Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM Marketing. Fup og fidus eller blot lagt for had pga. konkurrence?

Side 7 ud af 9 (87 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Bianca:

Nu blander jeg mig lige et øjeblik her, for der er noget der forsvandt hen over hovedet på mig.

Måske det bare er mig der ikke er helt fremme i skoene, men når jeg går ind på det link til eb, så bliver jeg voldsom forvirret, Herinde bliver skrevet at der IDAG sættes fokus på..... men datoen på "nyheden" er i august 2009!

Må da siges at være meget irrelevant som "nyhed"

Big Smile Helt enig, jeg gad bare ikke se på linket til EB, da jeg kun ser det som et sladderblad med sportsresultater. Man skal jo dårligt kunne skrive for at blive journalist på EB....Wink uha en fordom

Fra Køge
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Hvis hun mener det er ulovligt, så bør hun sgu få fingeren ud og gøre noget ved det.

 

Lige præcis, Martin.

Når nu forbrugerrådet gør sig den umage, at udtale sig til medierne om, at det er ulovligt, så mister de sgu' da selv troværdighed, hvis ikke de gør noget ved det. God pointe!

mvh, Lasse

http://www.facebook.com/lasse.borg1

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Nu er Ekstra Bladet jo ikke lige frem kendt som seriøs avis, så der syntes jeg budskabet mister lidt af sin værdi.

Det vil jeg så give dig en smule ret i. Men det er ikke alt der er løgn, bare fordi det står i Ekstra Bladet :o) Hvad der er rigtigt og forkert, skal jeg ikke afgøre. Jeg konstaterer bare, at den artikkel passer overens med mit generelle indtryk. Men det har vi været igennem tidligere, og det bliver vi ikke enige i.

Martin Slot:
Hvis hun mener det er ulovligt, så bør hun sgu få fingeren ud og gøre noget ved det.

Det er også mit håb. Hvis der er noget der er så råddent som jeg tror, vil det være en stor fordel at nogen gør noget ved det. Kunne man fjerne de brådne kar, ville i andre nok også have bedre vilkår.

Martin Slot:
Hvis du så en positiv artikel, ville det så også være rart at der kom fokus på forretningsformen?

Ja det ville jeg. Faktisk kan jeg se så mange positive muligheder i MLM, at jeg næsten ville ønske at der kom en positiv artikkelserie, der kunne lukke kajen på mig. Men det skal ikke være af MLM folk selv, det skulle helst være uvildige der gennemgår produkter og salgs- og oplæringsmetoder, der efter en grundig gennemgang ville konstatere at alt er i den skønneste orden. Eller endnu bedre: At der kom fokus på en eller 2 personer med stor succes i MLM, der turde stå frem i et eller andet anerkendt medie, velvidende at alt hvad de siger, vil blive undersøgt til bunds. Det ville øge min tiltro til MLM. Det behøver ikke at være i Ekstra Bladet (helst ikke), men evt. i Erhvervsbladet eller i et af morgenavisernes Business sektioner. Det ville jeg sgu gerne se. Det ville kunne være med til at ændre min mening om MLM branchen.

De fleste bruger jo en form for opstartsgebyr, der er bare nogen steder man får varer for pengene. Men når kravet er at du skal købe disse varer for at få lov at være forhandler, så er det vel reelt et opstartsgebyr?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bianca:
Herinde bliver skrevet at der IDAG sættes fokus på..... men datoen på "nyheden" er i august 2009!

Jeg havde ikke set, at flere af artiklerne er fra sidste år. Jeg havde ikke set det før, så jeg gik ud fra at det hele var fra i dag, når det ligefrem er forside på dagens EB. Det eneste det ændrer er, at Forbrugerrådet har haft næsten et år til at enten Blåstemple Zinzino, eller sigte dem (eller hvad de nu gør) for evt. ulovligheder.

Så vidt jeg har set, er ingen af delene sket. Dermed ligger beskyldningen stadig åben. Hvad er så rigtigt eller forkert?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det ville jeg. Faktisk kan jeg se så mange positive muligheder i MLM, at jeg næsten ville ønske at der kom en positiv artikkelserie, der kunne lukke kajen på mig. Men det skal ikke være af MLM folk selv, det skulle helst være uvildige der gennemgår produkter og salgs- og oplæringsmetoder, der efter en grundig gennemgang ville konstatere at alt er i den skønneste orden. Eller endnu bedre: At der kom fokus på en eller 2 personer med stor succes i MLM, der turde stå frem i et eller andet anerkendt medie, velvidende at alt hvad de siger, vil blive undersøgt til bunds. Det ville øge min tiltro til MLM. Det behøver ikke at være i Ekstra Bladet (helst ikke), men evt. i Erhvervsbladet eller i et af morgenavisernes Business sektioner. Det ville jeg sgu gerne se. Det ville kunne være med til at ændre min mening om MLM branchen.

****** Hvad med udenlandske erhvervsmagasiner som omtaler MLM firmer positivt - kan du bruge det til noget ??

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Korntved:

****** Hvad med udenlandske erhvervsmagasiner som omtaler MLM firmer positivt - kan du bruge det til noget ??

Både ja og nej. Jeg har jo set både diverse artikler og tv indslag fra udlandet. Og jeg er sikker på at der i udlandet, ikke mindst i USA,  er rigtig mange der laver en rigtig god forretning. Jeg er dog også sikker på, at der er endnu flere "svindel"selskaber, end i Danmark.

Jeg ville bare meget gerne se et par dokumenterede danske succeser, der er baseret på reel forretning.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Gram
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret i at der er flere der pt laver rigtig god MLM forretning i USA, end i DK - men det skyldes selvfølgelig et større befolkningsgrundlag, men nok også at der er en større tradition for at man er "sin egen lykkes smed" - og at der skal arbejdes for økonomisk succes. I det firma jeg arbejder sammen med, da er der især stor succes i Asien, hvor de fleste "økonomiske succeser" pt er skabt.

Og så findes janteloven ikke hverken i USA eller Asien Wink

Men vi kommer godt efter det i Europa, og i Danmark også.

Når man finder ud af at det med at blive rig på lotto ikke er så sandsynligt, og at hvis man vil tjene penge, og gøre sig økonomisk uafhængig (om det er 10.000 eller 1.000.000 om måneden)  jo individuelt,  så skal man arbejde. Succes er individuelt og hvornår man har det ligeså, det kommer jo helt an på hvilke mål man har sig.

 

Fra Hørve
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 212
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det omtalte teleselskab ligner meget det meget omtalte firma filter quin der ikke har ret til at sælge idanmark, mener faktisk også de er smidt ud af europa.

Filter Quin kørte meget på at det var den eneste støvsuger i verden der var godkendt af allergier.... Men det var det pure opspin.... Det virker også her at omtalte teleselskab kommer med nogle ting som ikke helt passer... At de har et samabejde med TDC tror jeg simpelthen ikke på....

TDC er et selskab der ikke åbner sit net for konkurrence, Derfor har det også været svært for Sonofon, Telia osv. da de gerne vil ind på fastnet markedt.... TDC satte deres netpris så højt at det var svært at komme ind på deres net....

Hvis det var mig efter den info der ligger fremme nu ville jeg sgu holde mig langt væk.....

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu så jeg er var nogle der nævnte LR, her vil jeg lige sige at deres koncept faktisk er rimelig godt..... Men hvis men ikke bliver sat ordenig ind i det kan det knibe, og det lyder det til at der nogle her der ikke er.

 

H.H. Fotografen. www.hh-fotografen.dk  Webprogramering. H.H Production Alarmer & Vagtservice

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Ja det ville jeg. Faktisk kan jeg se så mange positive muligheder i MLM, at jeg næsten ville ønske at der kom en positiv artikkelserie, der kunne lukke kajen på mig. Men det skal ikke være af MLM folk selv, det skulle helst være uvildige der gennemgår produkter og salgs- og oplæringsmetoder, der efter en grundig gennemgang ville konstatere at alt er i den skønneste orden. Eller endnu bedre: At der kom fokus på en eller 2 personer med stor succes i MLM, der turde stå frem i et eller andet anerkendt medie, velvidende at alt hvad de siger, vil blive undersøgt til bunds. Det ville øge min tiltro til MLM. Det behøver ikke at være i Ekstra Bladet (helst ikke), men evt. i Erhvervsbladet eller i et af morgenavisernes Business sektioner. Det ville jeg sgu gerne se. Det ville kunne være med til at ændre min mening om MLM branchen.

De fleste bruger jo en form for opstartsgebyr, der er bare nogen steder man får varer for pengene. Men når kravet er at du skal købe disse varer for at få lov at være forhandler, så er det vel reelt et opstartsgebyr?

Først og fremmest så kan jeg ikke snakke med om så mange andre NM firmaer, jeg har kun en grundig information om mit eget og så en håndfuld "gamle" minder om andre selskaber (og selvfølgelig en nylig intro til ACN som nok bare vil undlade at kommentere nærmere).

Men Ekstra Bladet havde for år siden muligheden for at skrive en rigtig positiv historie, men de havde vist håbet på en negativ historie så de undlod at skrive artiklen. Så jeg tvivler stærkt på EB kunne finde på noget når det er positivt *s*.

Men jeg kan sagtens se din pointe, der er bare nogle herinde der kunne se det som et "forsøg på at blåstemple" MLM. Nu er jeg klar over det ikke er dansk, men Forbes har i flere omgange haft ekstremt positiv omtale af Nu Skin, opstartsgebyr er meget begrænset hvis ikke man vælger at købe produkter. Det er ikke et krav at du skal købe produkter for at starte op, men hvis man ikke selv ønsker at være kunde og kan lide produkterne, så er det svært at anbefale det til andre og være troværdig.

Og kan man ikke lide produkterne, så bør man nok finde sig noget andet. Jeg har været kunde hos Nu Skin siden 2003, og har været meget tilfreds med produkterne. Jeg har i de sidste mange år arbejdet i alle mulige andre brancher og først for ganske nylig taget skridtet i MLM. I alle de år forud har jeg arbejdet sygeligt mange timer hver uge og har aldrig haft tidsoverskud til at kigge på MLM (eller valgt at tage mig tiden til det fordi det normale iværksætteri var for tidskrævende). Så jeg ved produkterne holder, men det bedste produkt er forretningsmuligheden og det kan desværre bare ikke forklares på en kort tekst herinde. Og derfor ønsker de fleste MLM'ere at få en personlig snak enten ansigt til ansigt eller telefonisk.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Korntved:

Og så findes janteloven ikke hverken i USA eller Asien Wink

Ja lige nøjagtig den del, tror jeg ikke har noget med det at gøre. Jeg under alle mennesker succes. Og hvis de har gjort det godt, skal de også tjene gode penge. Men det skal ikke være ved at snyde andre mennesker, for så under jeg dem ikke en øre.

Èn af grundene til at det ofte kan virke utroværdigt på mig, er at det typisk er en amerikans gang salgsgas der er oversat til dansk, med et umådeholdent brug af versaler, der skal gøre mig interesseret i produktet. Eller faktisk ikke en gang produktet, for det bliver der ikke brugt så meget energi på, men selve konceptet.  Jeg tror ikke på at det er vejen frem i Danmark, og på mig virker det utroværdigt og upersonligt, at man bare kan mærke at det her er en gang gas, som denne håbefulde mand selv slugte råt, og dermed tror at jeg er dum nok til det samme. Og det har ikke noget med jantelov at gøre, men nok mere at langt de fleste af os er bare en lille smule skeptiske, når vi bliver lovet guld og grønne skove. Især når det kniber med dokumentationen for den store succes i Danmark. Og lad os bare gå linen fuldt ud, og sige at succes er at du er blevet, eller er tæt på at blive millionær i danske kr. For det er trods alt noget i den stil der bliver sat i udsigt, uden at der dog kommer noget konkret beløb på bordet.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 7 ud af 9 (87 indlæg)