Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtagelse af aps, under 18 år.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil mene, at når du har fået tilladelse fra Statsforvaltningen så kan du selv blive direktør i dit ApS?

Hvis ikke Statsforvaltningen svarer dig, så ring og ryk dem :)

"Jeg" ringede ind efter en uge, og der havde de endnu ikke fået en sagsbehandler på min sag, det fik de, og efter et par dage havde jeg min tilladelse.

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Yusuf:

Jeg vil mene, at når du har fået tilladelse fra Statsforvaltningen så kan du selv blive direktør i dit ApS?

Hvis ikke Statsforvaltningen svarer dig, så ring og ryk dem :)

"Jeg" ringede ind efter en uge, og der havde de endnu ikke fået en sagsbehandler på min sag, det fik de, og efter et par dage havde jeg min tilladelse.

 

Okay tak for svaret. Nogen der ved at hvis man har tilladelse til at drive firma under 18, om man så kan blive direktør i aps selskab?

 

Martin, gav du din far løn så, for at være direktør? Det er da lidt mærkeligt, hvis direktøren ikke får løn :)

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christopher Roelann:
Okay tak for svaret. Nogen der ved at hvis man har tilladelse til at drive firma under 18, om man så kan blive direktør i aps selskab?

Keder du dig?

Alle de spørgsmål som du har stillet i denne tråd stillede du også i  nedenstående tråd

http://www.amino.dk/forums/t/89261.aspx

Til trods for at der er gået 2 måneder, er de svar som Tonny Skov Pedersen gav dengang stadigvæk gyldige. Jeg vil kraftigt opfordre dig til at læse den tråd nok engang.

/Henrik

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Yusuf:

Jeg vil mene, at når du har fået tilladelse fra Statsforvaltningen så kan du selv blive direktør i dit ApS?

Hvis ikke Statsforvaltningen svarer dig, så ring og ryk dem :)

"Jeg" ringede ind efter en uge, og der havde de endnu ikke fået en sagsbehandler på min sag, det fik de, og efter et par dage havde jeg min tilladelse.

 

Det kan du ikke jf. selskabsloven. Det eneste du kan bruge en tilladelse fra Statsforvaltningen, er til en enkeltmandsvirksomhed (personlig ejet)


Med venlig hilsen

Bastian

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bastian:

Det kan du ikke jf. selskabsloven. Det eneste du kan bruge en tilladelse fra Statsforvaltningen, er til en enkeltmandsvirksomhed (personlig ejet)

Dokumentation?

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

§24

Stk. 3. Hvis stifter er en fysisk person, skal personen være myndig og må ikke være under værgemål efter § 5 i værgemålsloven eller under samværgemål efter § 7 i værgemålsloven.

§ 112. Medlemmer af et kapitalselskabs ledelse skal være myndige personer og må ikke være under værgemål efter værgemålslovens § 5 eller under samværgemål efter værgemålslovens § 7.

Med venlig hilsen
Bastian

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 513
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er rigtig nok :) Men skulle også lige have det 100 % opklaret om hvis jeg havde en tilladelse fra statsforvaltningen om firma, om jeg så kunne blive direktør i Aps selskab. Men det er jeg nu blevet klar over.

Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)