på Amino

Motivation i en presset tid

Flere og flere virksomheder varsler fyringer. Nogle må endda erkende, at der ikke er økonomi til at fortsætte. De taler om nedskæringer på 20-30 % i budgetterne – alene i Q4 2008.

 

Mange  kigger i disse dage med bange øjne på budgetter, som kun med nød og næppe er kommet hjem i Q4 (hvis de altså kom hjem). Og tallene for 2009 ser endnu mere faretruende ud. Salgslederne er pressede. De skal sikre, at deres sælgere sørger for, at en bid af de nedsatte budgetter ender hos dem.

Selv om alle taler om krise, er det ikke påvist at effekten bliver så skræmmende som alle taler om. Derfor er det en forudsætning at de enkelte salgsafdelinger er gennemsyret af gejst og proaktiv adfærd. Det er de sælgere der ønsker at gøre en forskel, som virkelig tror på at der er lys for enden af tunnellen, der vinder kundens tillid og dermed budget.

 

Det er vigtigere end nogensinde, at de ansatte er effektive og motiverede. Men det kan være svært at være motiveret, når flere af ens kollegaer netop er varslet fyret. Hvordan skal man så gå ud og holde fanen højt eksternt, men også internt?

Opgaven kan for mange salgsledere være utrolig opslidende, i det der samtidig stilles enorme krav om, at budgetterne skal nås.

 

ImpleMind er operationel salgstræning drevet på baggrund af mange års erfaring med salg og salgsledelse fra mediebranchen. Det betyder, at vi kan sætte os 100 % ind i de daglige udfordringer, der findes i samarbejdet mellem medie, kunde og bureau(er). Vi går helhjertet ind i opgaven, lige fra opstilling af salgsmål til eksekvering af salgsarbejdet, og senere opfølgning på de tidligere opsatte mål. Dette sikre at en investering hos ImpleMind bliver til mere end blot en udgift og god inspiration.

Vi arbejder med de kommercielle salgsmål ud fra en terapeutisk metode og får derigennem skabt den fornødne motivation og effektivitet hos den enkelte sælger.

 

ImpleMind stiller gerne op til et inspirerende møde om, hvordan vi sammen kan skabe de bedst mulige rammer til at komme gennem en tid, hvor budgetterne er små, men kravene store.

 


 

If you can dream it, you can do it! Walt Disney

 

Ja historien om Walt Disney der fik nej af ca. 1.100 banker da han søgte en investor til hans ide, animationsfilm – hvor mange nej’er skal der til for at I mister modet ?. Som Walt Disney udtalte  ”always remember that this whole thing was started with a dream and a mouse”.

 


 


Skrevet 25-11-2008 11:16   af   sheissel