Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vis mig din softwarepark

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

 

Jeg går og researcher på software til et lille firma og kom til at tænke på hvordan i har håndteret de daglige opgaver i jeres it-setup?

 

Hvilke programmer bruger i til f.eks.:

 

Regnskab/faktura
Kalender/kundenotater

Vedligeholdese af web
Kontaktdatabase/CRM
Målopfølgning/budget
osv

 

Det ville da være ekstra godt hvis i skriver kort om fordelene ved jeres valg og måske endda et link til producent:-)

 

/Mortem

Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke egen virksomhed, men jeg ville da tro at Office pakken har alt hvad man skal bruge til en lille virksomhed. Det mit bud
Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for budet - det er faktisk ret meget i tankerne i øjeblikket. Det eneste jeg ikke helt kan gennemskue er hvordan regnskabet skal fungere i excel.

 

Nogen ideer?

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Regnskab = www.e-conomic.dk

CRM = www.b2bcrm.dk

resten office pakken,


Læs på respektive hjemmesider med fordele, det er fredag i kurerbranchen = no time

Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Super - tak for det, Jesper :-)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
> Regnskab/faktura
e-conomic til regnskab, Word til faktura, som dog konverteres til PDF inden jeg sender den.

> Vedligeholdese af web
TextPad og Visual Studio (men det er nok nærmere produktionsapparatet, taget mit hverv i betragtning)

Resten af de nævnte bruger jeg slet ikke - men jeg er jo heller ikke sælger + at jeg har en ret enkel forretning :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 06-12-2006 14:37:48
Forfatter:MortenK
Hej alle


Jeg går og researcher på software til et lille firma og kom til at tænke på hvordan i har håndteret de daglige opgaver i jeres it-setup?


Hvilke programmer bruger i til f.eks.:


Regnskab/faktura

Pt bruger jeg et gratis regnskabsprogram der kan hentes her: www.sigmaregnskab.dk - det kræver dog MS Access på computeren for at virke. Det er godt som iværksætter fordi der følger en lang og uddybende manual med, fordi det kan udskrive på FI-kort (girokort), og har fakturastyring, varelagerstyring og rengskabsprogram i et...

Men i forbindelse med oprettelsen af nyt (ApS) selsskab så skal vi have en bogholder på, og her skifter vi nok til et af de netbaserede...

Kalender/kundenotater


Office lige nu, men skifter i Mozilla Thunderbird snart (min forretningspartner tvinger mig til at gøre det, jeg selv har udskudt alt for længe...)
Kundenotater sker i vores CRM




Vedligeholdese af web


Hæhæ... vores eget CMS



Kontaktdatabase/CRM


Egenudvikling der er koblet til vores CMS... dejlig rart og let med alle systemer bag et login, samlet i ét brugerinterface så man kun skal et sted hen for at have alle informationerne. Gør at vi faktisk kan arbejde fra en hvilken som helst placering i verden.
På kort sigt, skal vi have lavet integration mellem CRM, ordrebehandling, regnskabsprogram og netbank, således at alt kører automatisk. Forstil jer følgende: Person A arbejder x antal timer på en kundes projekt og skriver det ind i systemet. Person B arbejder derefter også x antal timer på projektet og skriver den ind i systemet. Ved månedens udgang genereres automatisk en regning til kunden som sendes via email. Kunden kan herefter betale via girokort, netbank eller med Dan-/kreditkort. Uanset hvilket, registrer systemet det automatisk og det hele er bogført. Kunden har altid adgang til gamle fakturer mm gennem et login og vi skal næsten ikke tænke på noget så kedeligt som bogholderi.



Målopfølgning/budget


Øhhh... budgettet er lavet i Excel men vedligeholdes ikke rigtigt... jo måske i hovedet
Målopføgning... vi har nogle white boards vi aldrig rigtigt har fået taget i brug, de skulle egentlig indeholde uafsluttede projekter. Det ender nok med at blive noget online-ordresystem...



osv


Det ville da være ekstra godt hvis i skriver kort om fordelene ved jeres valg og måske endda et link til producent:-)


/Mortem


Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 20. Oct 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Fedt - tak for indlæg so far

 

Lige et spørgsmål til Nicolai (eller måske rettere alle); Jeg kender ikke kalenderen i Mozilla - er den god, og hvorfor bedre end office?

Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Regnskab/faktura: Excel+indesign
Kalender/kundenotater: outlook+onenote

Vedligeholdese af web: dreamweaver/cms/wordpress (flere sites)
Kontaktdatabase/CRM: outlook
Målopfølgning/budget: Excel
osv



Onenote er et ganske overset program som er fantastisk til at smække alle former for notater (screendumps, audio, håndtegning, tekst samt kopiereddde stumper fra nettet)  med (samt strukturere dem) Det har definitivt gjort mit notesystem digitalt.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)