Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vil DU helst kontaktes af en sælger???

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Jensen:
PS: Et lille salgs-tip - du vil få væsentligt mere ud af først at sende info materiale pr. mail :)

Hvis han starter med email, bryder han loven.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Jensen:
Det er klart at min holdning er en smule farvet af den kategori af sælgere som ødelægger muligheden for alle de andre - eksempelvis ringer Telia stort set hver 2. uge på den mest uprofessionelle måde, og altid fra et nyt callcenter - på trods af at jeg mange gange har bedt dem slette os på deres ringlister, og gjort det klart at jeg hellere vil gå tilbage til røgsignaler end at bruge Telia :)    Og så er der også dem der stadig tror at kunder finder os ved at sidde og bladre i De Gule Sider, eller dem der tror vi kun har siddet og ventet på at få et tilbud på en trykt avis der kan læses online osv. osv. osv.    Den slags påvirker på ingen måde min kreativitet i positiv retning :)

 

Og så ville skæbnen det. En person i mit netværk arbejder som butikschef for ovennævnte teleselskab. Han overvejer lidt at øge omsætningen ved at kontakte erhvervs kunder.....Den kan vi jo passende kaste op i luften.

Hvad skal en af Danmarks mest forhadte salgstyper gøre for at sælge et overrendt produkt som tele kommunikation? Er han dødsdømt på forhåndWink Han er fuld af begejstring og har intet script ( en af grundende til han ringede og spurgte)

Kunne edderhasme være skægt at høre hvad meningen er når det negative faktisk kom til udtryk ved netop dette produkt?

Tilføjelse- jeg beder ham IKKE om at kontakte jer. 

Fra Østbirk
Tilmeldt 24. Apr 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif Jensen:

Thomas, du skal være velkommen - hvis du har t-shirts i en "rigtig meget langt over gennemsnittet kvalitet". Kuglepenne har jeg 7 mio. af dra diverse leverandører, og det samme med kaffekrus :)    Det er dog ikke stort antal jeg skal bruge.

PS: Et lille salgs-tip - du vil få væsentligt mere ud af først at sende info materiale pr. mail :)

Mvh
Leif

Jamen med din tilladelse kan jeg da godt sende dig et oplæg på mail. ;)
Skal dog lige spørge efter den så. Hvad er din mail. Stick out tongue

Because Aps - Din partner i tøj valget. Vi har alt indenfor arbejdstøj, profilbeklædning, sikkerhedsko, reklameartikler og meget mere.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas, har sendt dig min mail på en PM.

Og ingen bliver skam sagsøgt af mig for at sende en uopfordret mail - det tar mig 2 sekunder at se om det er noget jeg gider læse eller ej, og hvis jeg ikke gider så behøves jeg ikke forklare mailsystemet 7 gange at jeg ikke er interesseret - jeg kan bare trykke på "mark as spam". Kommer der derimod noget der fanger min interesse og rammer et behov, så klikker jeg gerne ind på hjemmesiden og kigger nærmere, og sender måske også en mail med et par spørgsmål hvis jeg er "købelysten"

Til gengæld siger jeg ofte til sælgere der ringer om noget ligegyldigt: "nu har du brugt 5 minutter af min tid, og jeg regner i påbegyndte timer, så¨jeg sender dig en faktura på 1.800 plus moms" :)

Mvh
Leif

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Din bekendte har flere fordele som han bør benytte sig af - for det første har han titel af butikschef, og for det andet bør hans stilling være medvirkende til at han har dyb indsigt i sine produkter - i modsætning til de ligegyldige callcenter medarbejdere der ringer om et produkt de ikke ved en s... om.

Hvis han blot gør som callcentrene - dvs. ringer og plabrer løs om et "mobil-flex-plus-ultra-tastic-banko" abbonoment med 17 minuters gratis taletid og lav sms takst osv - ja så er projektet dødsdømt på forhånd - hvis han derimod gør præcist det modsatte så har han gode chancer, for så gør han noget ingen andre gør.

De fleste af os bruger jo tele kommunikation i vores dagligdag, og man kan da også købe mobiltelefoner, abbonomenter og bluetooth banditter på ethvert gadehjørne - men at få seriøs rådgivning om en samlet telefoni løsning til sin lille virksomhed, det skal man lede længe efter i Danmark.

Han kunne f.eks. sagtens få mig i tale, hvis han ringede og introducerede sig som "butikschef" og uden en lang tale om ligegyldige minuttakster, kom til sagen og tilbød at hjælpe min lille virksomhed med en samlet kommunikations løsning der præcist dækker mine behov. Og her kommer så det meget vigtige - han skal lade være med at bilde sig ind at han kender mine behov uden at have spurgt ind til det, for så stopper samtalen bare. Virker han derimod oprigtig og interesseret i at høre om mine behov og ønsker, så fortæller jeg også gerne om dem, og lader ham komme med et bud på en løsning.

Mine behov kunne f.eks. være at jeg har 5 mobil telefoner, der let skal kunne omstille samtaler til hinanden - der skal være data abb. på 2 af dem med ubegrænset forbrug, og de skal du' i udlandet også. Har også behov for 2 stk. USB banditter til mobilt bredbånd, der ligeledes skal være til ubegrænset forbrug og også skal du' i udlandet. Mine nuværende abb er i to forskellige selskaber, og jeg har behov for at det er meget nemt for mig at flytte, og få alt samlet et sted, og på EN faktura.

Hvis samtalen når så langt, så vil jeg på et tidspunkt udtrykke tvivl over om hans produkt nu har ordentlig dækning - især på mobilt bredbånd - så hvis jeg var ham ville jeg sige "hvis det er ok med dig, så vil jeg sende dig en du kan prøve ganske gratis og uforpligtende i 2 uger, og så vil jeg lige ringe og høre hvordan det går"

Men vigtigst er som sagt at han skal lade være med at plabre om abbonoments typer, minutpriser osv. - jeg er s.... ligeglad - jeg skal bare ha noget der virker og opfylder mine behov.

Hvis hans target er erhvervskunde ri lokalområdet og han har en butik, så vil det da være nærliggende at sige "Hvis du har tid at komme forbi butikken, så vil jeg tilbyde dig at du kan låne en USB fætter til mobilt bredbånd i 2 uger - og så kan jeg også lige bruge 10 minutter på at præsentere mit løsningsforslag for dig".

Gør han sådan, og virker hans produkt - så kan han godt få mig som kunde. Men sætter han en eller anden inkompetent "sælger" til opgaven, eller endnu værre et callcenter, så bliver samtalen meget kort og kommer muligvis til at indeholde ord der kræver afregning til bandekassen :)

Mvh
Leif

Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg lige skal komme med en kort tanke jeg havde, da jeg læste det meste af tråden igennem, så får det min tanke hen på den personlighedsanalyse (DISC-profil) jeg lige har fået foretaget.

Går ud fra, at de fleste kender disse tests, der forsøger at dele befolkningsgrupper ind i 'kasser', for enten at kunne lære sig selv eller andre bedre at kende. Denne tråd, der afspejler, hvordan folk med butik helst vil kontaktes af en sælger viser hvor alsidige og forskellige mennesker er. Nogle typer foretrækker personlig face-to-face opsøgende kontakt, hvor nogen foretrækker, at modtage et opkald efterfulgt af en email og muligvis derefter få besøg af sælger. Hvis der i nogle tilfælde tales om gensalg eller salg af et nyt produkt til samme kunde, vil det være yderst relevant, at gemme dine informationer om kunden i dit CRM-system. Her skal de gængse informationer registreres, men det kan altså også være meget givtigt, at registrere hvilken type person indkøberen og beslutningstageren er, for at kunne agere derefter næste gang der tages kontakt.

I forbindelse med nysalg, som du i denne tråd nok mener, har jeg ikke nogle erfaringer. Personligt vil jeg bare sige, at hvis du har en venlig, forstående og imødekommende attitude og du har noget der er RELEVANT for mig, jamen så ville jeg være ligeglad om dit salg starter med et telefonopkald, post eller face-to-face. Kommer du uanmeldt face-to-face, så må du bare vide, at der er en risiko for, at der ikke er tid til dig.

Blog om markedsføring, uddannelse og diverse..

http://nhviid.blogspot.com/

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Til Leif

Sådan! Jeg ved ikke om det er fordi du selv er sælger eller noget men det er jo faktisk essensen af hele emnet.....og mener ikke kun vedr min kammerat.

Overordnet har du faktisk svaret på det trådstarteren spurgte om.........???!!!!

Du har beskrevet en fantastisk måde at henvende sig til dig på......så fantastisk at det faktisk er fuldstændig irrelevant om sælgeren ringer,skriver eller banker ind af døren.

Og nu er det faktisk at det bliver en lille smule pisse skægt. For trådstarterens spørgsmål giver anledning til en masse FORSKELLIGE svar da alle udtrykker hvordan de helst ville kontaktes, men essensen er vel at alle gerne vil kontaktes på samme MÅDE. Af en sød og rar person som ikke trænger sig på ved at blamere sig med sit enorme produkt kendskab og ikke mindst en kæmpe liderlighed efter at fortælle dig hvor ekseptionelt dårligt dit eksisterende valg har været- fordi du er uvidende og sælgeren er Supermand ( klædt i den dragt som betaler højeste provision)

Det helt sjove i det her er at størstedelen af os har den samme mening, vi har bare hver vores måde at dømme på og forskellige FORTRUKNE ønsker. Men vi bider faktisk på de samme ting.

Derfor er det fuldstændig ligemeget hvordan vedkommende henvender sig såfremt personen bare er knivskarp og pisse dygtig til hans salgsmetode. Det vigtigeste er at vedkommende kan trænge ind til dig uden at du føler det anmassende.

Ja så er der personer som helt klart mener at sælger bare skal skæres over en kam og afvises ved døren. Jeg mener selv jeg er dygtig til at sælge-men en hvis herre på det gamle grøntorv mener helt sikkert noget andet. Det kan mine øre og krave skrive under påBig Smile

Til trådstarter

Jeg sælger som denne og vil helst sælges til, af denne: EN VEN!

Håber sgu det gav mening....blev selv en smule forvirret.

Skal jeg være lidt flabet,Leif. Så har du nøjagtig beskrevet det som en dygtig sælger burde vide.

1-ved at kalde sig butikschef-så kan han i en sætning give dig et mere personligt billed af sig.

2- introduktion som icebreak, på den måde er indgangsvinklen ikke en salgstale hvor du popper paraderne op og skal modstå.

3: Han skal ikke plabre om abbo osv...nej alle ved det er det simple som sælger så ingen snak om kloge ting som ender med du beder om materiale. Keep it short and simple.

4: Han skal ikke bilde mig en at kende mit behov. Nej for kontrol i en samtale sker blandt andet ved at stille spørgsmål som du svare på.

I samtalen finder han det som tricker dig og hov Leif du nævner ordet gratis...ved du godt det at det ord faktisk danner rammen om en salgs impuls? Nu ved han faktisk hvor han skal slå til hos dig og som Nicki så rigtigt nævner så er det en god ide at skrive ned så man kender personen inden man kontakter så man på den måde kan opretholde et "venskab"

 

For det er det vi alle vil, ikke snydes men kompetent rådgivning og at nogle gider lytte.

Det jeg prøver at understrege er blot at det spiller ingen rolle hvordan du bliver kontaktet men af hvem.....

Jeg tror sgu lidt du selv er sælger Leif, du lyder ovenikøbet som en der er dygtig til det. Uanset hvad så skulle jeg sige tak fra min kammerat, det var meget brugbart.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv arbejdet som sælger, og modtaget opkald fra sælgere til erhverv og privat i mange år.

Hvis en sælger kontakter mig, vil jeg foretrække at det sker pr. telefon. Det skyldes at jeg siger "nej" indenfor de første 10 sekunder af samtalen, så ingen af os spilder vores tid. Jeg vil ikke ønske at sælgere stoppede med at kontakte mig, fordi jeg af og til får nogle gode tilbud i disse opkald.

Hvis sælgeren ikke hurtigt kommer til sagen, beder jeg dem om at fortælle hvad de vil, da nogle har det med at spille på charme og røverhistorier, hvilket jeg absolut ikke kan tage. En sælger forstyrrer altid, men gør de det kort, byder jeg deres tilbud velkommen.

Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rune Jensen:
Hvis en sælger kontakter mig, vil jeg foretrække at det sker pr. telefon. Det skyldes at jeg siger "nej" indenfor de første 10 sekunder af samtalen, så ingen af os spilder vores tid.

 

Mener du virkelig at du altid siger nej indenfor de første 10 sekunder....når en sælger "forstyrrer"??

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, god og spændende tråd.

Jeg tror man kan fastslå at selv en middelmådig sælger kan sælge hvad som helst til en dårlig indkøber, og selv den bedste sælger kan ikke sælge noget der ikke er behov for til en god indkøber.

Der er som sælger svært at sælge noget til nogen der ikke har behov for den vare man kommer med, omvendt er det let at sælge noget der hvor der er et match mellem produkt og behov, hvis en sælger kommer til mig med et reelt produkt man umiddelbart kan tage stilling til, og som jeg har eller kan have brug for, tager jeg umiddelbart stilling til handelen.

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)