Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Datamining i e-butik

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Som nogle ved, så har jeg købt en bid af www.trendybaby.dk

Vi skal til at lave en masse om og det betyder bl.a. at der skal ryddes op i de varer vi sælger.
Nogle varer har et lavt dækningsbidrag og det vil derfor være nærliggende at fjerne dem. Men desværre er verden jo ikke så simpel. Det kan jo være at et køb af en "dårlig" vare, ansporer købet af en "god".

Dertil er der sikkert andet guld blandt de mange tusinde ordrer der ligger og venter i en sød SQL database.

Med andre ord, så har jeg brug for et firma der kan lave noget ond datamining og det til en fornuftig pris.
Hvem kan den slags?

Dbh Martin

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 01:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Definer ''fornuftig pris'' :)

Jeg kender nemlig et par firmaer, men jeg tvivler lidt på prisen..

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går og leder efter det samme.

Om 1-2 år så skal mit gammel system udskiftes.   Vi har ca 2-3000 tøj vare til salg,  Med forskelige størrelser m.m.  Ofte er der kun 6-12 stk. af hver model i forskelige størrelser vi får. Og når eks. XL er udsolgt skal den ikke kunne købes på webshopen og XL variant skal ikke kunne ses (eks. update kl 18  hver dag).  Nogen andet er også vigtig at man skal kunne have fler arbejder som sidder   forskelige steder. 1 eller 2 skal   være pakke folk, som skal have adgang til varelager (med foto ellers kan han ikke finde det)  En anden  er ham der fylder vare ind med foto og beskrivelser, som eks. også skal kunne lave lidt pakke opgaver hvis tiden er til det.  POS skal også til-sluttest direkte til systemet. Og alt data til regnskabssystem i den sidste ende (vi bruger Stella fortiden)  

 

Jeg har ikke kunde finde mange som har et færdig system!  lidt utrolige -der må virkelige være et markedet efterhånden. Nu har jeg ventet i 5-6år på at der kommer et firma som bare har "systemet" i en færdig pakke. Men der går nok 3års tid endnu.

En leje af systemet ville være at fortrække, så man er sikker på noget update, det shit bliver forældet ganske hurtige og koster kassen + besvær med  at finde programmør/firmaer osv. 


Jeg vil gerne se nogen link på firmer som tilbyder færdig systemer med:  Et rigtig Webshop lager system som snakker sammen med en eks. Dandomain løsning eller andet webshop + POS + Økonomi system + fler bruger system (kunne evt. kører på en webserver så alle systemer/programer skal kører online)
 

 

En lille PS. En anden ting er hurtige ud print på navn og adresse til Post Danmark adresse labels, En genvej knap der tjeker på krak om adresse stemmer over ens med køber osv osv. kun blive ved med små fede ting der gør arbejdet hurtige for pakke folk = spare penge.   Hvis der et firma som lyster at få hjælp til et godt system, så stiller jeg gerne min mange års netsalg/pos viden til rådighed . så der kommer et sammenspil der dur til noget.

Tøj salg er også noget af det væreste, hvis systemet kan klare det, så kan det klare alt.  Eks. Mine forælder har et andet slags firma/produkt, hvor de altid kan producer EN TIL hvis det er udsolgt, men det kan "vi" tøje sælger ikke + at vi har så mange varianter på lage at vi ikke kan huske dem, og nye kommer til hver uge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 10:28:48
Forfatter: Biz. Since 1992
Jeg går og leder efter det samme.



Så har jeg i hvert fald misforstået en af jer. Såvidt jeg forstår spørgsmålet, leder Martin efter et firma der kan analysere alle hans salgsordre, så han kan se hvilke produkter der er værd at beholde i sortimentet og hvilke der skal ud. Du leder mere efter et system, der kan koble salgs-, webshop- og lagersystem sammen.

De eneste firmaer jeg kender indenfor datamining er SPSS og muligvis SAS. Men de sikkert pænt dyr :-|
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
:-) ja måske jeg misforstår hvad SQL database er.

Men de fleste økonomi/lager systemer kan   analysere  "salgsordre" produkter og vare grupper.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-12-2006 10:39:39 Forfatter: Tommy
Dato: 03-12-2006 10:28:48 Forfatter: Biz. Since 1992
 .



 
De eneste firmaer jeg kender indenfor datamining er SPSS og muligvis SAS. Men de sikkert pænt dyr :-|

 

Det er   der problemt er, man laver systemer til hver enkel firma, og ikke til mange som kunne bruge det samme.  Eks. hvad ville en webshop løsning ikke koste hvis den skal laves til hver enkel hver gang.  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Både Juul & Stejle og Itera har nogle ret tunge folk, som sikkert vil kunne løse opgaven. Men med det pres der generelt er i markedet i øjeblikket tvivler jeg på du får det til en "billig" pris :)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
>> Martin Thorborg: Hvilken version af SQL serveren taler vi om? Der er klart en række fordele i SQL Server 2005, hvad angår datamining, og generelt Business Intelligence. SQL Server 2005 indeholder hvad der hedder Analysis Services, hvor du via .NET kan udvikle dine egne ''cubes'' hvor man har forskellige beregninger, KPI''er (Key Performance Indicators).

 

Jeg har arbejdet med det en gang før, og det er muligt at opstille beregninger for alle produkter, kategorier, kunder, evt., leverandører. Hvis der i samme database, eller en anden database står kostpriser, kan man udregne indtjening. Der er rige muligheder for at udvikle lige netop den datamining, og business intelligence som du har behov for.

 

Når den nye Office pakke kommer, har Excel 2007 mulighed for at forbinde direkte til SQL Server Analysis Services ''cuben'', og med en smule kendskab til Excel, kan man lave sine egne rapporter, grafer m.m.

 

Microsoft''s egen beskrivelse af Analysis Services: http://www.microsoft.com/sql/technologies/analysis/default.mspx


Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Du behøver ikke vente til Office 2007, du kan allerede nu lave OLAP kuber i Analysis services og lægge en excel frontend på toppen.

Men du kan også kontakte mig - jeg arbejder ved TARGIT (www.targit.com)

Vi laver Business Intelligence løsninger.

Vi anbefaler en SQL server, så jeg kan se du allerede er godt på vej - men hvis du har lyst hiver jeg gerne halvanden time ud af kalenderen og kommer forbi og giver en demonstration.

Vores værktøj er meget brugervenligt og intuitivt.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er en dandomain shop og jeg skal lige undersøge hvordan den er strikket sammen. Men Max der er direktør for Trendybaby mener at det ikke er noget problem at hive skidtet ud.
Søren, smid mig en mail på martin@thorborg.dk så skal jeg sætte dig sammen med Max.

Dbh Martin
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)