på Amino

Ændre bilagsnummer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 90
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. maj 11
Indlæg ialt: 21
Grith Hodal
Fra Miss Captcha
Skrevet Skrev: 10-10-2013 kl. 23:56

Hej Super Dinero-team :-)

Bliver det muligt at kunne ændre bilagsnummer. Det hæmmer mig en del, ikke at kunne gøre det :-/

Tak for et ellers godt program. 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 157.989
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.289
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 11-10-2013 kl. 04:20

Hej Grith

Det kan du sagtens gøre, men det skal være fra første faktura:
 



Hvis du allerede har lavet første faktura, kan og må du ikke ændre nummer, sådan er loven.

De bedste hilsner

Martin

 

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.377
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. maj 12
Indlæg ialt: 696
Lars Thomsen
Fra PhoneWear
Skrevet Skrev: 11-10-2013 kl. 08:10

Martin Thorborg:

Hej Grith

Det kan du sagtens gøre, men det skal være fra første faktura:
 



Hvis du allerede har lavet første faktura, kan og må du ikke ændre nummer, sådan er loven.

De bedste hilsner

Martin

Hej Martin,

Er der ikke forskel på bilagsnummer og fakturanummer? ;-)

KH Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 11-10-2013 kl. 14:08

Lars Thomsen:

Hej Martin,

Er der ikke forskel på bilagsnummer og fakturanummer? ;-)

KH Lars

Hej Lars,

Jo, det er forskel på salgs- og købsbilag numreserier. Som Martin skriver kan du ændre salgsfakturaerne (salg), hvor han har angivet. Er det købsbilag du gerne vil ændre er det under "Indstillinger" -> "Regnskabsindstillinger" -> "Regnskabsår". Ud fra dit regnskabsår på listen klikker du på "Mere..." - > "Redigér regnskabsår". I dialog boksen her kan du ændre næste købsbilagsnr.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 3.377
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. maj 12
Indlæg ialt: 696
Lars Thomsen
Fra PhoneWear
Skrevet Skrev: 11-10-2013 kl. 14:12

David Andersen - Dinero:

Lars Thomsen:

Hej Martin,

Er der ikke forskel på bilagsnummer og fakturanummer? ;-)

KH Lars

Hej Lars,

Jo, det er forskel på salgs- og købsbilag numreserier. Som Martin skriver kan du ændre salgsfakturaerne (salg), hvor han har angivet. Er det købsbilag du gerne vil ændre er det under "Indstillinger" -> "Regnskabsindstillinger" -> "Regnskabsår". Ud fra dit regnskabsår på listen klikker du på "Mere..." - > "Redigér regnskabsår". I dialog boksen her kan du ændre næste købsbilagsnr.

Hej David,

Det var lidt ment som et retorisk spørgsmål. Trådstarter spørger om bilagsnummer, mens Martin svarer på fakturanummer. Måske jeg misforstår trådstarter, men som jeg forstår spørgsmålet, lyder det på, om man kan gå ind i allerede bogførte posteringer og ændre på bilagsnumrene. Som man eksempelvis kan i SummaSummarum.

Men igen, jeg kan sagtens have misforstået trådstarter.

God weekend! :-)

KH Lars

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 11-10-2013 kl. 14:22

Tja, det er svært at vide... Det hele er jo i bund og grund bilag. :)

Men tror at trådstarteren har fået svar på sit spørgsmål nu.

Også god weekend til dig. :)

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 90
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. maj 11
Indlæg ialt: 21
Grith Hodal
Fra Miss Captcha
Skrevet Skrev: 11-10-2013 kl. 20:19

Hej

Tak for jeres svar. Lars, det hjalp en del med din guide til at ændre købsbilag (som mit spørgsmål går på). 

Jeg har alle mine bilag i en mappe, og vil gerne indtaste dem i Dinero med tilsvarende bilagsnr. Men jeg har lavet en test i mit forsøg på at lære systemet at kende, og kan nu ikke slippe af med det bilag, eller bare ændre nummeret til det rette :-/

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4
Tilmeldt 17. okt 13
Indlæg ialt: 1
Etch-it
Skrevet Skrev: 17-10-2013 kl. 22:30

Grith Hodal:
Jeg har alle mine bilag i en mappe, og vil gerne indtaste dem i Dinero med tilsvarende bilagsnr. Men jeg har lavet en test i mit forsøg på at lære systemet at kende, og kan nu ikke slippe af med det bilag, eller bare ændre nummeret til det rette :-/

Jeg har samme problem. Lavede en test med nogle tal og fik byttet rundt på faktura- og bilagsnumre i mit hoved. Nu er mine bilag så startet fra nr. 90, hvilket er noget værre rod. Så jeg stoppede, slettede regnskabsåret og startede forfra.

Men alting er trods indstillingen under regnskabsåret, vha. punktet "næste købs-/bilagsnummer", stadig nummereret med de gamle tal.

Det virker som om de slettede regnskabsår ikke slettes korrekt eller endeligt (hvilket sikkert ville være 100% regelret hvis jeg havde sendt fakturaer ud af systemet).

Kan vi få en "tøm papirkurv" funktion, så systemet KOMPLET glemmer det man har nosset rundt i?

Eller evt. mulighed for at kunne starte i "test"-mode så man kunne taste lidt ind i systemet, se hvordan det virker og så gå rigtigt igang bagefter...

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 2.740
Fra København
Tilmeldt 10. okt 11
Indlæg ialt: 702
David Andersen - Dinero
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 19-10-2013 kl. 21:02

Hej,

Vi kan hjælpe dig, hvis du sender dit ID (det tal som står oppe i url´en) til support@dinero.dk og beder dem slette alle dine bilag. Beskriv venligst præcis hvilke bilag du ønsker at få slettet og der evt er nogle som ikke skal slettes.

Dinero - Danmarks nemmeste regnskabsprogram - Få en gratis konto på dinero.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 1.525
Tilmeldt 17. feb 06
Indlæg ialt: 397
Simon F.
Fra Rozone Scandinavia
Skrevet Skrev: 05-11-2013 kl. 19:56

MEN - når jeg vil oprette et køb/postering, så er bilagsnr stadig 1 - selvom jeg har sat det manuelt til 302?

  • Amino Karma for indlæg: 4
Side 1 ud af 2 (11 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed