på Amino

Hvad skal der til for at få et salg igennem

bedømt af 0 Amino'er
Besvaret (Korrekt) Indlægget har 1 godkendt svar | 5 Svar | 3 der abonnerer på svar
Hvad skal der til for at få et salg igennem
Mand
Amino-karma 532
ProfileBelow70
sheissel skrevet 07-11-2008 kl. 09:46

Kære alle,

I denne tid hvor alle medier taler om krise og mange begynder at ryste i bukserne, er salgindsatser vigtigere end nogensinde før!

Hvad har du tænkt dig at gøre for at være blandt dem som kommer gennem krisen med et endnu bedre resultat ?




Besvaret (Korrekt) Korrekt svar
Mand
Amino-karma 701
ProfileBelow80

For mig at se i denne finanskrise, så er der kun en ting der gælder i forbindelse med salg af sine produkter. Det er at synligøre overfor eksisterende kunder/nye kunder hvad de sparer/kan opnå ved at købe produktet man kommer med.

Hvis ikke kunden kan se en fordel(pt. en økonomisk fordel) så køber de ikke. Ved os, som leverer IT kurser, handler det i stor stil om at synliggøre at de ved at købe et kursus ved os, så kan de blive mere effektive og klare mere arbejde på en dag. Regnestykket er simpelt, hvis en medarbejder sparer 10 minutter på sine daglige gøremål, så opnår virksomheden en kæmpe gevinst og kurset er hurtigt tjent hjem igen.

Vi har øget fokus på salget og til dels også markedsføringen, hvorfor vi også har ansat en sælger mere og har skruet markedsføringomkostningerne op til næsten det dobbelte. Det kan synes mærkeligt, når nu alle skriger om at spare - men i min bevisthed der luller man sig stille i søvn hvis man synger med sammen med de ulve, der hyler Finanskrise hele tiden. Det er generelt når krisen kradser der skal skrues op for blusset - også selvom det økonomisk bliver en svær tid. Den helt store foordel af den indsats ser vi dog først når krisen er overstået og vi ser hvor mange af vores konkurenter der har overlevet. Vi har som nogle af de få i branchen valgt ikke at gå med på rabatter helt op til 50% og istedet fokusere på vores ydelse - for vi ved kunderne sparer penge ved at købe vores kurser... så det bruger vi tiden til at fortælle dem istedet!

 

 

  • | Amino Karma for indlæg: 13


Alle svar
Mand
Amino-karma 21.394
ProfileBelow100

Grrr! Nu havde jeg lige skrevet et langt fint indlæg men så valgte Amino lige at undlade at gemme det.. Angry

Nå, here goes again!

Her i huset har vi blandt andet gang i følgende pga "krisen" :

  • Øget fokus på udgifter og en stram investeringspolitik ("Er det nu nødvendigt at købe <dims> lige nu, eller kan vi vente") på alt andet end nødvendige driftsting i virksomheden. Undtaget fra ovenstående er naturligvis reservedele og serviceaftaler på vores driftsudstyr (Vi har en hel masse servere kørende for at passe vore kunders systemer og data) hvor vi ikke kan skære ned.
  • Øget fokus på vores tidsforbrug internt, herunder optimering af alle arbejdsgange og procedurer med henblik på at automatisere endnu flere af de daglige gøremål. 
  • Fokus på fakturering når opgaver er udført og godkendt af kunden samt automatisk opfølgning på eventuelt manglende betaling. (det der med automatisering af procedurer..)

Krisen som sådan, har vi endnu ikke set meget til, udover en enkelt kunde der har måttet dreje nøglet om og derfor naturligvis har afsluttet samarbejdet. Eftersom vore ydelser er mere af typen "must have" end "nice to have" har vi nok en fordel i den sammenhæng, end virksomheder der sælger spabade til at stille op i haven.

Og så lige lidt reklame eller hvad vi nu kalder det..

Vores produkt ved navn crmsys er pt et rigtig godt produkt for os at forhandle.
Vore kunder har, ligesom os selv, et øget fokus på at få endnu mere styr på deres procedurer, tidsforbrug, projekter, fakturering, osv.

Hvis kundernes brugere blot sparer et par minutter om dagen, ved at have alle oplysninger samlet, så er prisen på 6-12 kroner om dagen (alt efter antal brugere), pr. bruger, ikke noget der virker skræmmende på folk. Derudover er det en god salgsfaktor at vi har styr på backup af alle deres data så de ikke selv skal tænke på det.

Vi overvejer pt at outsource salgshåndteringen af crmsys, for selv at kunne fokusere på videreudviklingen, så hvis nogen af jer sidder med lyst til at høre nærmere om det, så kontakt mig gerne. (tlf: 36 94 89 99 / anders(at)acenet.dk)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

  • | Amino Karma for indlæg: 4
Mand
Amino-karma 532
ProfileBelow70

Hej Anders,

 

Det lyder spændende med Jeres unikke produkt - spørgsmålet er blot hvor mange potentielle kunder der har kendskab til Jer og Jeres produkt.

Det er jo her en målrettet salgsindsats kommer ind i billedet Indifferent

 

  • | Amino Karma for indlæg: 3

Salg er helt sikkert afgørende for succes - det er de færreste produkter der sælger sig selv.

Derfor er der kun en vej frem, nemlig ihærdigt og vedholdende salgsarbejde.

Det er dog afgørende at være bevidst om sine produkters egenskaber, og sætte et klart mål for hvordan din virksomhed vil skille sig ud fra konkurrenterne. Mit svar er derfor; Gør mere ud af salgsarbejdet - og hold fast.

Se mere på bloggen "Nu skal salget styrkes".

Venlig hilsen

Karsten

Mand
Amino-karma 532
ProfileBelow70

Hej Karsten (og alle Jer andre)

Du skriver at der er vigtigt at være bevidst om sine produkters egenskaber - men der er vel aldrig nogen der har købt et produkt pga. af egenskaberne - eller hvad ?

Det er efter min mening den fejl der bliver begået aller mest, nemlig at en sælger kommer ud for fortæller om sine produkters egenskaber - problemet findes i virkeligheden når kunden slet ikke har nogen værdi af netop de egenskaber sælgeren har så travlt med at tale om.

I stedet mener jeg at der skal fokuseres på kundens udbyttet ved dine produkter - teoretisk tales der her om EFU (egenskaber, fordele, udbytte)

DER ER INGEN DER NOGEN SINDE HAR KØBT ET LØSNING FOR LØSNINGENS SKYLD, der er jo en grud til at vi giver overpriser for mærkevarer

  • | Amino Karma for indlæg: 3
Mand
Amino-karma 701
ProfileBelow80

For mig at se i denne finanskrise, så er der kun en ting der gælder i forbindelse med salg af sine produkter. Det er at synligøre overfor eksisterende kunder/nye kunder hvad de sparer/kan opnå ved at købe produktet man kommer med.

Hvis ikke kunden kan se en fordel(pt. en økonomisk fordel) så køber de ikke. Ved os, som leverer IT kurser, handler det i stor stil om at synliggøre at de ved at købe et kursus ved os, så kan de blive mere effektive og klare mere arbejde på en dag. Regnestykket er simpelt, hvis en medarbejder sparer 10 minutter på sine daglige gøremål, så opnår virksomheden en kæmpe gevinst og kurset er hurtigt tjent hjem igen.

Vi har øget fokus på salget og til dels også markedsføringen, hvorfor vi også har ansat en sælger mere og har skruet markedsføringomkostningerne op til næsten det dobbelte. Det kan synes mærkeligt, når nu alle skriger om at spare - men i min bevisthed der luller man sig stille i søvn hvis man synger med sammen med de ulve, der hyler Finanskrise hele tiden. Det er generelt når krisen kradser der skal skrues op for blusset - også selvom det økonomisk bliver en svær tid. Den helt store foordel af den indsats ser vi dog først når krisen er overstået og vi ser hvor mange af vores konkurenter der har overlevet. Vi har som nogle af de få i branchen valgt ikke at gå med på rabatter helt op til 50% og istedet fokusere på vores ydelse - for vi ved kunderne sparer penge ved at købe vores kurser... så det bruger vi tiden til at fortælle dem istedet!

 

 

  • | Amino Karma for indlæg: 13
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
| RSS