Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TDC blokeret hos hotmail

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

peter degn:

problemet ligger i af mange bruger mx backup på tdc imod hotmail. og det kan så osse godt bruges til af

spame med .

Dén bliver du nødt til at forklare nærmere. Hvordan skulle man kunne bruge TDC's backup-mx til at levere til hotmailadresser? TDC's backup-mx bruges hvis en kunde med spærret port 25 ind vil modtage post på en server på en TDC ADSL, og kræver altså at man har adgang til DNS for domænet (det er det velsagtens de færreste der har for hotmail.com), foruden at TDC's backup-mx mig bekendt (og meget naturligt) validerer på om den primære mx er en TDC IP.

Ikke overraskende afviser den da også mailen helt uden at tage imod den, og det kan altså ikke være derfor at TDC er blokeret hos hotmail

<<< 220 backup-mx.post.tele.dk ESMTP - TDC Solutions
>>> HELO [hostnavn]
<<< 250 backup-mx.post.tele.dk
>>> MAIL FROM:<post@eksempel.dk>
<<< 250 Ok
>>> RCPT TO:<testtesttest@hotmail.com>
<<< 554 <testtesttest@hotmail.com>: Relay access denied
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael

problemet ligger i af mange bruger mx backup ved tdc for af sikkere af ders private hjemme ståden mailserver af ders mails kommer frem. selv når server rebooter eller der sker andre ting.

en tdc kunde "firma"

i mx

MX nyfirma.dk     mail.nyfirma.dk 10

MX nyfirma.dk    backup-mx.post.tele.dk 20

så er de sikker på af de ikke mister post . "Good det kan man li"

 

når du sidder på en tdc linen kan du sidde og spamme mails ud

og skrive backup-mx.post.tele.dk ind som afsender server. "myhostname"

derved giver det mulighed for af sende som som host  "backup-mx.post.tele.dk"

og når systemet laver en MX  så får den ikke fejl. da den er sat op som smart host

og det har mange gjort . og det giver problemmer. ved TDC desværre .

 

så derfor har du et domain . smid altid Spf ind

man kan osse gå så langt af smide domainkeys ind osse der er mange muligheder for af sikker

afsendere.

og derved undgår af blive blocke.

 

 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

peter degn:
problemet ligger i af mange bruger mx backup ved tdc for af sikkere af ders private hjemme ståden mailserver af ders mails kommer frem. selv når server rebooter eller der sker andre ting.

en tdc kunde "firma"

i mx

MX nyfirma.dk     mail.nyfirma.dk 10

MX nyfirma.dk    backup-mx.post.tele.dk 20

så er de sikker på af de ikke mister post . "Good det kan man li"

Jeps, jeg er helt med på funktionaliteten af backup-mx

peter degn:
når du sidder på en tdc linen kan du sidde og spamme mails ud

og skrive backup-mx.post.tele.dk ind som afsender server. "myhostname"

derved giver det mulighed for af sende som som host  "backup-mx.post.tele.dk"

og når systemet laver en MX  så får den ikke fejl. da den er sat op som smart host

og det har mange gjort . og det giver problemmer. ved TDC desværre .

Her er du altså - efter min bedste overbevisning - galt på den.

Jeg har læst i en anden tråd du skriver at du er ordblind, og det har jeg naturligvis fuld forståelse for, men det gør desværre dine indlæg meget svært forståelige, så der er mulighed for jeg tager fejl i min tolkning af dit indlæg.

Det jeg forstår du skriver, er at folk der bruger TDC's backup-mx på deres domæne, ligeledes kan benytte backup-mx.post.tele.dk som smarthost til at relay'e post til andre domæner? Det har jeg meget svært ved at forestille mig skulle være tilfældet, men jeg har desværre ikke adgang til en TDC-linie at teste fra, men jeg kan i hvert fald konkludere via. http://freesbee.wheel.dk/mailtest.html at denne server ikke generelt vil relaye for en TDC-linie (på samme måde som smtp.mail.dk og pasmtp.tele.dk typisk vil gøre). Hvad er det så du mener backup-mx'en validerer op imod siden den vil godkende mail-relay hvis man bruger den på sit domæne? Afsenderdomænet? IP-adressen på den primære MX for afsenderdomænet? Eller?

Selv hvis ovenstående skulle være tilfældet, forklarer dette ikke hvorfor spammængden skulle blive større af at blive sendt gennem backup-mx end via. de officielle SMTP-servere TDC har?

Endelig - i indlægget http://www.amino.dk/forums/t/85784.aspx og i et par delivery reports jeg har fået videresendt fra en bekendt der også har oplevet problemet lader det til at være TDC's pfepb.post.tele.dk som hotmail har set sig sur på. Hvordan skulle backup-mx der ligger i et helt andet IP-range kunne medføre dette?

Hvis det er mig der er helt galt på den, håber jeg der er andre læsere der kan hjælpe mig med at forstå hvad der menes med ovenstående indlæg.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

TDCs backup-mx.post.tele.dk og smtp.mail.dk  har to forskellige ip-adresser. Skype-Smile

At Hotmail skulle blokere mx-backup, fordi TDC's SMTP server bliver blokeret, giver jo ikke umiddelbart nogen mening.

Blokeringen efterfølges af jo af denne NDR:

"Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address"

TDC har selv meldt ud om blokeringen af deres gamle SMTP server og anvist en ny SMTP server:

http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=24252

 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Farum
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg stødte på problemet i går nat.

Skiftede til andet domæne uden om tdc.

Vil nok ikke bruge for megen tid på tdc - der mener at kundrne er til for dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

da Spf er indskreve med flere range

det er er en vise version

spf v=a mx ip:80.160.77.109 ip:195.41.46.251  -all: der kan muligstå mere i ders sfp

men det ud gør af når de lukker for en Spf tager den alt hvad der står i den Sfp med

ip osv. og skriver man et helt  range or flere range ind kan det godt dyrt hvis hotmail

ser sig surt på en

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

peter degn:

<en masse om smtp og mx-records>

Hej Peter

Jeg er ked af det, men som andre er inde på er du lidt ude af et vildspor.

1. Backup-mx har ikke noget med din udgående SMTP at gøre, det er kun i forhold til at få listet ind indgående post gennem tdc's firewalls og ind til din lokale mailserver på en tdc-linje hvor port 25 normalt er blokeret.

2. Hvis du anbefaler folk ikke at bruge PTR records på deres mailservers IP vil det sandsynligvis betyde at der er en stor del af internettets mailservere der ganske enkelt afviser posten da hostnavnet ikke kan verificeres via et hostopslag på ip-adressen på den afsendende mailserver.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

nej alle skal kører Med Spf 

osse helst med Domainkeys.

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

SPF udelukker da heller ikke på nogen måde en korrekt PTR.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Jægerspris
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Forsøgte i går at ændre outlook opsætningen iht. TDC´s hjemmeside, men uden held. E-mail er hos hjemmesideudbyderen NettoNet.dk, men udgående e-mails er "udbyderens" smtp server iht. Nettonets hjemmeside, så det må vel være TDC. Den vil hverken acceptere asmtp serveren eller port 587, såeh??

Vi havde også problemer med at sende et svar til en kunde på hotmail.com i går.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)