Fashion : Jeg kan desværre ikke lade millioner af børn dø, fordi de ikke er på vores teknologiske niveau, og bare må lære at følge med. Jeg taler medicin og mad. Ikke industri imperier. Der findes så mange måder at nå de mål på, og er så simpelt, at det er dybt pinligt for alle de i den vestlige verden at det ikke er sket for længe siden. Jeg kan nævne bare 3 eksempler her : Vidste du at det for at en ko kan producere et kilo køb på sin krop, behøver den 10 kilo kulhydrater i form af korn, og hvad sådan nogle dyr ellers spiser ? Hvis den vestlige verden skar sit kødforbrug ned med bare 10 %, var der nok korn og ekstra kulhydrater nok ,til at brødføde alle sultne i verdenen . Logistisk ville det være en udfordring, hvis det ikke var for de mange tusinde frivillige i organisationer som Food For Life, som helt gratis sparer sammen til at dele mad ud i Afrika og andre verdensdele. Og vidste du at hvis alle i den vestlige verden skar deres pengeforbrug ned med 5 % ville det udrydde ekstrem fattigdom i hele verdenen ? Og til sidst så er der alle den udnyttelse af den lande, som der stadig foregår, som holder lande i skak og som skaber analfabeter, uden mulighed for at udvikle sig og uden en chance for bare at vide , at der findes andre muligheder. Og så er der jo stadig mulighederne for at eftergive gæld osv osv osv. Der er så mange muligheder. Du siger jo heller ikke til et barn at " Hvis jeg giver dig 1000, - kr og en lærebog i jura, så må du klare dig selv " vel ? Og hvis de ikke kan det , må de bare dø af sult. Alle de her informationer er verificeret af forskellige økonomiske eksperter Grunden til at jeg skriver det her, i denne her tråd, er fordi at jeg selv kender en del venstreorienterede og andre " med hjertet på rette plads", som ligeså snart de så en friværd, stak de hele beløbet i deres lomme, og glemte alt om de undertrykte, de sultne og de døende. Og nu klager de så igen, fordi de vil have de penge tilbage, de aldrig har haft. Jeg stemmer selv SF og har skammet mig gevaldigt over at se denne her udvikling, og har været tæt på at skifte politisk ståsted, men jeg synes Villy , trækker i den rigtige retning. Og en ting er sikkert, højrefløjen er 99 % ligeglade med resten af verdenen og miljøet , med mindre det omhandler profit. Jeg ved godt at folk er blevet blinde overfor al den fattigdom, sygdom, folk der dør af sult, folkeslag der sælger sig selv som sexslaver til den hvide mand så de kan få en skål ris og virksomheder der pisser i på vores miljø. Men jeg bliver aldrig træt af at bringe de emner op. Så her var mit indlæg. Og så kan de studerende igen brokke sig over mindre penge til druk, og de arbejdsløse på dagpenge har nu kun 2 år på understøttelse til at gøre noget ved deres arbejdsliv. Jeg skammer mig fandme over at være dansker mange gange :( |
Jimi Hove:Jeg kan desværre ikke lade millioner af børn dø, fordi de ikke er på vores teknologiske niveau, og bare må lære at følge med. Jeg taler medicin og mad. Ikke industri imperier.
Så forventer jeg også du giver hele din løn til velgørenhed.
Jimi Hove:Jeg ved godt at folk er blevet blinde overfor al den fattigdom, sygdom, folk der dør af sult, folkeslag der sælger sig selv som sexslaver til den hvide mand så de kan få en skål ris og virksomheder der pisser i på vores miljø. Men jeg bliver aldrig træt af at bringe de emner op. Så her var mit indlæg.
Så vidt jeg husker slog vi rekord i år eller sidste år i indsamling af penge til velgørenhed?
Man kan godt se du SF/S typen da folk der tjener penge og lever et godt liv helst skal give det halve og HELST det hele væk til andre der ikke har så meget.
Sry to say. Earn our god damn own money.
Hvad angår afrika så ser jeg det stortset som et tabt område. De slår hinanden ihjel pga. kedsomhed og de gider ikke at arbejde. Hvis jeg endelig skulle sende nogen penge til nogen fattige, så var det asien. Asiatere skaber overskud og ikke gæld.
Det er min Måske meget hårde holdning til det men vi alle sammen er sku forskellige