Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TDC blokeret hos hotmail

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det TDC sagde til mig, var at man kun kunne bruge deres udgående server, hvilket er lig med at du kun kan bruge din TDC email - og ikke din firmamail - hvis du skal svare kunder der har hotmail.

Til gengæld er der flere der har fået lukket op, så de kan bruge egen udgående server, så det er vist eneste løsning lige pt.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

DENNE LØSNING ER SIMPEL OG VIRKER I OUTLOOK 2003!!!

TDC giver åbenbart forskellige forklaringer og løsninger til deres kunder. Jeg har så åbenbart været heldig, for jeg er havnet i den kategori, der skal have løsningen, der virker:

Server til udgående post sættes til: pasmtp.tele.dk

Sådan dér - ikke mere bøvl.

Løsningen er så simpel, at den lige fortjener, at blive gentaget for de, der ikke fangede den første gang:

Server til udgående post sættes til: pasmtp.tele.dk

Mvh

Hans

Fra Jægerspris
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig igen.

Jeg er lige blevet medlem af amino, og svarede på det første indlæg, da jeg ikke kunne se de andre. Jeg har nu læst hele striben, og er blevet lidt mere forvirret, men også mere afklaret med problematikken. Men er der nogen, der har fundet en løsning? Helst en simpel løsning for os ukyndige smtp-spf (eller hvad det nu hedder) brugere??

Skal TDC åbne port 25 "rent fysisk", selvom der står "Port 25" i Outlook eller??

Kan der evt. henvises til en bestemt kompetent person hos TDC, der er i stand til at løse problemet, for man trækkes åbenbart rundt i systemet før man måske er heldig at møde problemløseren.

Med venlig hilsen

Svend-Erik

Fra Jægerspris
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans.

Jeg glæder mig til at komme hjem og prøve den nye server i aften: pasmtp.tele.dk.

Skal der stadig anvendes Port 25?

På forhånd tak og med venlig hilsen

Svend-Erik

Fra Århus
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må være en selektiv løsning, for den virker ikke hos mig. Hverken med port 25 eller med port 587. Er der noget jeg misser?

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Server til udgående post sættes til: pasmtp.tele.dk

Det virker ikke hos mig.

Hvis man er "ren" TDC kunde, så kan man bruge denne vejledning:
http://postmaster.tdc.dk/publish.
php?id=24252
Hvor man bruger asmtp via "server godkendelse" dvs. med indtastning af gyldig tdc-mail + password.

Da jeg er Telmore kunde, kan denne løsning dog ikke bruges. Faktisk har de slet ingen gratis løsning til deres kunder!

Men jeg har valgt at købe mig adgang til smtp.com. Det koster lidt penge, men det virker :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Svend-Erik:

Hej Hans.

Jeg glæder mig til at komme hjem og prøve den nye server i aften: pasmtp.tele.dk.

Skal der stadig anvendes Port 25?

På forhånd tak og med venlig hilsen

Svend-Erik

 

I den løsning, jeg blev præsenteret for, skal der fortsat bruges port 25.

mvh Hans

Fra Jægerspris
Tilmeldt 13. Apr 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var inde over UnoEuro's hjemmeside, der også poppede op i forbindelse med søgning om Hotmail blokeringen. I nedenstående kopi kan jeg se, at pasmtp.tele.dk er for TDC erhverv. Jeg aner ikke om nogen af de andre servere herunder kan anvendes, men jeg kan se, at portene 25, 587 og 8080 nævnes. OG så skal man i hvert fald på nogle af dem, huske at sætte flueben i "Udgående server kræver godkendelse".

Jeg har en privat ("ren") TDC mail derhjemme, og min hustru har en firmamail hos NettoNet, så der er dømt p a smtp forsøg i aften på begge konti. Finder jeg en løsning, vender jeg tilbage.

Venlig hilsen

Svend-Erik

Hvad hedder min udgående mailserver?

I kategorien Mail. Kommentér denne artikel.

Som udgangspunkt anbefaler vi at du sender igennem vores udgående postserver.

Alternativt kan du også sende igennem den postserver som medfølger dit internet, hos din internet udbyder. Se listen nedenfor.

UnoEuro's SMTP server:
Du kan bruge UnoEuro's udgående server, kaldet asmtp.unoeuro.com. For at bruge denne server skal du sætte dit mailprogram op til at din udgående server kræver godkendelse, og logge ind med samme oplysninger som du bruger til indgående post. Serveren er tilgængelig på port 25, 587 og 8080.

Bemærk at nogle internetudbydere forhindre deres kunder i at sende igennem port 25, hertil kan port 587 eller 8080 benyttes.

Du må og kan IKKE sende mail igennem andre UnoEuro mailservere, end asmtp.unoeuro.com, ej mail.domæne.dk eller smtp.unoeuro.com.

Bemærk at du i scripts på dit webhotel IKKE må bruge asmtp.unoeuro.com, benyt her i stedet smtp.unoeuro.com.

SMTP-servere hos internet udbydere:

TDC Privat

: smtp.mail.dk

TDC Erhverv

: pasmtp.tele.dk

Fullrate

: smtp.fullrate.dk

Tiscali

: smtp.wol.dk

Sonofon

: mail.sonofon.dk

Orange / Mobilix

: mail.mobilixnet.dk

Telia

: mail1.telia.com

Cybercity

: vip.cybercity.dk

Get2net (Tele2)

: smtp.get2net.dk / smtp.tele2.dk

Euroconnect

: mail.euroconnect.dk

Image

: smtp.image.dk

InterNord

: post1.internord.dk

Uni2 Danmark

: inet.uni2.dk

Zitech

: mail.inet.zitech.dk

Stofanet

: mail1.stofanet.dk

WebPartner

: smtp.webpartner.dk

3

: smtp.3.dk

T-Online (Tysk)

: smtprelay.t-online.de

Bredbandsbolaget

: smtp.bredband.net

 

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

 

I den løsning, jeg blev præsenteret for, skal der fortsat bruges port 25.

Hvad type kunde er du hos TDC?

Så vidt jeg har fundet ud af, er der nemlig forskellige løsninger alt efter om man bruger: TDC privat, TDC erhverv, Yousee, Telmore (eller en anden udbyder der bruger TDC's net)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

I den løsning, jeg blev præsenteret for, skal der fortsat bruges port 25.

mvh Hans

Det er fordi der er flere forskellige løsninger alt efter hvilken type kunde du er hos TDC. Du er tydeligvis erhvervskunde - ligesom jeg selv - og så ligger løsningen med pasmtp (som kun kan tilgås via TDC's erhvervsforbindelser) jo lige til højrebenet. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)