Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate - anmeldelser af cd'er. How to og muligheder?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Håber jeg har valgt det rigtige emne.

Jeg er helt ny herinde, og kan da lige starte med en kort introduktion (skip denne del hvis det ikke har interesse Smile). Er nyuddannet Multimediedesigner og står (sjovt nok...) uden job eller udsigt til et. Min kæreste sad for 3 dage siden og ledte efter ting jeg kunne tage mig til, og kom ind på en blog der hed noget med "10 gode råd til nyuddannede multimediedesignere". Via den blog, faldt jeg så over "Thorborgs talkshow" og fik hørt et 1½ times interview med ham den 14 årige knægt der havde sin egen millionvirksomhed. Ser ikke mig selv som iværksætter, men da han nævnte affiliate marketing spidsede jeg alligevel ører. Og nu til mit egentlige spørgsmål.

Jeg har længe gået og overvejet at anmelde cd'er. Ved godt at både Gaffa, DR, og diverse andre sites gør sig i anmeldelser, men synes det kunne være sjovt at prøve. Og musik er en kæmpe interesse, så det kunne jo være skægt!

Min idé var, at lave mit eget domæne til et cd anmeldelses-site og så linke videre til CDON. Kan se at TradeDoubler har CDON som kunde, så det kunne vel være fint? Men er det noget der er muligheder i, tror I? For ét er jo at det er en interesse, noget andet er jo, at det er dyrt at anskaffe sig nye cd'er (udkommer jo nye hver mandag...) så det ville være rart hvis jeg i det mindste kunne få dækket udgifterne til cd'er ind.

Plus, at man kan vel heller ikke sige "Hej CDON, jeg er musikanmelder uden nogen form for baggrund inden for musikken. Kan vi lave en aftale om at jeg får de og de cd'er til halv pris, gerne et par dage før release så jeg kan få dem anmeldt til når de udkommer". Den holder vel ikke rigtigt? Stick out tongue

Og hvordan gør jeg sådan i praksis med de programmer. F.eks. TradeDoubler (er de gode, btw?). Er det noget jeg installerer på mit site, eller hvordan? Og hvordan tracker jeg de folk jeg smider videre, er det et program på min egen computer, eller? Må indrømme at jeg ikke har fået meldt mig til, inde på TradeDoubler, da jeg har været lidt bange for at "bordet fanger". Tongue Tied

Og hvordan med SEO, er det noget programmet gør for én, eller skal man selv rode med det?

Ved godt det var en masse spørgsmål, men er virkelig newbie inden for området, men har ikke tænkt (eller drømt...) om andet, de sidste 3 dage, så der skal bare ske noget Smile

Ellers nogle gode råd I kan give mig med på vejen? Ellers fortsat god dag til alle, det' jo dejligt vejr Big Smile

Mvh Christopher N

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det vil virke.

1. Log af amino

2. Sæt i gang

3. Profit

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christoffer.

Det er en rigtig fin idé du har synes jeg, men som du også selv siger, så findes der mange konkurrende sider. Det du skal huske på, er at affiliate marketing ingen værdi har, hvis ikke du har trafik på din side - og den kommer altså ikke af sig selv på en måned.

Dit site skal markedsføres, og der er mange måder at gøre det på, bl.a. de sociale medier, SEO, AdWords men også din egen aktivitet på fora og blogs. Det handler om at få din side ud til folk!

Det tager tid at skabe et site, som du rent faktisk kan tjene penge på. En god idé er at have en side som tilbyder folk noget, hjælper dem, og anmeldelser af cd'er ville jo være fint - især hvis de er super gode og grundige.

Udover det, er interessen vigtig, som det jo lyder til at du har. Det må ikke kun handle om penge, for så ryger din gejst med tiden, og så går det hele i vasken. Hvis du er typen der lytter til rigtig meget forskelligt musik, så du kommer godt rundt om genrene, er det kun et plus.

Så få oprettet et domæne, få lavet en lækker side og tilmeld dig TradeDoubler. Tag det stille og roligt i starten, og lad være med at fylde din side med 1000 funktionaliteter. Skab et godt grundlag, få noget trafik, og udvid derefter. Der er masser af muligheder på et site som det du nævner - musiknyheder, nye udgivelser, featured artists og mht. affiliate delen kan du netop bruge CDON, men måske også virksomheder der sælger instrumenter, mixer-udstyr, musik-software - dét som dine besøgende interesserer sig for, hvilket kan være mange ting.

Der er masser af muligheder, men tålmodighed er man nødt til at have. Jeg hørte godt selv interviewet, og har søgt en masse info omkring emnet. Jeg har selv planer om et site, og jeg er glad for at jeg lige læste lidt omkring emnet, og hvordan det fungerer, før jeg rent faktisk gik i gang.

Så det er bare om at komme igang :) Håber det hjalp lidt!

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael

Tak for dit super gode svar Smile

Jeg har brugt de sidste 3 dage, kun afbrudt af fitness og madlavning, på at læse om begrebet "affiliate marketing". Så har godt læst mig til, at det tager lang tid at få et ordentligt site, stablet på benene. Og dette er jeg helt afklaret med.

Mht. markedsføringen. Jeg har ikke meget (slet ingen, faktisk...) med AdWords osv. Men det er jo bare om at klø på :)

Jamen jeg har længe gået med tanken om at anmelde cd'er, problemet har hidtil været, at jeg ikke rigtig har haft nogen mulighed for, i det mindste, at få udgifterne til cd'er dækket ind. Hvis jeg kan få bikset et site på benene, hvor der rent faktisk er nogle faste brugere, og hvor jeg kan få dækket mine udgifter, så er al indtjening derudover jo egentlig bare en bonus Smile Jeg ville selvfølgelig lyve hvis jeg sagde, at jeg ikke gerne ville kunne tjene en lille skilling ved det, men jeg ved også at træerne ikke vokser ind i himlen.

Og jeg er selvfølgelig klar over, at jeg på ingen måde kan udkonkurrere Gaffa eller Soundvenue.

SUPER idé med instrumenter osv. Havde jeg slet ikke tænkt på.

Men er det ikke KUN de firmaer der står som kunder inde hos TD, som man "kan" linke til? Man får vel ikke noget ud af, at linke til steder, de ikke samarbejder med.. Eller hvordan fungerer det?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher Nyhus:

Hej Christopher

Tak for dit super gode svar Smile

Jeg har brugt de sidste 3 dage, kun afbrudt af fitness og madlavning, på at læse om begrebet "affiliate marketing". Så har godt læst mig til, at det tager lang tid at få et ordentligt site, stablet på benene. Og dette er jeg helt afklaret med.

Mht. markedsføringen. Jeg har ikke meget (slet ingen, faktisk...) med AdWords osv. Men det er jo bare om at klø på :)

Jamen jeg har længe gået med tanken om at anmelde cd'er, problemet har hidtil været, at jeg ikke rigtig har haft nogen mulighed for, i det mindste, at få udgifterne til cd'er dækket ind. Hvis jeg kan få bikset et site på benene, hvor der rent faktisk er nogle faste brugere, og hvor jeg kan få dækket mine udgifter, så er al indtjening derudover jo egentlig bare en bonus Smile Jeg ville selvfølgelig lyve hvis jeg sagde, at jeg ikke gerne ville kunne tjene en lille skilling ved det, men jeg ved også at træerne ikke vokser ind i himlen.

Og jeg er selvfølgelig klar over, at jeg på ingen måde kan udkonkurrere Gaffa eller Soundvenue.

SUPER idé med instrumenter osv. Havde jeg slet ikke tænkt på.

Men er det ikke KUN de firmaer der står som kunder inde hos TD, som man "kan" linke til? Man får vel ikke noget ud af, at linke til steder, de ikke samarbejder med. Eller hvordan fungerer det?

Hej Christopher

Jeg er selv ved at lave et engelsksproget website med anmeldelser af musik (Soundspectre.com), så jeg kender efterhånden en del til mulighederne. Der kommer til at være bannere på siden, men også links fra hver anmeldelse til henholdsvis Amazon.com, Amazon.uk, Amazon.de og iTunes.

Som jeg har forstået det, går man selv ind og finder passende kampagner hos eksempelvis Tradedoubler til ens banner-reklamer. Hvis der derimod er tale om Google Adsense, finder de passende / beslægtede annoncører. Sådan har jeg i hvert fald forstået det :-)

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

TradeDoubler har mange forskellige annoncører, så mon ikke du kan finde en masse igennem der. Ellers findes der jo mange andre Affiliate Netværk såsom iqmedier.dk og lign, som måske har den ønskede annoncør.

Dog burde TradeDoubler være godt dækket ind!

Du kan jo evt. registrere dig hos dem hvis sitet er oppe, eller du har et andet, og derefter se hvilke annoncører de har. Du kan altid ændre din hjemmeside til den rigtige, når det er.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher

Jeg er selv ved at lave et engelsksproget website med anmeldelser af musik (Soundspectre.com), så jeg kender efterhånden en del til mulighederne. Der kommer til at være bannere på siden, men også links fra hver anmeldelse til henholdsvis Amazon.com, Amazon.uk, Amazon.de og iTunes.

Som jeg har forstået det, går man selv ind og finder passende kampagner hos eksempelvis Tradedoubler til ens banner-reklamer. Hvis der derimod er tale om Google Adsense, finder de passende / beslægtede annoncører. Sådan har jeg i hvert fald forstået det :-)

Dbh

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Hej Thomas

Okay, det lyder spændende. Men kan se der lige er nogle flere ting jeg skal sætte mig ind i. Ved f.eks. ikke rigtigt hvad Google Adsense er for noget. Men det må jeg have læst op på.

Fra Vemb
Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael:

TradeDoubler har mange forskellige annoncører, så mon ikke du kan finde en masse igennem der. Ellers findes der jo mange andre Affiliate Netværk såsom iqmedier.dk og lign, som måske har den ønskede annoncør.

Dvs. man godt kan have flere forskellige netværk kørende på samme site. Eller har de en form for "eneret" når man først har valgt dem?

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Google Adsense er bare Googles version af banner-reklamer i form af såvel billede- som tekstlinks. De kan være forbandet længe om at godtage dit website og dømmer også hårdere nu end tidligere, hvad angår kvaliteten af dit indhold. Hvorimod jeg mener, at det er ret ligetil og hurtigt at signe op hos Tradedoubler, m.m.

Hvis du kopierer linket her, kan du se eksempler på Google Adsense: https://www.google.com/adsense/static/en_US/AdFormats.html?hl=en_US&gsessionid=uIk6SV5iv7__VbTTaRB_VQ

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Christopher Nyhus:

Mikael:

TradeDoubler har mange forskellige annoncører, så mon ikke du kan finde en masse igennem der. Ellers findes der jo mange andre Affiliate Netværk såsom iqmedier.dk og lign, som måske har den ønskede annoncør.

Dvs. man godt kan have flere forskellige netværk kørende på samme site. Eller har de en form for "eneret" når man først har valgt dem?

 

Du kan køre så mange du har lyst til - ingen eksklusivaftaler :-)

 

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)