Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansvarsforsikring rådgiveransvar

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Ringkøbing
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 44
Fra  KeySmart.dk Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen, som ved, hvad man skal forvente at betale for en ansvarsforsikring, der dækker rådgivningsansvar - f.eks. med en dækning på kr. 2.000.000 ?

 

Glæder mig tli at høre fra jer :-)

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas.

Det anhænger deks af hvilken slags rådgivning du udfører, og hvor stor en selvrisiko du er villig til at påtage dig.

Dernæst er der står pris forskel fra selskab til selskab, og det er slet ikke alle forsikringsselskaber der tilbyder rådgivningsansvars forsikringer.

Du bør henvende dig til en forsikringsmægler, de vil kunne give dig et konkret tilbud.

Prøv f.eks. Willis, jeg er sikker på at de kan svare konkret på dit spørgsmål.

Ha en god weekend

Anders Mikkelsen

Nr1

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:

Det anhænger deks af hvilken slags rådgivning du udfører, og hvor stor en selvrisiko du er villig til at påtage dig.

Dernæst er der står pris forskel fra selskab til selskab, og det er slet ikke alle forsikringsselskaber der tilbyder rådgivningsansvars forsikringer.

Hej

Jeg er enig med Anders f.s.v. angår selve rådgivningsydelsen.

Det afhænger derudover af forsikringsselskabets vurdering af risiko, herunder dine kompetencer og uddannelsesmæssige baggrund for at kunne tilbyde rådgivning.

Hvis det er rådgivning indenfor liberale erhverv, hvor du har en autorisation eller registrering findes der også forsikringsselskaber med speciale indenfor dette område.

I andre tilfælde kan det i mange tilfælde være tilstrækkeligt med en erhvervsansvarforsikring, evt. med et tilkøb af dækning for særlige rådgivningsydelser.

Så, gør som Anders foreslår, kontakt en forsikringsmægler, som så kan finde frem til et produkt, som passer i din situation.

Hilsen

Tonny

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 10. May 06
Indlæg ialt: 44
Fra  KeySmart.dk Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders og Tonny - Tak for svar og et godt forslag, som jeg ikke lige havde tænkt på som det første - en forsikringsmægler er naturligvis det rigtige sted at gå hen!

Det vil jeg kigge nærmere på :-D

 

Tak for hjælpen.

 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Min koster omkring 5K om året hos Codan, med en dækning på 10 mio som vist er helt standard. Det er så helt specifikt til mit virke som IT-konsulent, men om prisen varierer på baggrund af fagområde er jeg ikke klar over.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Uffe

Det varierer meget alt efter området for rådgivning.

For revisorer afhænger det af risikoområderne ligesom vor omsætning også spiller en væsentlig rolle.

Den laveste sats for godkendte revisorer er ca. kr. 7.000 for virksomheden, hvortil skal lægges en personlig forsikring også på ca. kr. 2.000.

Hilsen

Tonny

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:

Min koster omkring 5K om året hos Codan, med en dækning på 10 mio som vist er helt standard. Det er så helt specifikt til mit virke som IT-konsulent, men om prisen varierer på baggrund af fagområde er jeg ikke klar over.

Har du også styr på en eventuel dataansvarsforsikring i tilfælde af at du ødelægger en hulens masse data for en eller flere af dine kunder?

Jeg ved nemlig at er der en hel del konsulenter og/eller mindre softwarevirksomheder der ikke er opmærksomme på at det kræver en særlig dækning.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan jeg ærligt talt ikke huske. Jeg havde bare en kontrakt med nogle krav, og min forsikringsmand lavede så en forsikring der honorerede disse krav.

Nu gik spørgsmålet jo også bare på hvad sådan en forsikring kan koste, og så svarede jeg hvad min koster. Længere er den ikke :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Uffe Fey:

Det kan jeg ærligt talt ikke huske. Jeg havde bare en kontrakt med nogle krav, og min forsikringsmand lavede så en forsikring der honorerede disse krav.

Nu gik spørgsmålet jo også bare på hvad sådan en forsikring kan koste, og så svarede jeg hvad min koster. Længere er den ikke :)

Mit indlæg var egentligt heller ikke møntet helt så meget på dig som det nok kom til at lyde til, det var bare oplagt lige at trække emnet frem når tråden nu var igang :)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)