Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS løsning til hjemmeside

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer, vi tænker lidt på at starte nogle sms konkurrencer på vores site, men er helt grønne i, hvordan dette fungerer.

Er der et kvikt hovedet der ved, hvordan man gør og hvilke sms løsninger der er tilgængelige på nettet?

 

Er der nogen der har erfaring med lignende og måske ved hvor meget hostningen af sms løsningen koster og hvor man kan henvende sig?

 

 

 

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Nov 06
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Har også ofte undret mig, tror lige jeg vil følge lidt med her på siddelinjen :-)
Jeg ved dog TDC udbyder noget, men det skulle vist ikke være nogen billig fornøjelse.

Skal du kvitter smøgerne? Danmarks billigste e-cigaret får du hos eQuit.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-12-2006 14:42:26
Forfatter: Ghetix Jeg ved dog TDC udbyder noget, men det skulle vist ikke være nogen billig fornøjelse.

De færreste SMS-udbydere er en billig fornøjelse. :) Jeg kan absolut anbefale Unwire - jeg har udviklet op mod deres gateway ved flere lejligheder, og det virker bare. Supporten er desuden hurtig og venlig, hvis man skulle støde på problemer.
Økonomien aner jeg intet om, men giv dem et kald og hør hvilke muligheder de tilbyder.
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar, men jeg tror mit spørgsmål er blevet misforstået.

 

Jeg har ikke brug for at kunne sende sms''er fra min side, men at oprette en konkurrence, hvor folk kan sende en sms til feks. 4 kr. med et svar for evt. at vinde en bærbar computer.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-12-2006 17:00:16
Forfatter: Bærbar.com

Jeg har ikke brug for at kunne sende sms''er fra min side, men at oprette en konkurrence, hvor folk kan sende en sms til feks. 4 kr. med et svar for evt. at vinde en bærbar computer.


Det er netop hvad sådan nogen som Unwire tilbyder. :)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-12-2006 17:00:16 Forfatter: Bærbar.com
Tak for svar, men jeg tror mit spørgsmål er blevet misforstået.


Jeg har ikke brug for at kunne sende sms''er fra min side, men at oprette en konkurrence, hvor folk kan sende en sms til feks. 4 kr. med et svar for evt. at vinde en bærbar computer.


 

Så skal du også bruge en sms gateway på din hjemmeside ellers kan du ikke modtage sms''erne til konkurrencen.

Du vil tilbyde, at folk kan sende en sms til fx. 2020 med teksten "Bærbar" og så være med i konkurrencen ikk?

 

Hvis det ikke er det du mener, så beklager jeg, for så har jeg sq ikke forstået det.

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Så skal du også bruge en sms gateway på din hjemmeside ellers kan du ikke modtage sms'erne til konkurrencen.

Du vil tilbyde, at folk kan sende en sms til fx. 2020 med teksten 'Bærbar' og så være med i konkurrencen ikk?


Sikke noget pjat :)
Man kan da sagtens udbyde sms konkurrencer uden at have systemet til det selv. Man bruger bare en udbyder af den slags - det er dem der modtager sms'erne, og dem der opbevarer deltagerne i konkurrencen. De stiller så et modul til rådighed hvor man kan trække deltagerne ud. Og dette udtræk kan man så gøre med hvad man vil - fx trække en vinder :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kodet et par sider der har brugerbetaling via sms (betal x kroner og få adgang i xx dage).

Det fungerer i princippet på samme måde som konkurrencerne.

 

Hvis i har en programmør tilknyttet jeres side kan det relativt nemt blive integreret i den nuværende side. Men hvis i selv skal igang og kun har lidt eller ingen programmeringserfaring er det nok en rimelig stor mundfuld at gøre det selv.

Ellers kan man købe en komplet løsning hos udbyderen, som der tidligere er beskrevet, hvor de gemmer al den data der er omkring konkurrencen. Det er nemmere og fjerner vedligeholdelsesdelen, men også dyrere i længden for abbonnement (naturligvis). Har aldrig prøvet en færdig løsning, så kan ikke udtale mig så meget om det.

 

Løsningens pris afhænger jo hvor meget i selv vil lave af systemet og i får typisk omkring 50% af overtakseringen ind som indtjening. TDC nupper omkring 40% og så lidt til udbyderen.

Jeg har heller ikke så meget erfaring omkring prisen, da jeg primært bare har fået af vide at det er bestilt og jeg skal sætte det op på en hvis måde.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-12-2006 21:34:49 Forfatter: Idenion Sikke noget pjat :)
Man kan da sagtens udbyde sms konkurrencer uden at have systemet til det selv. Man bruger bare en udbyder af den slags - det er dem der modtager sms''erne, og dem der opbevarer deltagerne i konkurrencen. De stiller så et modul til rådighed hvor man kan trække deltagerne ud. Og dette udtræk kan man så gøre med hvad man vil - fx trække en vinder :)

 

Det er rigtigt  Gik udfra, at han selv ville tjene så meget som muligt og troede, at det var billigere selv, at have en gateway, men så er det jo godt man kan blive rettet af dygtigere folk.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)