Vi har 2 sælgere tilknyttet til telesalg og der er idag lavet lidt over 100 opkald, men ingen salg.
Det lyder ikke godt, men det kan der være mange årsager til.
Får de en værdi der mindst modsvarer de 3.000 kr. pr år, eller er det bare startet fordi du har regnet ud at du tjener x antal hundrede tusinde kr. om året, hvis du får så og så mange abonnenter?
Hvis vi går ud fra at de får værdi for pengene, skal I nok overveje at kigge på samtalerne. Hvis I har to sælgere kunne det være en idé at de skiftevis tager 5 - 10 opkald, og sammen evaluerer hvad der gik godt og hvad der kan forbedres efter hvert opkald.
(Tilføjer lige: Havde ikke set at du har et call center på opgaven. De er sandsynligvis professionelle, og behøver ikke den slags)
Nu så jeg dit første udkast til et call script, og det var baseret på en meget hurtig ja/nej beslutning. Er det stadig det, eller har I gjort lidt mere ud af det?
Det er svært at afgøre om det er en fiasko, eller en ventende succes. Det kommer jo også an på responsen. Hvis der er mange der er interesserede, men ikke tager en beslutning med det samme, kan du tage det mere roligt. Hvis alle afviser med det samme, ville jeg være en smule bekymret.
Men underskrifterne sidder absolut ikke løst nogen steder i øjeblikket, og vognmænd og murere er nogen af dem der er mest pressede. Men det burde være muligt at få 3.000 ud af dem, hvis de kan se at de får det dobbelte retur.
Så uden at kende så meget til responsen, vil jeg bare opfordre dig til at klø på. Hvis det hele bliver til afslag, synes jeg du skal prøve at ringe et par stykker op igen og høre hvorfor. Det er den sværeste type opkald, men dem du kan lære mest af.