på Amino

indtastning af aktiv fra bank

Side 1 ud af 2 (20 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 105
Tilmeldt 19. maj 09
Indlæg ialt: 26
wedelgaard
Fra Titeo
Skrevet Skrev: 02-01-2014 kl. 12:41

Hej Dinero,

Jeg her besluttet at benytte Dinero som mit nye regnskabsprogram. For at gøre det lettest muligt rent regnskabsmæssigt har jeg valgt at overgå til jer pr. 1/1-2014. I den forbindelse skal jeg høre om I kan hjælpe mig med hvor jeg skal indtaste de penge jeg rent faktisk har stående i banken fra regnskabsåret 2013? Er det under “øvrige bilag”, og hvordan bør det bogføres (jeg tænker på konto/modkonto).

På forhånd tak :)

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 157.990
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. mar 05
Indlæg ialt: 12.289
Martin Thorborg
Fra Amino ApS, Hotel Klippen
Skrevet Skrev: 02-01-2014 kl. 13:10

Hej der :-)

Tag et kig på vores guiden vi er ved at lave:

http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt.aspx

De bedste hilsner

Martin

 

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 24
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. feb 13
Indlæg ialt: 6
Kasper Østergaard
Skrevet Skrev: 02-01-2014 kl. 21:11

Hej Martin og andre

Jeg har samme problem. Jeg er dog ved at skifte fra Simpeltregnskab.dk og ikke Billys

Hvis jeg nu vil starte med Dinero fra 1/1 - 14 og har nogle småpenge på bankkontoen fra 2013, er der så ikke et felt hvor jeg kan skrive det beløb ind, uden at jeg får meldingen om at der skal stå 0,00?

På forhånd tak for hjælpen :)

Vh. Kasper

 

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 2.734
Fra København S
Tilmeldt 17. jul 07
Indlæg ialt: 498
Morten Rasmussen
Fra Amino ApS
Skrevet Skrev: 02-01-2014 kl. 23:49

Hej Kasper 

Hvilken konto er det du indtaster det på? 

De bedste hilsner
Morten 

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 03-01-2014 kl. 08:49

Kasper Østergaard:

Hej Martin og andre

Jeg har samme problem. Jeg er dog ved at skifte fra Simpeltregnskab.dk og ikke Billys

Hvis jeg nu vil starte med Dinero fra 1/1 - 14 og har nogle småpenge på bankkontoen fra 2013, er der så ikke et felt hvor jeg kan skrive det beløb ind, uden at jeg får meldingen om at der skal stå 0,00?

På forhånd tak for hjælpen :)

Vh. Kasper

 

Hej Kasper. 

Du skal have indtastet din balance fra det tidligere regnskab (2013).

Det fungere egentlig på samme måde som billy billing og de andre - hvorfor jeg vil anbefale dig at læse guiden :
http://www.amino.dk/groups/dinero_project/pages/flyt-over-til-dinero-i-dag-nemt-og-hurtigt.aspx

Jeg har lige logget ind på simpeltregnskab og fremgangsmåde på denne er :

Log in på din konto og tryk på:
Regnskab ->  vælg 2013

Disse tal du får, skal indtastes i Dinero jf ovenstående guide.

Håber dette giver dig svar nok, ellers er du velkommen til at skrive igen.

De bedste hilsner

Rasmus

  • Amino Karma for indlæg: 12
Amino-karma 105
Tilmeldt 19. maj 09
Indlæg ialt: 26
wedelgaard
Fra Titeo
Skrevet Skrev: 03-01-2014 kl. 08:57

Hej Martin,

Tak for svaret. Jeg vil lige prøve at gennemgå guiden :)

  • Amino Karma for indlæg: 3
Amino-karma 24
Fra Aarhus
Tilmeldt 15. feb 13
Indlæg ialt: 6
Kasper Østergaard
Skrevet Skrev: 03-01-2014 kl. 13:38

Hej Rasmus

Tak for dit svar

Jeg har læst guiden igennem utallige gange, men jeg kan ikke finde ud af hvad det er jeg gør forkert. Det eneste tal jeg vil flytte over er min banksaldo, men den bliver ved med at sige at tallet skal være 0,00. I bruger ordet balance, men det kan jeg ikke finde nogle steder i Simpeltregnskab.dk. 

Undskyld mine rookie spørgsmål :)

DBH. Kasper 

  • Amino Karma for indlæg: 5
Amino-karma 224
Fra Kalundborg
Tilmeldt 25. feb 13
Indlæg ialt: 52
Kim Sterup
Skrevet Skrev: 03-01-2014 kl. 14:14

Hej Alle.

Jeg er også en af dem der gerne ville starte med at bruge Dinero regnskab her fra starten af 2014.
Jeg har dog ikke brugt et regnskab program før, da min revisor har tastet det hele for mig, men nu vil jeg vildt gerne selv lære det, og tænkte i den forbindelse at det måske var en god ide med Dinero, da det nu bliver lanceret som danmarks nemmeste regnskabsprogram.

Men når man så vil starte op, ja så kommer jeg ind i det samme problem som Kasper Østergaard, Når jeg taster min bank 1 saldo i felt 6800, bank 2 aldo i felt 6801  og kasse saldo i felt 6820 fra 31.12.2013 skriver Dinero når man gemmer regnskabs år at "Der skete en fejl, Summen i åbningsbalancen skal være nul"

Hvad er det der gøres forkert ??

Med venlig hilsen
Kim Sterup (My New Cover) 

Beskyt din telefon med et lækkert cover fra My New Cover.
Kvit tobakken, ryg E-cigaretter se det hele på www.mynewcover.dk

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 03-01-2014 kl. 17:31

Kasper Østergaard:

Hej Rasmus

Tak for dit svar

Jeg har læst guiden igennem utallige gange, men jeg kan ikke finde ud af hvad det er jeg gør forkert. Det eneste tal jeg vil flytte over er min banksaldo, men den bliver ved med at sige at tallet skal være 0,00. I bruger ordet balance, men det kan jeg ikke finde nogle steder i Simpeltregnskab.dk. 

Undskyld mine rookie spørgsmål :)

DBH. Kasper 

Hej Kasper.

Det er helt i orden - du skal jo gerne igang med at bruge systemet snarest :)

En balance skal altid gå i nul, hvorfor Dinero ikke vil lade dig indtaste kun din banksaldo.

Du bliver derfor nød til at finde din "slut" balance i det andet regnskabssystem (hvor din banksaldo fremgår) og taste disse ind i Dinero.

Håber det hjælper dig videre.

Alternativt vil jeg foreslå dig at få fat i en bogholder/revisor som kan klare dette for dig rimelig hurtigt. Måske sidder der nogle her på amino som vil gøre det for småpenge :)

De bedste hilsner

Rasmus

  • Amino Karma for indlæg: 4
Amino-karma 4.617
Fra København
Tilmeldt 19. dec 13
Indlæg ialt: 1.185
Rasmus Theilsø Madsen
Fra Dinero
Skrevet Skrev: 03-01-2014 kl. 17:32

Kim Sterup:

Hej Alle.

Jeg er også en af dem der gerne ville starte med at bruge Dinero regnskab her fra starten af 2014.
Jeg har dog ikke brugt et regnskab program før, da min revisor har tastet det hele for mig, men nu vil jeg vildt gerne selv lære det, og tænkte i den forbindelse at det måske var en god ide med Dinero, da det nu bliver lanceret som danmarks nemmeste regnskabsprogram.

Men når man så vil starte op, ja så kommer jeg ind i det samme problem som Kasper Østergaard, Når jeg taster min bank 1 saldo i felt 6800, bank 2 aldo i felt 6801  og kasse saldo i felt 6820 fra 31.12.2013 skriver Dinero når man gemmer regnskabs år at "Der skete en fejl, Summen i åbningsbalancen skal være nul"

Hvad er det der gøres forkert ??

Med venlig hilsen
Kim Sterup (My New Cover) 

Hej Kim - se min tekst i ovenstående post :)

  • Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 2 (20 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed