Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt eget virksomhed på randen af konkurs, kan det reddes ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle.

 

Jeg er ejer af en personligt eget virksomhed, og toldskat har stævnet mig i sø og handelsretten, hvor de vil have mig erklæret konkurs.

Mit spørgsmål er kort og godt om der er noget jeg kan gøre for at redde mit firma ?

 

Jeg har været igennem et par dårlige år, og er derfor toldskat skyldig en sum penge, som udgør ca 1/3 af min årsomsætning. Jeg har fremlagt drift budgetter, likviditets budgetter, indsendt alle manglende regnskaber, og tilbudt en rimelig afbetalingsordning, men det er blevet forkastet at TS, som nu trækker mig i S&H retten.

 

Er der noget jeg kan gøre for at beskytte resterende lagervarer og sikre at jeg kan forsætte min virksomhed, nu hvor jeg endelig har bevist at det kan give et afkast, eller er der virkeligt ikke noget at gøre når man er kommet i den situation at toldskat vil have skovlen under en ?

 

Jeg håber inderligt at nogen har et par guldkorn til mig derude. Tak på forhånd.

 

 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Flyt til Svejts...

ej okay joke til side få fat på en virkelig god advokat eller flyt til svejts...

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Seo++:

Flyt til Svejts...

ej okay joke til side få fat på en virkelig god advokat eller flyt til svejts...

Du mener vel Schweiz?

Men Schweiz har en dobbeltbeskatningsaftale med DK, og det vil derfor være nemt for SKAT at opkræve pengene, såfremt de finder trådstarter...

Desuden er det sindsyg dyrt at leve i Schweiz, og der er høje kapitalkrav... Kan man ik betale moms/skattegæld, så kan man næppe leve op til kravene i Schweiz!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Din eneste vej er vel, at starte en genoptage en dialog med Told & Skat, de er jo ikke interesseret i at erklære dig konkurs, de vil bare havde deres penge.

Sådan noget med at flytte aktiver overtil konen er vist noget værre noget, der kan få store uheldige konsekvenser.

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hoppet og sprunget igennem alle T&S monsterets forbandede flammende ringe i omkring 12 mdr nu, og i mellemtiden er alt regnskab blevet lavet og indleveret, så der nu ikke er nogen tvivl om beløb osv, og ingen FF heller, men der er intet at gøre tilsyneladende... Jeg har indbetalt over 150.000 på min gæld i løbet af de sidste 2 mdr, men træerne vokser altså ikke så meget ind i himlen af jeg kan skaffe 800.000 mere i løbet af 14dg.

De har truet med konkurs i flere mdr, på trods af gælden blev markant nedskrevet, og der blev afbetalt er jeg stadig sendt til konkursbehandling i sø og handelsretten, så om de er mest interesserede i det skyldige beløb eller konkursen ved jeg ikke helt.. Det virker mig noget uklart.

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det lyder godt trist! Jeg har desværre ikke nogle guldkorn, mit bedste råd er at være utrættelig i dialogen med SKAT.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:02
Hvor mange stjerner giver du? :

CortexDK:

Jeg har hoppet og sprunget igennem alle T&S monsterets forbandede flammende ringe i omkring 12 mdr nu, og i mellemtiden er alt regnskab blevet lavet og indleveret, så der nu ikke er nogen tvivl om beløb osv, og ingen FF heller, men der er intet at gøre tilsyneladende... Jeg har indbetalt over 150.000 på min gæld i løbet af de sidste 2 mdr, men træerne vokser altså ikke så meget ind i himlen af jeg kan skaffe 800.000 mere i løbet af 14dg.

De har truet med konkurs i flere mdr, på trods af gælden blev markant nedskrevet, og der blev afbetalt er jeg stadig sendt til konkursbehandling i sø og handelsretten, så om de er mest interesserede i det skyldige beløb eller konkursen ved jeg ikke helt.. Det virker mig noget uklart.

Du skal huske på en ting, og det er at SKAT handler i nationens interesse, og ik i din...

Dvs de vil hellere tage et tab nu, end at du evt opbygger en større gæld til dem. Og med de finansielle problemer, som Danmark har, så vil de nok gå endnu hårdere til dem, som skylder penge...

Det er jo set ved f.eks alle de biler, som de konfiskere ved forskellige racier, eller beslaglæggelse af smykker, motorcykler, kontanter mm fra rockermøder mm...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Deres primær job er at undgå, at gælden bliver større, så staten ikke mister flere penge. Og det er der jo risiko får ved at du driver virksomheden videre, der vil jo løbende være diverse moms og afgifter der skal betales, som så kommer oveni det beløb du skylder dem i forvejen.

Først dernæst tænker de på at få gælden inddrevet.

Man kan så sige, at det må da være bedre for Skat at lade dig drive virksomheden videre, så virksomheden kan ha' en omsætning, for så får de da i det mindste noget. Hvis de begær en konkurs, for de jo ikke noget. Kunne man tænke.

Men som sagt er deres første prioritet at undgå at staten taber flere penge, for de ser allerede de penge du skylder dem som om de allerede er tabte.

Hvis du kan overbevise dem om at du kan afdrage så den samlede gæld ikke vil stige, tror jeg du kan få lov til at drive videre. Så på en eller anden måde må du vise dem, at du både kan afdrage det gamle gæld du skylder dem, plus at du samtidig kan betale de kommende/fremtidige udgifter til Skat.

Bare for god ordens skyld vil jeg pointere at ovenstående kun er gætterier fra min side og ikke noget jeg kan bevise med kildehenvisning på nogen måder.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Én af mine kunder var i betalingsstandsning i ufatteligt lang tid.
Han fik den udsat igen og igen.
Spørg din revisor om reglerne for sådan en udsættelse. Jeg fattede aldrig, hvordan det kunne lade sig gøre.

mvh Hans

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)