Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Statistik - hvad vil i have?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg driver statistik siden www.livewebstats.dk som en hoppy virksomhed ved siden af mit studie på handelshøjskolen. Målet med siden er at blive førende indenfor billig hjemmeside statistik, både for private for erhvervsdrivende. Indenfor en relativt "lavt" antal besøgende på max. 15000 sidevisininger pr. dag. (indtil videre)

 

Et direkte link til statistikken kan ses her:


 

Jeg programmerer alt selv, og intet er umuligt, så bare kom med alle forslag.

Jeg har efterhånden fået lavet en lille "to-do" liste med følgende funktioner:

Eksportere statistk i excel/pdf fil

Mulighed for at frasortere bouncers (besøgende der ser ën side og derefter forlader siden)

Besøgsmønstre (se hvordan besøgende generelt bevæger sig rundt på siden)

Og så har jeg et hav af små optimeringer der gør de eksisterende funktioner bedre.

 

Jeg har en ide om at implementere ROI/ROA i statistikken, men vil det være tilstækkeligt med at brugeren enten definerer hvilken side er betalings-godkendelsessiden eller skal det implementeres af brugeren på denne side? Hvordan fungerer det normalt?

 

Men udover det søger jeg en forklaring/fortælling omkring hvad i vil mener "mangler".

Hvad skal der til før du vil bruge det på din hjemmeside?

 

Lidt ekstra baggrunds info:

Siden har en relativt stor markedsandel på det danske marked for private hjemmesider, men mangler stadig lidt for de professionelle sider. Når alle funktioner er klar skal siden ud til det internationale marked (oversættes til engelsk, med .com domæne).

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads

Imponerende site du har der.

Jeg ønsker søjlegrafer hvor hver søjle er en måned (dvs langsigtede trends)

1) Klik på et søgeord og se den langsigtede trend for hvor mange hits det har givet.

2) Klik på et referer-domæne og se den langsigtede trend for hvor mange hits det har givet.

3) Hvilke søgeord / refererdomæner skabte flest salg

Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der adsense-reklamer i statistikken for alle? Har lige kigget demoen, og jeg ville være lidt træt af reklamerne. Kunne ikke lige umildbart se noget om det i sammenligning af de forskellige løsninger. Især hvis det var noget jeg betalte for.

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Jul 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil anbefale at du evt kikker på www.enquisite.com som inspiration. Deres statistik system er lavet med henblik på søgemaskine optimering, særligt henvisninger og søgeord
Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er i forevejen bruger at dit system Livewebstats, men SAVNER at få svar fra dig når man skriver en besked + at kunne få lov at måle mere end 15.000 sidevisninger. Vi rammer loftet dagligt omkring kl. 13.00!!!

 

Kan man lave undtagelser, hvis vi betaler mere - altså en slags luxus udgave?

 

Ellers må vi jo erkende vi må se os om efter en anden tælller.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har afprøvet statistikken i godt og vel en uge nu, og jeg har følgende kommentarer:

Gode sager:

Det er godt med de detaljerede oplysninger om de besøgendes færden på siden både ved dette besøg og tidligere. Og onlinefunktionen, at man kan se, hvem der har været på besøg "lige nu" er rigtig sjov, fordi man bl.a. kan se om forskellige intiativer virker efter hensigten.

Det var rigtig let at installere på min sider til trods for, at jeg ikke ved ret meget om, hvordan man gør den slags. Og da jeg spurgte om noget, fik jeg et hurtigt svar.

Det er let at få flere blogs eller hjemmesider hægtet på samme bruger, når man lige har regnet systemet ud.

Ønsker:

At de mange data var organiseret i et skema, så de var lette at kopiere over i et regneark eller noget tilsvarende.

Ulemper:

Google-annoncerne er meget dominerende. Og irriterende. Det virker, som om du er mere interesseret i at sælge annoncer end i at sælge dit eget produkt. Man skal scrolle meget og hver gang, man skifter side, for at komme ned til det, det hele handler om. Og siden der tit skal skiftes side, for f.eks. at se mere end et par få onlinebesøgende, er det hele tiden, der skal scrolles forbi Googlereklamer. Nogle gange ser man sider, som nærmest er tilklistret med reklamer, men hvor det virker naturligt og som et godt supplement. Det synes jeg ikke er tilfældet her.

Forbedring:

Din FAQ-side er en præcis gentagelse af, hvad der ellers står i instruktionerne. Du ville med fordel kunne give nogle supplerende oplysninger, FAQ-en virker uinspirerende, og jeg tror ikke, det er det, folk spørger om. I stedet kunne du give nogle bonusoplysninger, som f.eks. hvordan systemet virker med blogs (og det virker rigtig godt med WordPress, f.eks.) og du kunne forklare nogle af de udtryk, du bruger, som vi almindelige ukyndige brugere måske ikke altid forstår. F.eks. reload - hvor langt tilbage går man og sådan noget.

Pris:

20 kr. er jo billigt. Men så vidt jeg kan forstå, er det 20 kr. pr. site, og det vil i mit tilfælde komme til at dreje sig om

100-140 kr. månedligt, afhængigt af om de private skal på også, og så er det ikke helt billigt længere. Måske var det en idé med en rabat ved med end et site.

Foreløbig har jeg brugt den gratis version, og efter en uge forsvandt muligheden for at se onlinebrugere mere end et kvarter tilbage. Det savner jeg og tænker lidt over...

 

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen, tak for feedback.

Jeg vil lige følge lidt op på det, og starter fra en ende af.

 

Jesper Jørgensen

Langsigtede trends for de ting du nævner (alt andet end besøgstal) har jeg tænkt over flere muligheder for at lave. Og jeg regner med at det kommer i en eller anden form.

Det giver bare enkelte problemer, som jeg lige vil ridse kort op, med en eksempel.

En bruger der har været registeret i flere år og kan i princippet have et uendeligt antal søgeord en hjemmeside er fundet på. Det betyder at al kontrol med resourceforbrug i databasen vil være umuligt. Og (igen i teorien) kan databasen komme til at indeholde flere millioner ord, som egentlig er fuldstændig irrelevant, da størstedelen af dem vil tilfældige søgninger/ord der ikke er relevante for statistikken.

Så tricket er at finde en sorteringsmetode så de relevante ord kan blive gemt i al fremtid, men så der stadig er en sortering så jeg kan kontrollere belastningen og at det hele kører som det skal.

 

Men ideen er god, og en eller form for løsning på det kommer jeg nok frem til.

 

Allan Hansen

Som det ser ud nu, findes adsense i al statistikken. Men den bliver fjernet fra betalingskonti ved næste opdatering.

 

Kim Guldberg
Altid rart at se hvilke systemer folk mener fungerer, så man kan få lidt inspiration. Jeg kigger på det.

 

Nicolin
Jeg svarede på din besked d. 7/1. (jeg skal også have gjort noget ved det at i får en ny besked hver dag i overskrider grænsen, det er ikke helt optimalt.)

Jeg vil gerne ridse det kort op her, ellers står det i den besked jeg skrev til dig.

 

Pga. den pris jeg tager for produktet er jeg nødt til at have en "relativt" lav max. grænse på 15.000 (det kan være den stiger lidt, men i vil nok stadig overskride den). Grænsen er nødt til at være der for at enkelte sites ikke bruger uhensigtsmæssigt meget serverkraft.

Men en løsning jeg har tænkt over er, at tælleren fortsætter med at registere besøgstal, men alt anden statistik stopper med at tælle når grænsen er nået.

Det vil løse belastningsproblemet, men du må så vurdere om det acceptabelt at du blot kan se hvor mange besøgende du har efter 15.000, og kun referencer/søgeord/osv på de første 15.000.

 

Anette/Inloco
Det med hægte flere hjemmesider på samme bruger, får en "make-over" ved næste opdatering, mht. brugervenlighed (selvom du skriver at det var let, har jeg selv nogle ideer til hvordan det kan gøres smartere).

 

Der bliver mulighed for at eksportere data til excel ved bare at klippe på en knap.

 

Google reklamen bliver fjernet for betalingsbrugere ved næste opdatering.

Jeg har også nogle ideer til hvordan man kunne gøre så hele siden ikke skal hentes igen når man skal se næste side af f.eks. online brugere. Så den blot skifter til de næste 5, uden nogen form for scroll.

Men der er nogle tekniske ting, der gør det lidt vanskeligt (hvis det også skal se naturligt og pænt ud). Så præcis hvordan den ender ved jeg ikke endnu, men der ligger nogle ideer på tegnebrættet.

 

Jeg vil give dig ret i af FAQ''en ikke er helt optimal, men de mere tekniske ting står forklaret inde på selve siderne (ved at klikke på det lille "?" ikon). Men den står også på min liste, og den vil blive mere overskuelig og mere informativ. Ligesom hjælpefunktionerne på siden vil blive bedre. Udover det kommer der også en guide til hvordan man indsætter koden i forskellige systemer/programmer.

 

Ide
Tilmeldt 7. Jul 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen.

 

Ok må have overset dit svar så - sorry.

 

Men ærgeligt at grænsen ikke kan sættes betydelig op - tænker på 15.000 besøg - forstår dog godt hvorfor.


Den info vi er mest interesseret i er hvilke sider folk kommer fra, unikke og reloads pr. dag.

 

Så vi må nok bare lave noget tilsvarende selv til internt brug.

 

Men super side ellers - dejligt design som man kan holde ud at se på.

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mads,

En anelse off-topic, men jeg skriver nu alligevel. Vi bruger Google Analytics som statistikmodul til de fleste af vores kunder og det giver i store træk den statistik vi har brug for. Jeg vil dog gerne overtales til at bruge dit produkt (altså betalingsproduktet), så hvis du har lyst til at skrive lidt, vil jeg med glæde læse en salgstale der bygger på min (og sikkert mange andres) situation som Analytics bruger.

Gerne med udtalelser fra de bedst kendte eller mest krævende af dine kunder. Du kan jo evt. brygge den med hjælp fra Amino-brugerne.

Venlige hilsner,
Eskil

Fra Huelva, Spanien
Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Findes der gratis stat programmer, hvor man kun skal hælde et program på ftpserveren, uden at skulle indsætte koder på alle sider. Bruger det stat der ligger på one.com serveren som er mit webhotel, men det har sine begrænsninger.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)