Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af kinesisk leverandør

Side 4 ud af 4 (31 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46550
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Bo Andersen:
esuden bruger mange Kineserer Latinske navne, om en er så dum at bruge Obama skal man sgu ikke sige nej til !
Jeg har mødt mange Kinesiske piger som hef Simon, Pete osv. de glemmer åbenbart og tjekke om det pige eller drenge navne !

Bare som sidebemærkning: Om det er specielt latinske ved jeg ikke, jeg ville sige amerikanske. Jeg har rejst i Kina gennem mange år, og alle de Kinesere i forretningslivet, jeg har truffet, har haft en amerikansk inspireret "ekstra" navn. Ikke for at snyde. Det er en blanding af ny tradition og fordi det underletter deres korrespondance med Europa. Det er helt korrekt - typisk Pete, Tony osv  - eller sammen sammensattenavne som Bensimon - Ben Simon osv.

Det indikerer ikke, om de er små handelsfolk som der er et mylder af - folk der agerer som var de en større fabrik og som i sagens natur kan "producere" alt, men som jo skal ud og hente varen fra andre leverandører, som så igen ofte skal videre og hente den fra den egentlige producent

Kinesere er ikke overordnet set spor mere snydere end andre, men de vil meget gerne "please", så de hader at sige NO. Et YES betyder derfor ikke altid YES men ofte-  det må vi så se at få løst så vi kan handle sammen.

Naturligvis er der svindlere, det ville være mystisk andet med tanke på Kinas størrelse, og Alibaba er naturligvis et site som indeholder ALT inkl. svindlere. Kopier, og venlige kinesere der påstår alt er originalt og sender faktura med forkert beløb for at hjælpe kunden i tolden er blandet med masser af hurtige leverandører som leverer det aftalte. 

Escrow er klogt for alle større ordrer - små ordre i begyndelsen er klogt til test - klar besked om hvad man kræver af faktura på pakken og CVR nr (kan leverandøren ikke klare det er det en lille bagkontorsbutik) og når man er vokset og vil ha ting direkte fra fabrikken, så skal man overveje om man har købsstyrken, for fabrikkerne er jo ikke de, som leverer i pakker under 80 kr.

Det kræver lidt købe-muskler og man skal så unde sig selv en tur til Kina. Tag til Hong Kong som udgangspunkt, og derfra ind i Schenzen og lidt videre ind i Dongguan området, hvor der ligger oceaner af fabrikker - men find en der vil køre jer rundt og som har kontakten til egentlige fabrikker - men find helst selv fabrikkerne, for ellers kan I løbe ind i lykkeriddere der på må og få fuser rundt, og lader som om de er bedste ven med fabriksejeren. Den danske ambassades handelskammer kan sagtens være et af de filtre man kan anvende.

Asien er meget andet end Kina, og f.eks. tøj kan være langt billigere i Bangladesh, men for helt nye er Hong Kong (eller til nød Shaghai) stedet at starte efterforskningen stadigt vil jeg mene.

Held og lykke i Asien - med lidt tålmodighed og omtanke kommer man langt. 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 4 ud af 4 (31 indlæg)