Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 % moms på digitale produkter solgt fra Luxembourg

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er tilsyneladende lige vedtaget, at momsen på digitale produkter solgt fra Luxembourg bliver nedsat fra 15 % til 3 %.
Det betyder at man nu kan lave virksomhed der, og sælge til alle Europæere med kun 3 % moms. Det gælder for alle produkter der kan sælges i bits og bytes via nettet.
Så sælger du software eller andre digitale ydelser, så er det der du skal bo.

Det er pisse ærgeligt for Danmark, men det er endnu et eksempel på at det er svært at drive de digitale virksomheder her fra, selvom det netop er dem regeringen siger vi skal leve af.

Dbh Martin

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
3% Moms giver da virkelig en solid grobund for software virksomheder.. Jeg synes det er godt at se at der er nogen der er med til at fremme software virksomheder. Bare noget så ærgeligt det ikke er Danmark, der er med på den idé, for jeg vil nu helst blive bosiddende i DK hvis jeg havde en software virksomhed.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt enig. Men alle er i gang med at flytte der til nu og jeg har ikke lyst til at konkurrere med nogen, der kan sælger små 20% billigere pga. lavere afgifter.

Dbh Martin
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Flytter i SPAMFIGHTER til Luxembourg, nu her med den nye moms sats?
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
 
Tja - flytter man salget til et land med 3% moms kontra 25% i DK , og ikke ændrer udsalgsprisen
så er der 170K  extra i fortjeneste.
 
Så man kan ikke fortænke dem der udflager i at gøre det,
og regeringen konstaterer blot at denne trafik foregår - HURRA

 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså 170 K ,pr mio
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er store perspektiver i det Luxembourg har gjort!

Ikke alene må det give gode vækstmuligheder for landets virksomheder (både på hjemmemarkedet og på eksportmarkeder), men der vil helt sikkert flytte en masse videnstunge virksomheder til landet som både bidrager med viden, arbejdspladser og i sidste ende også skattekroner!
 
Måske finansierer momsnedsættelsen sig selv? Tænk hvis man kunne få sådanne ideer i det danske folketing...
 
mvh Carsten
 
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten

 
Jeg tror Luxembourg har regnet ud at det er bedre at få 3% af en kæmpekage,
end 15% af krummerne fra den store kage,
ind i mellem er det ret frustrerende at regeringen tilsyneladende vender det blinde øje til,
og at de så tilmed proklamerer at DK skal overleve på de videnstunge virksomheder,
Tja det virker som om de ikke forholder sig til virkeligheden.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, det er i den retning som Martin altid snakker om: Det drejer sig om at gøre kagen større
 
Kunne ikke være mere enig...
 
mvh Carsten
 
PS: Det er sgu ikke kun regeringen der skal vågne op, det er ALLE partier der bør komme ud af starthullerne!
 
 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er lidt i tvivl om, hvad digitale produkter helt præcist dækker over. Dækker det også over hostingprodukter såsom ASP- (Application Service Provider) produkter? Ikke fordi det er så interessant mht. ASP, pga. det oftest er det virksomheder, men også hosting generelt.
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)