på Amino

Tjekliste for flytning til Spanien - nu er det nu... :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 617
Fra København
Tilmeldt 23. maj 08
Indlæg ialt: 141
PERFORMER
Fra ScanDix
Skrevet Skrev: 30-06-2012 kl. 03:41

Kære Aminoer,

Så er hele baglandet på plads, beslutingen er truffet og Spanien venter forude...

Der er 100% opbakning fra familien og stort set alt er timet og tilrettelagt hvad angår de private overvejelser. Konen giver sig selv for hun er der allerede og planen er så at vi skal familiesammenføres i Spanien samt bosætte os først i 6 måneder, men alle muligheder står åbne så det kan jo være man får lyst til at blive der... :)

Men jeg har nogle spørgsmål, håber der er et par erfarne Danskere der lever i Spanien som kan hjælpe.

Når man nu er ejer af en enkeltmandsvirksomhed i Danmark hvad sker der så når man personligt flytter ud af Danmark - så skal der vel oprettes en Spansk virksomhed som ejer den Danske... Eller... Hvordan foregår dét? Hvad er bedst ?

Derudover leder jeg pt. efter lejlighed på http://www.idealista.com. Det skal være i den nordlige del af Madrid af hensyn til min kones arbejde, personligt er jeg som udgangspunkt ligeglad med placeringen

Jeg har kontakt til en advokat og jeg er med på at jeg skal have personnummer på politistationen osv... 

Jeg er på ferie i Madrid i August og jeg planlægger flytningen umiddelbart efter, d. 1. october 2012

  • Hvad ellers kan i anbefale ???
  • Hvilke overvejelser skal gøres ???
  • Hvilke omkostninger skal medregnes på kort og langt sigt ???
  • Hvad med sikkerhed og sygesikring ???
  • Klassiske begynderfejl ???
  • Findes der Dansk/Spanske netværk IRL. ???

...Andet ???

er der en tjekliste man mere eller mindre kan følge ? 

  • Amino Karma for indlæg: 0
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 30-06-2012 kl. 20:34

Hej Dennis

Du stiller en masse spørgsmål, så jeg vil neøjes med at svare på dem jeg har mest forstand på.

Først må jeg lige konkludere at du er dansk statsborger med dansk pas. Hvis ja, så emmigrerer du bare til et andet EU land. Det er forholdsvis problemfrit. Du søger om et NIE nummer og når du har det kan du leje en og købe en bolig.

Jeg vil råde dig til at sælge alt hvad du har af værdier i danmark inden du emmigrerer. Så har du en gang for alle afsluttet dit forhold til det danske skattevæsen.

Fra Spanien kan du stadig handle med danske kunder. Inden vil jeg foreslå du etablerer et SL, som svarer til et dansk ApS. Så skal du have et spansk mons CIF nummer og så er du klar.

Hvis du har rimelige indtægter bliv så autonomo og betal et månedlig beløg på ca € 275 til dækning af sygsikring og arbejdsløshedsforsikring.

Lejlighed kan også søges på http://www.fotocasa.es/

Velkommen i det spanske

Flemming Hasselriis

  • Amino Karma for indlæg: 0
Amino-karma 502.010
Tilmeldt 20. apr 07
Indlæg ialt: 16.014

Her kan dit firmanavn stå
Skrevet Skrev: 30-06-2012 kl. 20:36

Amino virker ikke og jeg havde lige skrevet et langt svar til dig.

Skriv til feh@hasselriis.com

Flemming Hasselriis

  • Amino Karma for indlæg: 0
Amino-karma 617
Fra København
Tilmeldt 23. maj 08
Indlæg ialt: 141
PERFORMER
Fra ScanDix
Skrevet Skrev: 30-06-2012 kl. 23:29

Der er nogle problemer med amino, når man sender sit indlæg siger den at det fejlede, men det sendes altså alligevel. Også dit svar som jeg lige skal reflektere over... Ps. Ja jeg er dansk med dansk pas...

  • Amino Karma for indlæg: 0
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed