på Amino

Ingen aktivitet...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 6.212
Fra Vejle
Tilmeldt 30. jul 10
Indlæg ialt: 1.451
Kim
Skrevet Skrev: 31-10-2010 kl. 13:17

Hejsa

Jeg kiggede lige forbi gruppen for at se om der var nogle nyheder her fra den spanske gruppe på Amino.

Jeg må indrømme at jeg blev en smule skuffet, hvorfor er der ingen der skriver herinde, vi er da masser af danskere her på solkysten og tror da også der er en del af disse mennesker herinde eller tager jeg helt fejl af dette ?

Jeg knokler selv i øjeblikket med mit "normale" job og med at få mit eget lille projekt helt op i omdrejninger, så jeg er beskæftiget minimum 12 timer om dagen :-) men jeg skal bestemt ikke klage, alt taget i betragtning har vi det jo godt hernede.

Best regards

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 12.837
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. jul 07
Indlæg ialt: 2.667
flag
Per Krabbe, scanboat.com
Fra scanboat.com
Skrevet Skrev: 31-10-2010 kl. 14:40

Kim Boldig:

Hejsa

Jeg kiggede lige forbi gruppen for at se om der var nogle nyheder her fra den spanske gruppe på Amino.

Jeg må indrømme at jeg blev en smule skuffet, hvorfor er der ingen der skriver herinde, vi er da masser af danskere her på solkysten og tror da også der er en del af disse mennesker herinde eller tager jeg helt fejl af dette ?

Jeg knokler selv i øjeblikket med mit "normale" job og med at få mit eget lille projekt helt op i omdrejninger, så jeg er beskæftiget minimum 12 timer om dagen :-) men jeg skal bestemt ikke klage, alt taget i betragtning har vi det jo godt hernede.

Best regards



Jeg har skrevet til nogen herinde . men ikke fået noget svar- så ente manglende interesse for gruppen eller for den der stiller ? -

Jeg sidder selv oppe i Altea nord for Alicante - så det er ikke helt solkysten - men vi klager ikke.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 31-10-2010 kl. 16:49

Hej Kim og Per

De som er i arbejde hernede, har sikkert nok at gøre ellers var de taget retur til Danmark.

Jeg bor i Malaga området og hygger mig med at lære andre at tjene penge. Jeg har lige begået et aktuelt Nyhedsbrev om "Overflod". Meget få ønsker at lære at tjene penge, men det lever jeg fint med - vi er jo ikke alle ens.

Mit Nyhedsbrev kan I læse på http://www.rigmand.com/dk/nyhedsbrev_oversigt.php

Mange lyse hilsener

Flemming Hasselriis

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 127
Tilmeldt 24. jun 10
Indlæg ialt: 30
flag
Vores Mini
Skrevet Skrev: 02-11-2010 kl. 10:01

Hej Kim og andre!

 

Dejligt der er nogle der lige får sparket gang i gruppen. Jeg er jo dog ikke helt korrekt medlem endnu, da vi først er rigtig bosiddende i Spanien om 3 måneder, men jeg ville rigtig gerne få et netværk at alle jer iværksættere der ved hvad det handler om at starte virksomhed i et fremmed land.

Har i haft erfaringer med hvor svært det er lovmæssigt at flytte sin virksomhed med sig til Spanien? findes der de samme muligheder for online moms-angivelse og sådan eller skal jeg beholde den i Spanien indtil jeg begynder at få en mere reel indkomst ud af det?

Knus

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 02-11-2010 kl. 10:34

Sofie Klintrup:

Hej Kim og andre!

 

Dejligt der er nogle der lige får sparket gang i gruppen. Jeg er jo dog ikke helt korrekt medlem endnu, da vi først er rigtig bosiddende i Spanien om 3 måneder, men jeg ville rigtig gerne få et netværk at alle jer iværksættere der ved hvad det handler om at starte virksomhed i et fremmed land.

Har i haft erfaringer med hvor svært det er lovmæssigt at flytte sin virksomhed med sig til Spanien? findes der de samme muligheder for online moms-angivelse og sådan eller skal jeg beholde den i Spanien indtil jeg begynder at få en mere reel indkomst ud af det?

Knus

Hej Sofie

Nu skriver du ikke hvilken virksomhed du har og om den er privat eller i selakabsform, men generelt kan jeg ikke anbefale at "flytte" en virksomhed fra Danmark til Spanien. Du vil få problemer med skattefar i Danmark. Det jeg kan anbefale er at lukke virksomheden i Danmark og starte en ny i Spanien. Så har du en klar skattemæssig afklaring med DK.

Man kan afregne moms og skat online, men jeg overlader det nu til min revisor.

Skriv lidt mere om hvilken virksomhed du vil drive i Spanien (internet handel, eksport eller?), så er det lettere at rådgive.

 

Hav en god dag

Flemming Hasselriis

 

 

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 127
Tilmeldt 24. jun 10
Indlæg ialt: 30
flag
Vores Mini
Skrevet Skrev: 02-11-2010 kl. 10:51

Hej Flemming!

 

Fantastisk med et hurtigt svar. Det er en lille bitte enkeltmandsvirksomhed, som jeg har haft ved siden af mit studie. Det er grafisk design, hjemmesider, flyers, visitkort, reklamer og den slags jeg laver. Der har ikke været nogle store indkomster eller noget, men jeg håber på at komme til at få lidt mere gang i den i Spanien. Men jeg er i tvivl om hvor jeg skal gå hen i Spanien og få det oprettet, da jeg jo ikke har brug for en decideret revisor endnu.

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 12.837
Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. jul 07
Indlæg ialt: 2.667
flag
Per Krabbe, scanboat.com
Fra scanboat.com
Skrevet Skrev: 02-11-2010 kl. 13:03

Sofie Klintrup:
 

Fantastisk med et hurtigt svar. Det er en lille bitte enkeltmandsvirksomhed, som jeg har haft ved siden af mit studie. Det er grafisk design, hjemmesider, flyers, visitkort, reklamer og den slags jeg laver. Der har ikke været nogle store indkomster eller noget, men jeg håber på at komme til at få lidt mere gang i den i Spanien. Men jeg er i tvivl om hvor jeg skal gå hen i Spanien og få det oprettet, da jeg jo ikke har brug for en decideret revisor endnu.

Som Flemming skriver - start en ny når du kommer frem. Skat har som udgangspunkt den opfattelse at du gør det af skattemæssige hensyn. Hvilket på nogen områder dog kan være svære at finde.

Det du kan gøre dig en tjeneste med at få på plads hjemme fra er dit NIE# (spanske personnummer) - det gøres via den Spanske Ambasade i Kbh. og jeg mener det koster 150 DKK. Rekvirer formularerne via dem og de er også behjælpelige med hvordan de skal udfyldes.

Hvis du vil starte virksomhed i Spanien - så find en lille revisor/regnskabsfører - han hjæper dig med det papirmæssige og indberetningerne. Omkostningerne til oprettelse af virksomhed kan gøres for 150 Eur og en regnskabsfører (han indberette IVA og laver din selvangivelse) - skal have mellem 60 og 90 Eur vil jeg mener med mit kendskab. Men en anden fast udgift er Socialforsikring - den slipper du ikke for. Jeg mener at den ligger på små 250 Eur om måneden - så regn altså med en fast udgift på omkring 300 Eur.

Hvis du skal være i området Torrevieja eller Altea området - så kontakt mig via PM så har jeg et godt og (mener jeg også selv indtil videre) reelt bud på en der kan hjælpe dig - og hvor man kunne bo -

Mht hvor du skal bosætte dig -så vil jeg sige Medina/madonna - det er klart at hvor der er mange danskere er der også mange virksomheder der henvender sig til dem - hvor der er færre danskere - er der så også .....

Men som nævnt skriv en PM til mig hvis du har brug for yderligere info -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed