Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af kinesisk leverandør

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige startet en webshop op, hvor jeg har fundet to kinesiske (GULD medlemmer) leverandører fra Alibaba.com

Den første leverandør var der ingen problemer med. Jeg gik hurtigt mine varer efter betaling, og alt var i god kvalitet.

Det er nu 2,5 måned siden jeg har overført 18.000 kr til den anden leverandør, og aftalen var at leveringen ville ske 10 dage efter betaling. 

Når jeg tager kontakt til dem, så udsætter de enten pga. ordren er kompleks eller at det er besværligt at få arrangert shipping pga travlhed.

De sidste tre uger har de slet ikke svaret på mine mails, og i dag er e-mail adressen lukket ned.

De har en flot hjemmeside med anbefalinger fra andre kunder, der står de er en af Kinas største producenter inden for Kæledyrs tilbehør.

Der står de er authenticated and verified by ACP, hvad så end det betyder?

Link til hjemmesiden: http://www.petproducts.hk/en-us/ 

Min webshop er afhængig af den her ordre for at kunne overleve. Hvilke muligheder har jeg?? Nogle der har erfaringer med dette?

Jeg har ikke råd til at give op!!!

Mvh Jacob

Fra Odense
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 377
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob,
Det er rigtig trist at høre! Jeg ved ikke selv, hvilke muligheder du har, men kunne man ikke prøve at kontakte enten Alibaba eller den danske ambassade i Kina?

Med venlig hilsen,
Christian

Rådgiver hos Billy's Billing.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jacob

Først og fremmest. Hvordan har du betalt beløbet? Er det via bankoverførsel? I så fald er der ikke noget du kan gøre for at få pengene tilbage :o)

Normalt foregår handler i Kina (i hvert fald dem jeg har lavet) på den måde, at der betales 30% når produktionen startes og så det resterende beløb når producenten sender en B/L (Bill Of Lading), så du ved den er lastet.

Alternativt kan man benytte Escrow til betaling - der er du også godt sikret.

Har du mulighed for at ringe til dem? Der står jo et på hjemmesiden - måske det var en mulighed (Tip: Ring med Skype - det er nok billigst Smile).

Ellers kan du prøve at fange dem på TradeManager?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Broager
Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kan se at der er flere kontaktmuligheder. Du kan prøve at ringe til dem eller kontakte dem på MSN.

Der er desværre mange dårlige eksempler på sådanne situationer.

Jeg ville ringe til dem omgående.

Håber det lykkes.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Min første tanke vil være, at du prøver at hive fat i en lokal agent, der kan tage kontakt til dem på kinesisk. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12671
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

JacobBerg:

Hvilke muligheder har jeg?? Nogle der har erfaringer med dette?

Jeg har ikke råd til at give op!!

Du har ikke såmange muligheder, men prøv at kontakte den danske ambassades handelsafdeling i kina, de vil formodenlig kunne hjælpe dig videre. lad os endelig høre hvad handelafdelingen siger .

 

Mvh

Ravn

Fra Shanghai, China
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 47
Fra  AsiaPhase Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob,

Ærgerligt umiddelbart at høre du er blevet snydt. Lige nogle kommentarer:

1. Spar tiden med at kontakte det danske konsulat. De kan og vil ikke gøre noget.

2. Jeg tror ikke de er lukket ned eller lign for dine sølle 18.000 DKK. Jeg kiggede lige på hjemmesiden, og jeg så også der er mange kontakt muligheder. Du må bare blive ved. Tror der er tale om en misforståelse.

3. Jeg har på fornemmelsen du måske har overført dine penge til et andet firma end petproducts.hk. En person der har udgivet sig for at være fra firmaet, men som ikke er.

Held og lykke

Tilmeldt 27. Jun 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er noget skidt... Men måske jeg kan trække i nogle tråde derude... smid lige firmanavn, kontaktperson osv ... evt AIM eller MSN forbindelse osv .. kort sagt det du har på dem - så kan jeg lige tjekke hos mine leverandører derude, om de evt. kender noget til firmaet ... Har en del kontakter derude, men dog indenfor for andre brancher.. men alligevel vil jeg godt prøve at høre dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob

Jeg håber at der bare er en misforståelse, og du får dine varer.
Jeg kender ikke dette firma, men du kan ringe dem, hvis du ikke får svar. 

http://www.europeancollectors.org/portfolio

 

Fra Donguan, Guangdong, P.R. China
Tilmeldt 14. Sep 09
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Jacob,

Jeg bor ikke langt fra Shenzhen, hvor din leverandoer holder til og er i BaoAn omraadet et par gange om maaneden.
Send mig en mail med info og dokumenter om sagen, saa vil jeg se om jeg ikke kan hjaelpe dig. Jeg kan desvaerre ikke tilbyde at goere det gratis, men da jeg er i omraadet jaevnligt, vil det ikke komme til at koste dig alverden.

Skriv til kah(a)inbulk.dk hvis det har din interesse.

Mvh.
Kasper 

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)