis med fornyet styrke, da det nok vil være svært at se lyset for enden, for langt de fleste mennsker, da jeg igen tillader mig at formode, at der ikke vil være mange der starter virksomhed, hvis de ikke må sælge deres varer.

Så er det ikke kun de virksomheder med de irriterende sælgere der bliver ramt, men sandsynligvis også en del små butikker der ikke sælger de fornødenheder man skal bruge, og dernæst webbutikerne i samme boldgade. Dvs. stort set alle :o)

De butikker der må dreje nøglen om, vil med stor sandsynlighed sende endnu flere over i arbejdsløshedskøen, som der nok ikke er ved at blive mindre.

osv. osv.

Det er selvfølgelig sat meget på spidsen, men jeg tror ikke du helt tænker over hvor vigtigt det er, at virksomhederne kan komme af med nogle varer. Som samfund skulle vi nok finde på andre løsninger, men jeg ville nødig være den der skulle knække den nød det er, at skulle finde ud af hvad de løsninger er :o)

Som sagt kunne det være spændende at se sådan en lovænding i funktion, men jeg tror ikke rigtig på at det sker. Så kan vi til gengæld glæde os over, at det er muligt at vælge de fleste af disse opkald fra. Det fungerer vist også i det store og hele :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

NB-Import:

Næsten alle vil vinde ved en ændring af CVRs procedure at , hvis man ønskede telefon reklamer m.v så skulle man positivt til melde sig, i modsætning tildet besvær vi har idag.

 

Nå, så fik jeg lige fen minutter mere, som jeg vil bruge til at slå min pointe fast :o)

Det er naturligvis ikke kun produktionsvirksomhederne du er i gang med at tage livet af. Stort set alle brancher bruger opsøgende salg, uanset om de selv producerer produkter, har et agentur, er softwareudviklere, sælger telefoni eller IT løsninger, eller hvad ved jeg.

Jeg tror jeg med mit forrige indlæg fik indikeret, at jeg mener at man med sådan et tiltag vil tage livet af rigtig mange virksomheder, og dermed skabe rigtig rigtig mange arbejdsløse.

Men det stopper selvfølgelig ikke der. Alle de mange mennesker, hvis økonomi vi må formode er blevet rigtig stram, tænker sig sandsynligvis en del om inden de går ud og kaster om sig med penge. Derfor vil man nok hurtigt se at det der skete i starten af den nuværende finanskrise (hvis vi stadig har en krise), vil gentage sig. Sandsynligvis med fornyet styrke, da det nok vil være svært at se lyset for enden, for langt de fleste mennsker, da jeg igen tillader mig at formode, at der ikke vil være mange der starter virksomhed, hvis de ikke må sælge deres varer.

Så er det ikke kun de virksomheder med de irriterende sælgere der bliver ramt, men sandsynligvis også en del små butikker der ikke sælger de fornødenheder man skal bruge, og dernæst webbutikerne i samme boldgade. Dvs. stort set alle :o)

De butikker der må dreje nøglen om, vil med stor sandsynlighed sende endnu flere over i arbejdsløshedskøen, som der nok ikke er ved at blive mindre.

osv. osv.

Det er selvfølgelig sat meget på spidsen, men jeg tror ikke du helt tænker over hvor vigtigt det er, at virksomhederne kan komme af med nogle varer. Som samfund skulle vi nok finde på andre løsninger, men jeg ville nødig være den der skulle knække den nød det er, at skulle finde ud af hvad de løsninger er :o)

Som sagt kunne det være spændende at se sådan en lovænding i funktion, men jeg tror ikke rigtig på at det sker. Så kan vi til gengæld glæde os over, at det er muligt at vælge de fleste af disse opkald fra. Det fungerer vist også i det store og hele :o)

 

Hmmm, du er vist kommen ind i en negativ spiral, Hvorfor er det så frygtelig at du ikke må ringe til firmaer der ikke ønsker den slags tidsrøvende forstyrelser

Der er jo masser af andre muligheder firmaer kan sælge deres varer på uden at belemre en masse mennesker unødigt.

Vi kan jo ikke alle leve af at ringe til hinanden, klippe hinanden eller bruge flere lånte penge i det offentlige.

Mere effektiv tidsforbrug resulterer i Større produktivitet giver bedre konkuranceevne her og på exportmarkederne og endnu flere i arbejde ,så vi må arbejde mere end 12minutter ekstra bortset fra dem der er på overførselsindkomster og visse offentlige ansatte 

 

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)