Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et let afsætteligt produkt... og hvad så nu?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle jer behjælpelige Amino brugere.

Jeg er kommet i besiddelse af et rigtig godt kosmetik produkt, som jeg har i tankerne at opstarte webshop omkring.
Mit problem er at jeg ingen erfaring inden for området har, og derfor ikke ved hvordan jeg skal komme igang.

Lige nu er jeg nået så langt, at jeg ved at jeg sidder med et produkt der vil være let at afsætte og hvor konkurrencen er minimal - men at få produktet sat på markedet i dette virvar (internettet) ved jeg desværre ingenting om.

Hvor skal jeg begynde? Skal man allerede ved sådanne "pøbel-shops" momsregisteres? Er der andre juridiske ting jeg skal tage forbehold for, eller er det så simpelt som at oprette en hjemmeside -> sidde produktet til salg -> finde en køber -> afsende det med posten ?

 

Jeg håber på nogle konstruktive svar. Det plejer ikke at være svært at finde herinde ;)

Vh.

Daniel Stamm Aarestrup

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel

Nu hvor du starter helt fra bunden, vil jeg anbefale dig at købe bogen webshop hvordan, som er en god startguide.

Fra Brøndby
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Codepoint Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg naturligvis ikke om det er et anerkendt mærke, men ellers ville jeg måske også lige undersøge om hvorvidt du kan stå med et ansvar hvis der er "noget galt" med produktet. F.eks. at der er for meget dit eller dat i ...

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en kort, basal startvejledning omkring webshops her: http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/webbutik

Grænsen for pligtig momsregistrering går ved en årlig omsætning på 50.000 kr. Jeg ville dog nok vælge at blive momsregistreret med det samme, dels for at undgå problemer, dels for at være forberedet på, at forretningen pludselig blomstrer.

Alternativt til en webshop kunne du jo forsøge dig som mellemhandler/grossist ved at sælge produktet til allerede eksisterende forhandlere af lignende produkter.

Mvh.

Jakob

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)