Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har eget firma men har arbejdet ved siden af og de vil nu ikke udbetale min løn...

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Hvis du vælger at fakturere firmaet skal du være opmærksom på at lønmodtagernes garantifond ikke dækker kravet i tilfælde af konkurs. Du vil være bedre stillet i forhold til at få dine penge at du opretholder et krav om at få løn udbetalt.

Derudover kan der også være et problem med at SKAT mener at du ikke er selvstændig men i et lønmodtagerlignende forhold, hvilket giver ballade i forhold til moms og afregning af A-skat.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er helt fantatisk med alle de gode indput i alle sammen kommer med. :)

 

Det er rigtig dejligt at få den "opbakning" på en måde ..

Mange tak for det,.

 

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis jeg var dig, ville jeg :

1. melde mig ind i Krifa - her får du de første 2 måneder gratis og da du jo har en sag, så kan du vurdere om de er pengene værd :-) Jeg måtte selv for et år siden bide i det sure æble og melde mig ind i Krifa, da jeg havde en tidligere arbejdsgiver, som prøvede og undgå at betale løn for 4 mdr.

2. Da du måske/måske ikke har mistet dine data omkring timerne/ugerne vil jeg kontakte firmaet og forsøge en aftale. Enten en form for "forlig" hvor i begge bliver enige om beløbet og betalingen.

3. Jeg er personlig en skovl, til at holde styr på mine ting, selv nøgler smider jeg væk for et godt ord. Så undgå små gule lapper, skrive på bagsiden af en kuvert osv osv... Jeg har lært det på den hårde måde og måtte betale dyrt, for at forligge og glemme ting.

4. Sæt en hel weekend af og gennemgå systematisk alt hvad du har i huset/lejligheden. Som regel dukker tingene op, når man leder steder hvor man egentlig synes at have kigget tidligere (igen tror mig det har jeg også prøvet)

Mvh Lars

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)