Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt website - Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Jeg har fundet på en god idé, som er et auktions site. Men som jeg har læst mig frem til, er det vidst det som går ind under omvendt auktion. Folk betaler f.eks 50 kr for 50 bud. Så byder de 1 kr af gangen. De kan risikere at tabe de 50 kr, hvis de ikke når at blive den sidste der byder, som i en almindelig auktion. Derfor tror jeg det går ind under "gambling" og er ulovligt i DK, selvom folk jo godt ved hvad de gør, men anyways. Har jeg ret i det ?

 

Det fungere på samme måde som www.just-win.dk - www.ziinga.dk - www.wongo.dk - www.bidster.dk osv.

Det allesammen sider som er danske m.m, men ingen af dem er drevet fra en dansk virksomhed, så det enten Stockholm eller Malta eller noget helt tredje. 

 

Har nogle af jer en anden god idé til hvordan det kan gøres, lignende. Uden at vi ender ud i et almindeligt pointsite eller andet? Jeg kan næppe finde på noget, bedre end den løsning nævnt i toppen.

 

Folk satser ja, men vinderen sparer også 50-80% på produktet. Det win win for mig og den heldige.

Dem som har satset, taber selvfølgelig en lille sum penge, måske 10 kr eller hvad personen nu har valgt at ofre.

 

Er min eneste løsning for at få mit drømme projekt op, at flytte fra Danmark?? Surprise

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da en god nok ide, men jeg har altid undret mig over, når jeg ser lignende sider, hvad incitamentet er for at man skulle være de første til at byde?

Hvorfor skulle man byde i starten, hvis en anden til sidst kan byde en gang og vinde auktionen? Vil det ikke bare få alle til at vente til sidste sekund og byde en gang? Istedet for at byde budet op langsomt indtil auktionen slutter?

Held og lykke med projektet ihvertfald.

Kommer snart...

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jo det vil det nok, men når en byder, stiger tiden 15 sekunder, på nogle sites et helt minut. Det giver folk de 15-60 sek til at kunne nå at overbyde, når folk ikke det, inden tiden er løbet ud. Vinder personen. Kræver en aktiv side!

Du har ikke et svar på mit spørgsmål? Smile

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg har desværre ikke et svar :(

Kommer snart...

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt i orden, kan bare ikke finde noget :(

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Virkelig ingen på Amino som har bare en anelse om dette? Please. Smile

Tilmeldt 6. Jul 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med. Det lyder som et spændende projekt :-)

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret i at konceptet er ulovligt i Danmark, og derfor skal du operere fra udlandet. Det er så også ulovligt at udbyde overfor danskere selvom sitet og ejerne er i udlandet.

Jeg tror ikke det er ulovligt fordi lovgiverne mener det er Gambling, men nærmere fordi det er alt for nemt for udbyderen at fifle med "resultatet"

Det har jo ikke noget med gambling at gøre....

 

 

Fra Odense
Tilmeldt 27. Aug 06
Indlæg ialt: 947
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak...

Hvad er mine muligheder så for at kunne få dette projekt på benene, mener du?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan godt være det er en smule off-topic, men her kommer det alligevel.

Da jeg første gang så den slags sider, var det første jeg tænkte på hvor let det ville være at lave en lille bot der kunne overbyde "kunderne". Jeg har svært ved at tro at nogen gider at starte disse auktioner op, altså at være førstebydende.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)