Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af importvirksomhed

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg går i tankerne om at starte en import virksomhed fra Thailand.

Er der en herinde der kan fortælle hvad det kræver af papirer ?

Skal man bruge alkohol licens af nogen form for at kunne importere Øl og vin fra Thailand ?

Håber der er nogen der kan hjælpe..

mvh

 

Thomas

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

Du skal godkendes hos fødevarestyrelsen fordi det er fødevarer, og du skal godkendes som importør, punktafgifter hos SKAT. Hvis det er engangsemballage som det nok er, så skal du også hos skat registeres til at betale engangsemballage afgift.

Med hensyn til øs, så skal du også tilmeldes hos Dansk Retur System, hvor du samme sted kan købe klistermærker med pant der skal påsættes alle flasker. Du kan også få det trykt på stregkoden, hvis du kan få producenten til at sætte en særlig dansk etikette på

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvad med tolden i Thailand skal man ikke godkendes til exportere alkohol ud af landet ?

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke så meget til Thailand, men jeg vil da generalt sige, at man ikke betaler told fra afsender landet. Hvis du skal betale told, så er det for at få varerne ind i Danmark.

Det kan et opkold til Skat opklare om det skal betales told af øl og vin fra Thailand - De kan også fortælle dig hvor meget den skulle være så du kan tage det med ind i dine overvejelser.

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Okay måske man bare skulle prøve og sende en pakke hjem som privatperson først de må næsten kunne fortælle om det er lovligt at gøre.

Jeg ved ikke så meget om import endnu så derfor alle mine spørgsmål :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

styx32:

Okay måske man bare skulle prøve og sende en pakke hjem som privatperson først de må næsten kunne fortælle om det er lovligt at gøre.

Det er da det dummeste jeg længe har hørt, hvorfor gøre noget der er ulovligt?Du skal da selvfølgelig betale told og punktafgift samt moms af varen. 

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis jeg sender varen hjem med f.eks. DHL så vil der vil der vel også blive pålagt afgift (Som privat person) inden jeg begynder og starte firma op.

går da ud fra at tolderen pålægger den afgift der skal på inden jeg modtager pakken i Danmark.

Jeg er helt enig hvis jeg vælger og starte firma op så skal reglerne selvfølgelig følges til punkt og prikke.

men mit forsøg med at sende varen hjem som privatperson er mere et forsøg på at se hvad form for afgift jeg bliver pålagt.

 

 

 

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig få styr på det med SKAT først. Der er ikke noget ulovligt i at importerer øl/vin fra Thailand - Ring roligt til skat og hør om der kommer told på disse varer

Jeg vil fraråde at begynde salg i Danmark uden at have styr på fx. Fadevarekontrollen - Tror det er 10.000 i bøde for at sælge fødevarer uden at være registeret.

Dansk Retur System står også hårdt - Jeg har selv på et tidspunkt blevet politianmeldt og fået en bøde på 5.000 fordi jeg fik indberettet for sent. Tør ikke gætte på bødens størrelse hvis du sælger varer der skulle være pålagt pant uden at være registeret.

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

okay jeg ringer og spørger dem :-)

 

Tak for svar.

Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nu skriver du godt nok det ikke er ulovligt og importere øl og vin fra Thailand men sådan som jeg læser nedenstående fra Thailands told side så skal man have tilladelse til at exportere.

Kan det være rigtigt ?

se vedlagte link

http://www.customs.go.th/Customs-Eng/Traveller/TravelEng.jsp?menuNme=Travel

 

3. Restricted items
       They are goods the import and export of which is restricted by law and therefore require a permit from the related government agencies.
The following examples require a permit from the government agency in order to lodge the Customs formalities:

Items

Controlling organizations

 * Buddha images, religious or ancient arts, and
   antiques

 Department of Fine Arts

 * Weapons, bullets, and explosive devices

 Office of National Police

 * Plants and planting materials

 Department of Agriculture

 * Live Animals, pets, and animals products

 Department of Live Stock Development

 * Food and drugs

 Food and Drug Administration

 * Automobile parts

 Ministry of Industry

 * Cigars, cigarettes, and alcoholic beverage

 Excise Department

 * Wireless transmitters and receivers,
   telecommunication equipments

 The National Telecommunications Commission

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)