på Amino

Dinero + Tradeshift ?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 103
Tilmeldt 4. dec 11
Indlæg ialt: 26
Dorthe Gyldenkærne
Fra Ad astra
Skrevet Skrev: 28-06-2013 kl. 00:35
  • Amino Karma for indlæg: 13
Amino-karma 2.448
Fra Holte
Tilmeldt 5. jan 11
Indlæg ialt: 552
David Bograd
Fra Herreaccessories.dk
Skrevet Skrev: 28-06-2013 kl. 00:45

Jeg forstår ikke helt, hvad er meningen dem dette indlæg? :-)



At Dinero og TradeShift skal lave noget sammen?? For de har jo vidt forskellige målgruppe, så ville være lidt mærkeligt..

Mvh

David Bograd 

Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.

Tjek Bograddesign.dk for mere info! 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 103
Tilmeldt 4. dec 11
Indlæg ialt: 26
Dorthe Gyldenkærne
Fra Ad astra
Skrevet Skrev: 28-06-2013 kl. 01:37

Hej David.


Det er sikkert mig, der ikke har forstand på et og andet.

Jeg faldt bare over dette citat:
"
Tradeshift, der gik live i maj 2010, har i dag 150.000 brugere i 190 lande. I tallet indgår store betalende koncerner, som er med for give deres underleverandører mulighed for via Tradeshift at fakturere elektronisk på enkel og gratis vis. Det er lige som det offentlige i Danmark, der med NemHandel slap for papirbøvlet og dermed høstede effektivitetsgevinster." 

Og så tænkte jeg, at måske er der nogen af Dinerobrugerne, der engang med tiden blev underleverandør til en koncern, der bruger Tradeshift og hvordan kunne man så gøre det på den smidigste måde? 

Glem evt. indlægget og undskyld, hvis jeg har spam'et.

Dorthe


  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 8.965
Fra København
Tilmeldt 7. jun 09
Indlæg ialt: 1.662
Jesper
Skrevet Skrev: 28-06-2013 kl. 02:38

Dorte, 

Du her ikke spammet og jeg syntes dit link var godt og interessandt.

Dinero samarbejder med Sproom. Sproom er konkurrenten til TradeShift, men jeg tør godt påstå at investeringen i Dinero + Sproom er et et-cifret million beløb mens den i TradeShift er et 3-cifret. TradeShift har været ekseptionelt gode til at hente smart-money fra relevante investorer.

Uden at fornærme nogen, så er Dinero og TradeShift i helt forskellige ligaer, men hvis du vil sammenligne så syntes jeg kun Dinero kan være stolte af det. 

TradeShift vil sætte en ny verdens standard for fakturering og henvender sig til multinationale virksomheder, der har hundrede eller tusinder ansat i økonomiafdelinger. TradeShift har nogle utrolig spændende perspektiver, der kan overhale hele brancher inden om, hvis de bliver standard. Nets, RKI, Debitorregistret, regnskabsmedarbejdere, controllere, revisorer, banker, finansieringsselskaber m.f. kunne ende med at få en gevaldig blodtud af TradeShift. Det er bare i Danmark, så derfor har Nets da også puttet penge i Sproom.

Med Dinero kan vi hurtigt lave en faktura og det syntes jeg er dejligt, da jeg (totalt ufortjent) ikke har en multinational virksomhed med 100+ ansatte og en økonomiafdeling der skal kreditvurdere kunder og kontrollere mine ansattes indkøb, har jeg på opfordring prøvet Dinero. Nogle små bugs jeg har rapporteret er blevet modtaget godt, men de er ikke fikset, hvilket fortæller mig man prioriterer at lancere økonomidelen. 

På den korte bane skal Dinero have brugere. På den lidt længere bane så skal der betalende kunder til økonomidelen, for ellers er de ingen trussel.

På den lange bane, så kunne hele butikken blive købt af TradeShift, men det skal bestemt ikke afholde iværksættere fra at bruge Dinero, da produktet jo dækker vores behov bedre end TradeShift.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 297
Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. jul 12
Indlæg ialt: 69
Peter Wismer
Fra Peter Wismer
Skrevet Skrev: 30-06-2013 kl. 23:37

Dorte,

Jesper har ret. Dit indlæg er ikke spam. Det er relevant.

Der er mange mindre virksomheder, der har behov for at sende fakturaer i
XML formatet ubl2.0, som bl.a. anvendes når der skal sendes fakturaer til
offentlige virksomheder. Det er der en række virksomheder, der laver løsninger til.

Tradeshift er som Jesper skriver, en konkurrent til Sproom. Tradeshift er
ikke kun til store virksomheder, men også til små. Dinero har valgt
at samarbejde med Sproom.

Dinero kunne fsv. lige så godt have valgt Tradeshift, Fakturaservice.net,
e-faktura, IBM, evenex.dk, Truelink, Xomilo, Postdanmark
eller en af de andre virksomheder i den branche.
Eller de kan vælge at understøtte flere af disse operatører.

Det er rigtigt, at Tradeshift har et højere ambitionsniveau end Sproom og de har fået
flere store internationale virksomheder til at investere i deres selskab.

Sproom startede for såvidt med samme model som Tradeshift, hvor mindre virksomheder kunne
sende fakturaer gratis gennem deres service. Begge virksomheder håber  på at få mange
kunder, så de på et tidspunkt kan fakturere dem for ydelser og herefter
få en forretning, som kan give et afkast til investorerne.
Dinero fungerer på samme måde. Gratis når du kun bruger fakturadelen.
Koster penge, når du anvender regnskabsdelen.

Det er sådan  mange virksomheder på nettet virker. Google udbyder Gmail og
andre ydelser gratis til private og mindre virksomheder, og fakturerer
bl.a. for annoncering via Google Add-words. Facebook, Twitter og Youtube
er andre eksempler på denne forretningsmodel "Freemium".

Jeg mener ikke man kan veje Dinero og Tradeshift på en "stolthedsskala".

Tradeshift er næsten udelukkende en faktureringsservice, der har flere funktioner
i tilknytning til fakturering, hvor Dinero en en simpel traditionel faktureringsservice.
Dinero får snart en regnskabsdel og bliver til et simpelt regnskabssystem med
fakturering.

Dorte, både Sproom og Tradeshift arbejder med fakturaer i XML formatet ubl2.0.
Så problemet er at få transporteret fakturaen fra afsender til modtager.
Løsningen kan enten blive etableret på den måde at Sprooms og Tradeshifts systemer
kan kommunikere eller at Dinero vælger også at kunne sende fakturaer via Tradeshift.
Hvad løsningen bliver ved vi ikke nu, men det vil tiden vise.

På den korte bane ved ingen om det kommende regnskabsmodul kan bruges, og på den lange
bane ved ingen om Dinero bliver i stand til at være en levedygtig konkurrent til
andre regnskabs/fakturerings løsninger.

Det bliver spændende at følge.

Med venlig hilsen

Peter Wismer

 

 

 

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 157.989
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.289
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 01-07-2013 kl. 10:07

For en god ordens skyld, skal jeg nævne at man fra i fredags ikke længere behøver at bruge andre services til at sende efakturaer til det offentlige.
Dinero understøtter nu EAN fakturering direkte, let, elegant og ikke mindst gratis :-)

De bedste hilsner

Martin

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 297
Fra Nørre Aaby
Tilmeldt 24. jul 12
Indlæg ialt: 69
Peter Wismer
Fra Peter Wismer
Skrevet Skrev: 01-07-2013 kl. 13:47

Hej Martin

Tak for oplysningen.

Jeg tror at Dorthe og andre brugere vil være meget glade for den nye facilitet.

Så kan spørgsmålet om udveksling af fakturaer med Tradeshift komme igen når og hvis

der bliver et bredt behov herfor. 

Fakturering af offentlige kunder som nu er en del af Dinero er det de fleste mindre virksomheder har behov for.

Med venlig hilsen

Peter Wismer

Peter Wismer 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed