Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dating koncept - nogle ideer til hvad sitet skal udvikles i?

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:

Dét udsagn passede måske udmærket i 1999, men ikke siden.

Behøver jeg nævne sites som Yahoo og Facebook, der bruger PHP som deres primære sprog?

Der er rigtigt mange sites, der kører i PHP og de kører godt og stabilt. Men hvis du kigger lidt på konsulent markedet, i den høje ende eller faktisk bare job-opslag, så er det en fuldstændig klar overvægt af C# og Java.

Jeg så for et par års tid siden en undersøgelse, af job-opslag som viste at nu var der ligeså mange .Net job som Java. Og de to var ubetinget det største.

Men prøv at nævn mig en dansk finans virksomhed, der har PHP som deres primære sprog ? :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

aso.sol:
Jeg har fundet en programmør der vil designe dating sitet i .NET med en SQL backend

Godt valg (skal jeg jo sige da jeg selv er .NET programmør)

aso.sol:
Han anslår det vil tage 320 timer

Men hvis han har set dine krav til det så er det vel et ok timetal.

aso.sol:
det ville koste ca. 25-30.000kr (alt afhængigt af funktioner)

Det er MEGET lavt når vi snakker 320 timer. Jeg sælger selv 320 timer for 160.000 så han har nok glemt en faktor et sted (advarselslampe)

aso.sol:
hvad er billigst for mig at få en udvikler at kode i,, asp.net eller php??

Det kommer meget an på hvor dygtig han er. Men du skal ikke fokusere på teknologi (med mindre at du vil have din egen server for så vil PHP delen være billigere pga. "manglende" licens til Linux og mySQL.).

aso.sol:
ps dette er min aller første tråd =

Velkommen ombord. Skal vi reservere en plads til dig på AAA (Anonyme Amino Afhængige)?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

.NET er især brugt i det såkaldte Enterprise-marked hvorfor .NET programmører er typisk en del dyrere end en PHP ditto. Rent udbud og efterspørgsel - .NET og Java programmører kan typisk hente en rigtig stor løn i store firmaer som banker, finansinstitutioner osv.

Der er dog selvfølgelig en god varians i feltet, og man kan sagtens finde en god .NET programmør i samme prisklasse som en god PHP - hvis man er pænt heldig.

Det tilbud du nævner er dog så lavt, at jeg ikke turde give mig i kast med det. 25-30K for et dating site er i den klart billige ende hvis det skal laves fra bunden af. Jeg vil simpelt hent være mistænkelig ved en .NET programmør som tilbyder så lav en timeløn - sørg for at vurdere hans kompetencer, evt. ved at se andet arbejde.

Du kan sagtens anvende nogle af de templates du nævner. Vær dog sikker på at de har de features du skal bruge - eller at du får kildekoden med så du kan tilrette den. Prøv evt. at få fat i nogle der har erfaringer med dem for at høre nærmere, for det er ærgerligt hvis du køber katten i sækken. Hvis du er perfektionist til fingerspidserne, og ønsker tingene på lige præcis din måde, kan disse templates godt være lidt af en udfordring.

Jeg kan derudover tilføje, at jeg selv - førend jeg joinede Amino som programmør - arbejde som .NET programmør på et dating site (som snart launcher - et virkeligt fedt site skal jeg tilføje) - så .NET er helt fint til det.

Men uanset hvad - sørg for at få fat i en dygtig programmør. Lad dig ikke lokke at latterligt lave tilbud, for du kommer til at skulle betale en meget større regninger senere i form af omkodninger osv.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:

Der er rigtigt mange sites, der kører i PHP og de kører godt og stabilt. Men hvis du kigger lidt på konsulent markedet, i den høje ende eller faktisk bare job-opslag, så er det en fuldstændig klar overvægt af C# og Java.

Jeg så for et par års tid siden en undersøgelse, af job-opslag som viste at nu var der ligeså mange .Net job som Java. Og de to var ubetinget det største.

Men prøv at nævn mig en dansk finans virksomhed, der har PHP som deres primære sprog ? :-)

Finansmarkedet er lidt for sig selv, og dér regerer Java kraftigt, det har du ret i.

Men det, du skrev, var, at PHP fortrinsvist bruges på mindre sites eller af mindre firmaer, og det passer simpelthen ikke. Og jobopslag kan ikke umiddelbart bruges som måling: At der på et givent tidspunkt er mange C#-jobs, betyder bare, at der lige nu er mangel på programmører i det felt.

Men bare lige for at komme med et par eksempler på store firmaer, der bruger PHP helt eller delvist:

  • Sony
  • Facebook
  • HP
  • Microsoft (ifm. Azure)
  • Philips
  • Yahoo
  • Det Hvide Hus (whitehouse.gov)
  • Citroën
  • CNN
  • BBC
  • New York Times
  • Ryanair
  • Mercedes-Benz
  • Audi
  • Seat
  • Berlingske
  • Politiken (til deres blogunivers mv.)
  • DR
  • TV 2
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jonas

Jeg er helt sikker på at alle de virksomheder, du nævner bruger PHP i et eller andet omfang. Jeg er også sikker på at man kan finde noget LotusScript hos dem, langt de fleste har en eller flere Mainframe hvor de skriver PL/1 etc, de har også minimum en Flash app. De har med stor sandsynlighed alle noget .Net og noget Java kode.

Det ændre bare ikke på, at der ikke har nogen af dem, der har PHP som primær platform.

Så ingen du nævner bare en dansk finans virksomheder, der bruger PHP som hovedsprog og så er jeg meget tættere på at være overbevist ?

Der skal meget til, jeg har nemlig fået at vide fra adskellige konsulent sælger, at man som PHP profil er relativt uinteressant.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Jeg er helt sikker på at alle de virksomheder, du nævner bruger PHP i et eller andet omfang. Jeg er også sikker på at man kan finde noget LotusScript hos dem, langt de fleste har en eller flere Mainframe hvor de skriver PL/1 etc, de har også minimum en Flash app. De har med stor sandsynlighed alle noget .Net og noget Java kode.

Det ændre bare ikke på, at der ikke har nogen af dem, der har PHP som primær platform.

Dér tager du fejl (igen). Sony, Facebook, Yahoo, Det Hvide Hus, Berlingske Media og mange andre bruger PHP som deres primære platform. Berlingske er lige skiftet fra et ikke-PHP-baseret system til et PHP-baseret (Drupal).

Lundsby:

Så ingen du nævner bare en dansk finans virksomheder, der bruger PHP som hovedsprog og så er jeg meget tættere på at være overbevist ?

Dit første udsagn begrænsede sig ikke til finansvirksomheder (som jeg allerede én gang har sagt i høj grad bruger Java), men talte om firmaer generelt.

Lundsby:

Der skal meget til, jeg har nemlig fået at vide fra adskellige konsulent sælger, at man som PHP profil er relativt uinteressant.

Vi er nu mange, der tjener en god skilling på PHP... Men det er da klart, at hvis du kun bevæger dig i finansverdenen, så opdager du ikke, hvad der sker udenfor.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jonas Bentzen:

Lundsby:

Der skal meget til, jeg har nemlig fået at vide fra adskellige konsulent sælger, at man som PHP profil er relativt uinteressant.

Vi er nu mange, der tjener en god skilling på PHP... Men det er da klart, at hvis du kun bevæger dig i finansverdenen, så opdager du ikke, hvad der sker udenfor.

Var det ikke en ide at oprette en særskilt tråd til jeres metadebat? Evt. i cafeen.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:
Vi er nu mange, der tjener en god skilling på PHP... Men det er da klart, at hvis du kun bevæger dig i finansverdenen, så opdager du ikke, hvad der sker udenfor.

Det segment jeg har bevæget mig i, har egentligt primært været Top 25 virksomheder, målt på IT-afdelingens størrelse. Det er bestemt i kun Finans, det har også været Lufthavnen og KMD. Og der er jeg bare ikke endnu støt på en PHP opgave, selvom jeg er sikker på at de nok skal findes, men der er meget få af dem.

Markedsandelene på Enterprise-markedet er primært fordelt på .Net og Java.

Men det er da godt, at hører at du kan tjene penge på PHP, prøv iøvrigt at se flg. video med et par VC'er som groft sagt mener at det kan man ikke http://www.infoq.com/presentations/Trends-and-Opportunities .

 

 

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Bentzen:
Men bare lige for at komme med et par eksempler på store firmaer, der bruger PHP helt eller delvist:

Nu bruger Yahoo så også C++ scripts - det er så vidt jeg ved, at foretrække når man kommer op i den størrelsesorden og bruger PHP. Og DR må da bruge en god blanding af samtlige programmeringssprog, de bruger også .NET :)

Men ingen tvivl om, at man kan tjene penge på PHP - og det vil man garanteret kunne mange år endnu. Men løsningerne til finansverdenen og det offentlige er vel ikke webapplikationer, men programmer? Så det er nok derfor PHP ikke bliver brugt så meget på den side, men som websprog, så er PHP med et framework vel ligeså brugbart som .NET med C#.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark Andreasen:

Men ingen tvivl om, at man kan tjene penge på PHP - og det vil man garanteret kunne mange år endnu. Men løsningerne til finansverdenen og det offentlige er vel ikke webapplikationer, men programmer? Så det er nok derfor PHP ikke bliver brugt så meget på den side, men som websprog, så er PHP med et framework vel ligeså brugbart som .NET med C#.

Det er faktisk mest enten webservices eller sites, som man bruger når der egenudvikles i større virksomheder. Men der er bestemt også almindelige desktop-programmer imellem.

Om PHP er ligeså brugbart, som ASP.Net afhænger meget af programmøren, jeg er selv uddannet Civil Ingeniør og der har .Net nogle features som man bare ikke finder hos PHP. Såsom Code Contracts (Programmel Specifikation i Mainstream sprog, wow), F# (Funktional programmering), Linq, Model-baseret testing. Men det kommer meget an på programmøren, der er sikkert også nogle der er mere effektive i PHP)

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)