Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min drøm om at starte et IT-firma.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Christianjohn:

Hej alle Amino'er!

Mit navn er Christian, jeg er 15 år gammel, og har en stor passion for IT.

Lad os gå direkte til sagen.

Jeg har i mange år haft en drøm om at starte et firma inden for IT verdenen. Og nu har jeg besluttet mig for at det skal være noget med software. Jeg kan b. la tilbyde at boote ens pc, lægge alt nødvendigt ind på den og installere valgfrie programmer, jeg kan cleane ens pc, give råd og vejledning til forskelligt software, salg af b. la virus-programmer og installering af drivers.

Men der er et par ting jeg mangler.

1) En der kan lave hjemmeside, og som er interesseret i et muligt samarbejde.

2) Et sted hvor jeg kan få lavet visitkort.

3) råd til reklamation.

4) kunder.

- hvis i mener at jeg mangler noget så skriv det endelig, jeg er åbne for alle tilbud og råd.

 

Hej Christian.

Altid spændende med nye unge iværksættere - Det er jeg også selv.

Ad 1) - Her vil jeg oprette en seperat tråd, hvor du søger tilbud på en hjemmeside. Du kan også vælge at bruge amino freelancer, hvor du med sikkerhed vil modtage en del tilbud.

Ad 2) - Der er mange muligheder for at få lavet visitkort. Vistaprint er jo nok blandt de billigste, og måske også i den noget lavere ende med kvalitet osv. Du kunne også overveje at bruge mediamouse.dk, her er prisen måske en tand højere, men jeg garantere du får hvad du betaler for.

Ad 3) - Jeg er ikke helt med på hvad du mener her? - Dine kunder betaler vel en pris for at du udføre et stykke arbejde, og det skal du selvfølgelig levere til fulde. Hvis de efter dit arbejde stadig oplever fejl, skal du vel blot rette op på dette, da du ikke har lavet dit arbejde ordentlig så.

Ad 4) - Jeg formoder vi er inde omkring noget markedsføring her, idet du naturligvis skal have kunder i biksen. Som du nok ved er der en del firmaer, som allerede tilbyder den service du også vil have. Så hvis du hele tiden kan være skridtet foran med din virksomhed, er du jo godt kørende - letter sagt end gjort.

Søgemaskinerne er selvfølgelig oplagt for dig, og her kan du bl.a. her på amino finde en del råd til dette område, der findes også en lang række eksperter som har lavet nogen staldtips til det her søgemaskine-sjov.

Jeg kunne også godt forstille mig at du i dit lokale område skal bredt ud, da mange lokale måske gerne vil have hjælp af dig. Et par annoncer i avisen, måske en smule PR osv.,osv.

Det var så dine spørgsmål, der forhåbentlig blev besvaret til fulde. Men har du tænkt over hvordan du vil oprette firma/indberette din indkomst i firmaet?

Hvis du er 15 kan du godt oprette en virksomhed, med hjælp fra en myndig person - Der er lavet en lille guide på hjemmeside www.ungmedfirma.dk - Her finder du et par gode råd, som du måske får brug for.

Du skal være meget velkommen til at kontakte mig hvis du har yderligere spørgsmål, du finder mine oplysninger på min profil.

Rasmus

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Henrik, tak for dit svar.

Min mål-gruppe er hovedsageligt ældre mennesker, da jeg har erfaring med at de ikke tør/vil beskæftige sig med ødelagt software. m.m.

 


Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

En med ild i rOven. Det er dejligt at se.

Rent teknisk, glem TeamViewer, UVNC, Remote Desktop osv. HER er programmet til dig:

Det du har brug for er ikke teamviewer - du vil løbe hovedet mod en mur igen og igen.
http://www.uvnc.com/pchelpware/sc/creator.html danner en .exe fil du sender til kunden og når de trykker på knappen (du kan selv vælge navn på denne) fx. Support.exe så connecter kunden til din maskine og du slipper for antivirus, firewalls og proxy setups. Det eneste du skal gøre er at forwarde en port (valgfri) og åbne din firewall, så er du igang.

Det er Ultra VNC der har lavet dette geniale produkt, og du vil sansynligvis støde på et par fejl og mangler heri, men med min begrænsede viden er det dét eneste program som ikke bare skaber problemer for dig som supporter.

Mht kunder.
Start ud i lokal området - der er sikkert 1000 kunder der bare ville elske at en eller anden nørd vil hjælpe dem. Hvad med det lokale supermarked, sportshallen eller fodbold-klubben?

Jeg håber at UvncSC kan hjælpe dig igang på en fornuftig måde :)

Dennis

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Christianjohn:

kan du give mig et lidt mere detaljeret kursus i det, og hvad er det helt præcist det gør. Er det et program som gør at man kan chatte med mig online?

 


saktens intet problem.  det er retlet at komme i gang med. da du kan hente en 30dags prøve konto.

systemet virker på den måde at personer der ønsker hjælp kan starte din lille app, og derefter kommer den op i dit kontrolcenter, hvor du har adgang til alt fra fil overførsel, log, fjernkontrol osv.

og ja der kan du også chatte med dem i den anden ende.

jeg syntes dog ikke dette kan stå alene, hvis det var mig der overvejede at sterte en tjæneste som denne ville jeg suplerer denne med en Chat support(evt fakturer bar) og en gratis.

så folk har let adgang til support, og kan stille spørgsmål og hvis det går over i support at man kan bede folk om at købe en time support for x kr.

der findes flere Online Chat support værktøjer
http://www.livezilla.net/home/en/ er et bud :)

Min tanke var så at man kunne tilbyde support og hjælp online samt havde mulighed for at lave fjernsupport.
på denne måde ville du på en hurtig og let måde kunne nå ud til en masse mennesker,
tænker man den så steppet videre.

lad os sige at der var flere som dig der kunne tænke sig at hjælpe andre med ikke har overskuddet til at bygge dette op selv.
kunne man forestille sig at flere der gerne ville hjælpe andre på en sådan service kunne tjæne penge på dette og sitet fik en andel men tog sig at alt det tekniske samt fakturering, :)

blot et par ider ;)

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 285
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Dejligt at se endnu en ung iværksætter. Jeg håber du får succes med din forretning. Med hensyn til det der tidligere er blevet drøftet med hensyn til teamviewer, så virker det program udemærket, vi bruger det selv. Men hvis du skal formatere en computer slipper du nok ikke for at skal ud til kunden:)

Med hensyn til samarbejdspartnere til hjemmeside delen, kan jeg godt hjælpe dig.. Jeg driver en IT virksomhed placeret i Thailand, der fungere som produktion for danske samarbejdspartnere. Der er dog en del ting der skal snakkes igennem inden. Derudover skal du have et kursus i vores produkter osv. Men alt dette kan vi tage via et telefon møde.

Hvis du er interesseret er du velkommen til at kontakte mig på nedenstående oplysinger.

Mvh.

Mikkel Schmidt
ms@vsi-group.dk
www.vsi-group.dk 

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder utrolig interessant, vil gerne lige høre nærmere om din plan. Skal jeg sælge dine produkter og så laver du en side til mig, eller hvordan?

 

Mvh. Christian.


Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest vil jeg sige tusinde tak for alle de god svar!

 

- vil gerne vide om der er nogle der ved noget om firmalogoer, og som evt. kunne lave et? Det ville være et plus hvis jeg kunne få det til en lille pris eller endda gratis, hvis jeg kunne lave noget for dig i stedet for via mit firma.


Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt lide den sidste idé med at man var flere om det, har også en ven, der gerne vil starte med mig. Men er stadig lidt i tvivl om hvilket fjernstyringsprogram jeg skal vælge.. Hvad vil du sige er bedst, blandt de nævnte i denne blog. :)

 

 

Mvh. Christian


Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Du ved lidt om IT, og alt handler om hvem der connecter til hvem. Jeg er MS-ludder og bruger både Uvnc og Remote desktop. Men de har begge et problem med firewalls og routere grundet opbygningen.

Hvis du giver dine kunder muligheden for at bruge TeamViewer, LogMeIn, vnc, Remote Desktop osv, så støder de alle på problemet med routere og firewalls. Det er bare ikke noget man "bare lige" fortæller en non-it-nørd hvordan man gør.

UvncSC bytter om på rækkefølgen af hvem der connecter til hvem, og derfor kan du slippe for 90% af problemerne idet det kun er din private firewall og router der skal have en mindre opsætning. Jeg vil ikke påstå der ikke findes andre som connecter "omvendt" som dette program, men det er det du leder efter.

Dennis

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Søger en der kan lave et fedt firmalogo!

logoet skal der være følgende:

Firmanavn: JJcreation.

Farver: Baggrund: sort firmanavn: mørke gul

Og ellers er det helt op til dig hvordan du vil lave det.

vi er åbne for alle tilbud, og vi er meget interesseret i eventuelle handler.


Side 2 ud af 3 (28 indlæg)