Hej all Jeg overvejer - som så mange andre - at starte en web shop. Shoppen skal specialisere sig i silkeprodukter - luksus og selvforkælelse - og skal inkludere alt fra slips, tøj, sengetøj, tasker, pudebetræk oma. Planen er selv at importere det fra producenter i Kina og Thailand. Pt. er jeg ved at undersøge markedet for passende leverandører og skal snart til at bestille vareprøver hjem. Jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal køre min prisstrategi, og vil høre Jer aminoer om der er nogen tommelfingerregel for hvad avancen skal være?? Ja ja - avancen skal være de omkostninger der er plus den ønsket fortjeneste. Eller prisen skal være konkurrencedygtig ifht. konkurrenterne. Det er jo logisk nok ) Men rent praktisk hvad er så jeres erfaring med at avancen skal være før at det er arbejdet værd?? Jeg spørger fordi produkterne hos leverandørerne umiddelbart virker lidt pebret når man også skal medregne alle andre omkostninger. Derfor vil jeg gerne have en ide om hvad avancen på produkterne normalt er i forretninger efter de variable omkostninger som indkøb, fragt, etc. Mit indtryk er at fortjenesten på lignende produkter er ca. 50% af salgsprisen. Holder det stik? Med venlig hilsen Morten Andersen |
læst 35 gange men ikke et eneste svar. Det må vist være ny amino rekord. I plejer ellers at være så hurtige til at komme med respons.
Send evt. gerne en PM hvis oplysningerne er for følsomme.