på Amino

Hindringer ved at få solgt din vare / ydelse

bedømt af 0 Amino'er
Besvaret (Men ikke verificeret) Indlægget har 0 godkendte svar | 4 Svar | 3 der abonnerer på svar
Hindringer ved at få solgt din vare / ydelse
Mand
Amino-karma 532
ProfileBelow70
sheissel skrevet 12-11-2008 kl. 10:52

Kære Medlemmer,

Jeg er altid interesseret i at uvdikle mine ydelser - derfor kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du oplever som den største hindring i forbindelse med dit salgsarbejde?

På forhånd tak for deltagelsen.

 

// Søren Heissel




Alle svar
Kvinde
Amino-karma 1.165
ProfileComplete
Mathilde Andersen svarede: 18-11-2008 kl. 11:39

Hej Søren.

Hos os - i et lille familie ejet foretagende - er det nok manglende drive, gå-på-mod og innitiativ. Glæden ved at sælge overdøves beklageligvis ofte af nødvendigheden for at at få et salg igennem.

Vi glemmer at glædes ved processen og ser til tider kun efter slutresultatet.

Vi fanges i frygten ved at afprøve nye ruter og muligheder og ligger derfor ofte idéer og drømme i skuffen.

Alt for ofte presser vi prisen for at få en ordre i land.... ( vi er ellers udemærket klar over at prisen kun er en lille faktor for kunden)

Vi er dog klar over at det er noget vi skal arbejde intensivt med i fremtiden....

Søs

 

  • | Amino Karma for indlæg: 4
Mand
Amino-karma 532
ProfileBelow70
Besvaret (Men ikke verificeret) sheissel svarede: 18-11-2008 kl. 15:39
Suggested by Mathilde Andersen

Hej Søs,

Tak for dit indput - Jeg kan berolige dig med at din problemstiling ikke er unik. Faktisk er der rigtig mange virksomheder der døjer med disse problemer.

Faktisk er en af de vigtigste forudsætninger for et vellykket salg nemlig sælgernes Mindset, altså den måde deres tankevirksomhed virker. Ofter er den største begrænsning i salget os selv...

Oftest er dette det første område ImpleMind arbejder med når vi bliver hyret til at løse en salgsafdeling udfordringer.

Husk altid at se efter mulighederne frem for begrænsningerne, og den største chance er ikke at tage chancen...

Sig endelig til hvis I mangler inspiration, og lidt sparring på mulige løsninger.

 

Venlig hilsen

Søren Heissel 26310848

  • | Amino Karma for indlæg: 7
Mand
Amino-karma 701
ProfileBelow80

Den største udfordring, er nok at holde gejsten oppe i de svære tider - det kan være noget så frygteligt demotiverende at kæmpe og kæmpe, for til sidst at få at vide at kunden ikke har tid nu, penge, eller der er administrative omlægninger der gør man skal starte næsten forfra.

Vi handler meget med meget store virksomheder, og der kan processen fra start til et salg vare flere år - så vi bliver nødt til at have meget fokus på at holde motivationen oppe og bare kæmpe. Tilgængel er vi gode til at fejre vores suceser, når salget så kommer.

Til Søs, det er farligt at falde i fælden med at lade kunden presse prisen - det kommer hurtigt til at ende i en blindgyde, som kan være lidt svær at komme ud af igen. Det vi har fundet ud af det er at selvfølgelig er det vigtigt med et salg, men det vigtigste er nok at vi bruger ligeså meget tid på at udvikle ideer og nye tiltag - det er det der gør at kunder kommer til os, og bliver ved med at bruge os - og på sigt gør det at vi ikke behøver være så aktive udaftil...

/Christian

  • | Amino Karma for indlæg: 4
Mand
Amino-karma 532
ProfileBelow70

Hej Christian,

 

Man må også sige at omgivelserne (læs: medierne) gør hvad de kan for at male et meget mørkt billede af situationen - der er dog inge tvivl om at der er økonomisk krise.

På trods af at der er økonomisk krise, findes der stadig mange penge i markedet - og selv om der er krise er der stadig behov for mange af vores løsninger. Det er dog i disse tider at det er alt afgørende at være bevidst om at ingen har nogen sinde har købt en løsning for løsningens skyld. Nej bag købet er der altid et behov... behov er efterhånden ved at være et slidt ord, så derfor må vi finde ud af hvad det er kunden gerne vil opnå og undgå. Når vi så ved dette kan vi begynde at præsentere vores produkter.

For at ovenstående kanlade sig gøre SKAL vi være ude hos vores kunder, og dette er naturligvis svært hvis vi ikke har den nødvendige gejst, motivation og mindset. For hvis vi ikke ser mulighederne kommer kunderne ALDRIG til det.

Jeg ser desværre alt for ofte mennesker der har mistet gløden, men oplever heldigvis at det er ret nem at bringe tilbage Smile

  • | Amino Karma for indlæg: 3
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
| RSS