Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords - misbrug af navn!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans annonce er bygget op med "søgeordet" som overskrift, og han har så inkluderet greenen.dk som et af de søgeord som annoncen skal vises for.

Det er ikke god markedsføringsskik at benytte konkurrentens navn på denne måde, men jeg tror ikke at det er gjort bevidst.

Han har nok glemt hvilken konsekvens det kan have ....Wink

Det er jo med alle andre søgetermer, meget smart at benytte ordet som overskrift - 

Det er som du selv er inde på, nok de færreste der søger efter dit domænegoogle for derefter at klikke ovre på Adwords.

Hvis du skriver en pæn mail til ham, hvori du gør opmærksom på problemet, og fortæller ham, at det strider imod reglerne om god markedsføringsetik, så vil det i de fleste tilfælde være nok til at stoppe misèren.

 

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

cpufan:

Han har nok glemt hvilken konsekvens det kan have ....Wink

Tja - man kunne jo samle en lille "bande" på 5000 mennesker der klikker på annoncen  ( og skrider igen ) - og derved får vedkommende sig en lille pæn regning...

 

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er godt klar over at han nok ikke tjener boksen på at have lige den her annonce, men det er lige så meget en principsag. Jeg har trods alt en del besøgende der konverterer til kunder efter at have søgt på "greenen.dk" på Google..

Nå men for at gøre en kort historie kortere så kontakter jeg ham og spørger ham om han er flink at fjerne den  Smile Tak for input alle sammen.

god aften..

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Greenen.dk:

Jeg er godt klar over at han nok ikke tjener boksen på at have lige den her annonce, men det er lige så meget en principsag. Jeg har trods alt en del besøgende der konverterer til kunder efter at have søgt på "greenen.dk" på Google..

Nå men for at gøre en kort historie kortere så kontakter jeg ham og spørger ham om han er flink at fjerne den  Smile Tak for input alle sammen.

god aften..

Nu kender jeg ikke dine egne tal, men jeg har set flere AdWords konti, hvor sådanne kampagner har genereret en stor omsætning. Så det kan være en god forretning og i mine øjne kan det godt forsvares, hvis man gør det ordentligt. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Støtter Wonderboy og giver den sku' lige et klik ;) 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 6. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Også et lille klik herfra :-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer også til det engang imellem, når jeg tester nye søgeord. Jeg plejer at slette dem, hvis jeg får en henvendelse og normalt konverterer de heller ikke specielt godt anyways - især hvis det slutter på dk, da brugeren så ofte er gået forkert. Hvis det ikke er et beskyttet varemærke, så kan jeg dog ikke se noget moralsk forkert i det.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Helsinge
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 251
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

 Dressur rytter søger sponsor 

Fra København S
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 162
Fra  PR-Gruppen Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør bestemt kontakte virksomheden og fortælle dem om det, inden du tyr til andre metoder. De fleste undskylder og handler hurtigt.

Det er dårlig forretningsskik at klikke på virksomhedens annoncer. Du kender ikke virksomhedens intentioner før du har haft en dialog med dem og derfor bør du ikke tage imod råd om at klikke på annoncen.

Du får heller ikke noget ud af at kontakte forbrugerombudsmanden. Hvis virksomheden ikke vil samarbejde, så kan du prøve at kontakte Google eller angive en Trademark Complaint her (åbner i nyt vindue).

God arbejdslyst Smile

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)