Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte forretning som 17 årig

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med opstart, installering af prgrammer, formatering osv.

Sæt en annonce i avisen. Tror mange ældre godt kunne bruge lidt hjælp med komme igang. Så kunne du vise dem: Email, internet og facebook Smile

Kim

www.terrazzobordplade.dk

Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ja hvis det altså kunne lade sig gøre

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilbyd for en billig pris, at få folks computere til at arbejde hurtigere.

Ligesom Thorborgs Slow PC-fighter, men bare hvor du tager ud manuelt og gør det i dit lokalområde. Hvis du kan garantere fx. at computeren bliver 50 % hurtigere, og du kan fikse det for 250 kr. så er det en god deal for begge parter.

Jeg ved intet om det selv skal jeg lige tilføje, jeg ved bare at man forholdsvis nemt, hvis man har den rigtige viden, kan få en gammel computer til at arbejde hurtigere.

Og jeg tror at mange gerne vil ofre et par hundrede kroner, hvis det kan forlænge levetiden på deres computer med ½ år.

Det var blot min idé :-)

Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er da ikke noget bedre, end skaffe sig noget rå hjemmeside erfaring

Hvis du lære HTMl er du rigtigt langt bagefter kan du så arbejde på PHP og javascript.

Jeg har selv brugt en del tid på det og jeg kan godt omsætte for 3000 om ugen på det. Det skal også siges udgifterne er lidt store i starten, men bliver hurtigt små når du har den software du skal bruge og så kan du tjene omkring 90% af din omsætning.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du går efter at optimere folks computere kan du bruge dette link,  det gør det nemmere at installere en masse programmer hurtigere og det er gratis.

Ninite

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Ringsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Gode råd er ofte dyre når det drejer sig om opstart af eget firma! Jeg står jo netop selv i samme situation, dog med en smule mere erfaring end dig.

I dag er det nærmest mode-rigtigt at starte firma i en ung alder... Problemet er bare at de respektive ideer ofte ikke holder i længden, og en potentiel opstart derfor lukker inden for en rimelig tid.

Jeg tror du, som 17 årige bør få dig noget mere erfaring. Erfaring = uddannelse. Behold dit Fakta-job, indtil du bliver fyret derfra (formentlig som 18 årige, eftersom det normalt er dér Fakta vælger at fyre folk) Din tanke om IT supporter uddannelse er super god, og byg evt. videre når du når så langt.

Ideen om at du starter et lille firma, som render og formaterer pc'er for folk, laver vira-scan osv., tror jeg desværre ikke holder i længden. Måske til en supplering af din Faktaløn, men ikke som fuldtid - desværre. For det ville da være yderst enkelt? Dog tror jeg, at med rette PR kan man nå langt... Start evt. med at orientere dig om hvor DINE fremtidige kunder kommer i hverdagen, og kan se din idé... Dette kan være med et A4 opslag i din lokale Netto/Fakta butik, Kvickly etc. etc. Det er gratis, og folk lægger normalt mærke til noget, hvis det hænger sammen.. Dvs. overskrift, layout osv. Og netop i forhold til layout, er det yderst vigtig da det bliver dit ansigt udadtil i første omgang. Ingen gider uprofessionelt arbejde! En anden vigtig måde at få PR på, er mund-til-mund metoden. (tryghed om dit fremtidige firma!)

Problemet er igen desværre.. Din erfaring. Du lærer så utroligt meget i løbet af de næste 10 år...!

(tro mig - jeg har stået i samme situation! - og jeg er 25 år nu)...

Tit og mange gange, er RIS den bedste ROS... Smile

 

Håber du når frem til en konklusion... Du er ung endnu.. Men tiden går stærkt!

Held og lykke.

 

Vh

Morten

Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Min papfar Kenneth Frøslev kender selv Martin Thorborg som bor i USA. De skal b. la over og besøge ham her i soemmerferien. Så kan det også være at han kan snakke noget det. Men ja, jeg kan sagtens gøre en pc' meget hurtigere jeg kan f. eks også andre små ting som f. eks 

Men tak for en super god idé

 

Fixe Printer + computer

Gøre computer hurtigere/rydde op på computeren efter dit behov (bedst udseende, hurtig pc..., bedst til spil)

Fjerne virus, malware og spyware

Fixe netværket hvis ikke din pc kan komme på nettet

Glemt kodeord?

Har du glemt dit kodeord til din computer og ikke kan logge ind kan det fixes

Finde gamle filer (evt filer der er slettet)

Opdatere software

Lave backup af styresystem

Opsætning af webcam, printer, playstation....

 

bare nogle af de ting jeg har skrevet indtil videre

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

1993messi1993:
Opsætning af webcam, printer, playstation....

 

Opsætning af Playstation? Den tror jeg ikke der er den store forretning i... Men indstilling af TV-kanaler tror jeg ville være en fed forretning for en ung knægt... Med LCD-tv og de nye digitale kanaler er indstilling af sit fjernsyn noget der kræver den store ledvogtereksamen... Hvilket tv-forretningerne uden tvivl tjener gode penge på - priser omkring 1500,- for indstilling af ét fjernsyn er ikke unormalt.... Så hvorfor ikke give spaderne* i tv-forretningerne noget konkurrence?

 

Nå... Det må være det sidste råd jeg giver i denne tråd - pointen med iværksætteri er jo at man selv sætter tingene igang...og indtil videre kan man vist ikke beskylde dig for at være vildt proaktiv.... Så få fingeren ud og gør noget ved det - nu har du ihvertfald fået foræret en masse gode idéer.... Kan du ikke selv tage næste skridt er iværksætteri nok ikke noget for dig alligevel ;)

 

* Jeg kalder dem spader fordi de ofte sælger noget crap folk ikke kan finde ud af at bruge eller som slet og ret er uhensigtsmæssigt for forbrugeren. Bare lige hvis der skulle være nogle tv-folk herinde ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med opsætning af playstation var hvis at der nu var nogle unger der gerne vil spille online i f. eks Fifa 10 men ikkke kunne finde ud af at sætte playstation op på deres netværk

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne også begynde at lære noget mere om computer og dets muligheder. Du kunne eksempelvis begynde at lære, at lave hjemmeside - det kan der være nemme penge i. Tjene penge igennem noget affiliate.. Men du skal have tålmodighed og mod på at lære det de forskellige programmeringssprog, da det kan tage meget lang tid. Det var i hvert fald det jeg gjorde da jeg var 12-13 år. :-)

The only place where success comes before work is in the dictionary.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)