Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har tidligere skrevet om at lave faktura som privat person, men har efterhånden fået nogle idéer som gør jeg gerne vil have en virksomhed, for at virke lidt mere "troværdigt" over for eventuelle kunder.

Mit spørgsmål er bare:

Jeg har været på webreg.dk for at registrere min virksomhed, og kom til feltet moms registrering.

1:

Er det korrekt forstået at jeg skal sætte kryds i feltet hvis jeg tror, eller ved min omsætning kommer over 50.000kr?

Hvis ovenstående er korrekt, kan jeg undlade at lade mig moms registere og få et CVR nummer, og hvis jeg kan se min omsætning nærmer sig de 50.000kr, ændre virksomheden til at være momsregistreret?

2:

Jeg formoder jeg skal vælge en af nedenstående? (Ved ikke om man skal når det er enkeltmandsvirksomhed?):

Omsætningen er under 20 mio. kr. årligt. Kvartalsvis afregning

Omsætningen er over 20 mio. årligt. Månedsvis afregning

Hvordan foregår momsafregningen, er det blot at fortælle SKAT hvor mange penge jeg har omsat for, og hvilken dokumentation forventer de at se?

3:

Jeg skal starte en enkeltmandsvirksomhed, og derfor skal jeg vel vælge "Udbetaling af B-indkomst"? Jeg formoder ikke jeg skal udbetale løn til mig selv, jeg vil hæve dem kontant i virksomheden og betale B-skat af dem.

Mvh. DanNielsen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

DanNielsen:
Hvis ovenstående er korrekt, kan jeg undlade at lade mig moms registere og få et CVR nummer, og hvis jeg kan se min omsætning nærmer sig de 50.000kr

Du kan som udgangspunkt ikke få et CVR-nr. uden at blive momsregistreret.

Ad. 2. Kryds i rubrik med omsætning under 20 millioner kr. årligt. Du indtaster momstallene på SKAT's hjemmeside på basis af dit regnskab.

Ad. 3. Korrekt at du skal afregne B-indkomst. Din løn vil være lig med dit overskud

 

/Henrik

Tilmeldt 13. Sep 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det besvarer jo mine spørgsmål...

Så er der jo ikke andet for end bare læse lidt mere op på tingene og komme igang :)

 

/Dan Nielsen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)