Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

forventet / påkrævet omsætning?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Smørum
Tilmeldt 15. Jul 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går i mine overvejelser omkring at starte rengøringsfirma, men har i den forbindelse en masse tanker som jeg måske kan få jeres hjælp til at få styr på.

 

En af de største "bekymringer" er, hvor meget jeg skal forvente at skulle omsætte for, såfremt jeg ønsker en månedlig hyre til mig selv på +25.000.

 

Kigger jeg på diverse indlæg / debatter, herinde såvel som andre steder på nettet, kan jeg se at folk tilbyder timepriser i prislejet 200 - 300 DKK i timen, men ganger jeg dette op på månedsbasis, med en forventning på cirka 30 timer ugentlig (skal selvfølgelig øges, men opbygning af kundekreds tager tid), vil jeg lande på en månedlig omsætning omkring 31.000 - 36.000 DKK.

Der skal så trækkes udgifter fra til materiale, kørsel osv....

Derfor syntes jeg der er langt til en ønsket månedsløn på +25.000 (før SKAT).

 

Men håber at i kan komme med input til ovenstående, såvel som andre tanker / ideer, der er af væsentlig karakter, i forhold til at kaste sig ud i selvstændighedens farvand, uden indgående kendskab til branchen.

Min tanke / ide, er at jeg i starten vil prøve at tilbyde mig som underleverandør til større / veletablerede spillere på markedet, men har ikke kunne finde info om hvor jeg i givet fald skal søge, for at finde virksomheder der efterspørger denne ydelse - har i input på dette?

Hvad er jeres tanker omkring firmaer der udelukkende opererer med vinduespudsning? - hvordan kan det køre rundt med en timepris i omegnen af 200 DKK?

 

Håber at få lidt brugbart input på ovenstående, således at jeg kan få et bedre indblik i hvad der kan forventes / skal leveres af timer for at etablere en bæredygtig forretning.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nemt at lave omsætning, men det er hårdt at lave overskud.
Håb på det bedste og forvent det værste - så bliver du aldrig skuffet.

Med venlig hilsen

Bastian

 

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
NAårr man starter selvstendigt, skal man ikke tælle de penge man vil ha' men dem man har.. Jeg arbejder ca 70-80 timer i snart 9 måneder, og har stadig ikke udbetalt løn til mig selv... Det første ār er hårdest, det andet kan være endnu hårder... Og at åbne et rengøringsfirma er lige så svært som et solarium i afrika... Hvis du ikke har kontakter der står og venter på at give dig opgaver.. Og timepris 2-300 kr i timen ... Du kan finde rengøring på regning til 150 kr ex moms... Men pøj pøj Ps prøv at gå ind på krak og søg efter rengøringsfirmaer, der er rigeligt med dem... Ikke for at være negativ, men realistisk ;) God aften..
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
70-80 timer om ugen, og min vejledne time pris er 500 ex moms
Tilmeldt 18. Jun 10
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan sagtens lade sig gøre for de andre, for de behøver jo ikke opfylde din målsætning om +25K om måneden, de nøjes måske med mindre.

Konkurrence er nøgleordet. Du kan sætte din egen løn til det dobbelte eller tredobbelte hvis det skulle være, det er jo dig selv der skal skaffe kunderne. 

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg skal give dig et par gode råd med på vejen og lidt feedback på de ting du nævner, så kan du overveje følgende:

Michael:
En af de største "bekymringer" er, hvor meget jeg skal forvente at skulle omsætte for, såfremt jeg ønsker en månedlig hyre til mig selv på +25.000.

Sæt dig ned og lav et drifts og likviditetsbudget. Det tager et par timer, men det er et fantastisk værktøj. Kan du ikke motivere dig selv til at lave den færdig har du sandsynligvis ikke den rette støbning til at drive en virksomhed alligevel, og undervejs i processen opdager du en masse ting om din branche og får en masse svar på spørgsmål der vil hjælpe dig både med din markedsføringsplan, din prissættelse og din omkostningsregulering.

Michael:
Kigger jeg på diverse indlæg / debatter, herinde såvel som andre steder på nettet, kan jeg se at folk tilbyder timepriser i prislejet 200 - 300 DKK i timen,

Jo jo, men folk er altid opfindsomme for at lyde billig. Måske er det priser eks kørsel, eks materialer mm. Måske er det en polak der kommer og gør det til en brøkdel af prisen.?  - Lav din forretningsplan og dine budgetter, så kan du lynhurtigt se hvad du skal tage i løn, og så må du sørge for at dine ydelser er det værd og rette henvendelse til et segment der passer til dit prisleje.

Resten skal jeg ikke udtale mig om, men det vigtigste er altid at sætte sig ned og kigge grundigt på tallene, inden man springer ud i noget der kan skabe en ond spiral af uoverskuelighed og stress.

Dermed ikke ment at du skal tale dig selv fra det  :) - Men hold styr på dine tal, konkurrenter, kundeemner, økonomi, produkter mm og find din smertegrænse så du ved hvortil du kan gå og ikke længere. Så ved du også hvornår du skal handle eller hive i nødbremsen hvis det ser lidt skidt ud. Samtidig danner du så meget sikkerhed i din virksomhed og selvtillid hos dig selv da du har styr på det hele, at du trygt kan fokusere på at styrke din forretning.

God fornøjelse  :)

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ønsker en sådan løn som rengøringsmand. så skal du nok ikke regne med at henvende dig til det samme segment som 200-300kr udbyderne henvender sig til!

Jeg har det lidt sådan at jeg vil heller betale en prof seo mand 1000kr i timen til at tage sig af mit site. frem for at betale en amatør 200kr i timen uden det ønskede resultat. på samme måde så skal du bare henvende dig til folk som ikke ønsker en ligeglad person til at rengøre deres materiel mm. du kan evt henvende dig til laboratorier eller værksteder eller lign og så sælge dig selv som specialist til 800kr i timen.

håber min point skinner gennem mit plader

Mvh Omar.

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Allerførst, syntes jeg du skal sætte dig ned et stille sted helt alene og gennemtænke om du virkelig har lyst til at være selvstændig inden for rengøring.

Når man starter op som selvstændig er der typisk 2 drivkrafter bag.

1) Et indgående kendskab, lyst og interesse for området.

2) Et ønske om at tjene penge, om det så er på rengøring eller brugte biler gør ikke så meget.

Hvilket udsagn passer bedst på dig? Hvis det er 2) er mit råd; find et andet område at tjene dine penge. Hvis det derimod er 1) har jeg et par kommentarer du kan bruge som du ønsker.

Du har noteret dig at timepriserne ligger mellem 200 og 300 det er heller ikke helt forkert, en anden mener at der tilbydes timepriser på 150 kr. Du kan efter min mening til budgetlægning regne med 250. 150 kr i timen er useriøst, men jeg ved godt at sådanne firmaer eksisterer. Omend kun i korte perioder.

Langt det meste rengøring tilbydes der en fast pris på en fast opgave, der fastsættes ikke hvor mange timer der skal bruges. Så jo kortere tid der bruges jo højere timepris!

Hvis du ønsker en hyre til dig selv på +25000, skal du påregne at have ansatte. Ellers ser jeg det for værende meget svært. Du skal jo bruge din tid til salg, kundepleje og administration. Dine ansatte skal have løn og sh/feriepenge forsikring mm. derudover er der reng.midler og div. udstyr du skal regne med at du har en rund 50ér til dig selv pr. time du har en ansat gående. (før skat)

En anden ting du skal tænke på er at hver plads skal have en støvsuger og en reng. vogn + tilbehør.Det koster jo det samme om pladsen er på 2 timer ugentligt eller 7 timer dagligt. Så på de små pladser vil der jo gå noget længere tid inden der er et overskud.

Af samme grund er det en hel klar målsætning i de store reng. selskaber som ISS eller De forenede. at deres kundegrundlag skal være pladser med +4 timer dagligt, eller store virksomheder, eks. Danske Bank, hvor der i den enkelte bank ikke er mange timer at hente men på landsplan i alle bankerne er der jo mange timer. Min erfaring siger mig at hvis man vil have succes skal man ikke gå efter disse kundegrupper, men "nøjes" med -4 timer dagligt, og hvis man er heldig en lokal virksomhed der har flere timer.

Held og lykke.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaa! sort rengøring i private hjem... det er ikke ligefrem en nyhed, agurketid tænker jeg.

Men det viser uanset hvad,at privat rengøring er svært at have en god indtjening på, især efter hjemmeservice tilskudet frafaldt for nogle år siden.

Derfor bør man statse på virksonheder og institutioner istedet for. De har ihvertfald svært ved at betale sort :-)

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)